به گزارش میمتالز، «علی عزیزی» مدیر گروه شناورهای بزرگ مجتمع کشتیسازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) با اشاره به اقدامات این شرکت در عملیات نجات ناو سهند گفت: ایزوایکو تمام پشتیبانی و مسائل لجیستیکی را که در اسکله داشت در این عملیات بهکار گرفت.
وی افزود: سه دستگاه جرثقیل ۲۵۰ تن، لودر، جرثقیل زرافه ای، دستگاه موبایل ۶۰ تن، بوژی، بویانسی تانک، چهار دستگاه پانتون، ۶ دستگاه ۱۶ اینچ تخلیه آب، سه دستگاه کانکس، دو عدد کانتینر، لیفتراک، بارج ۱۰ هزار تن، شاهینهای ۲۵۰ تن، ۱۲۰ تن و ۹۰ تن، زیرساخت اسکله، برق، لاین هوای فشرده، دو عدد کمرسور ۷۰۰ متر مکعب، کمپرسور سیار و… بخشی از تجهیزاتی است که با دستور مدیرعامل ایزوایکو به صورت شبانهروزی در این عملیات مورد استفاده قرار داده است تا عملیات در کوتاهترین زمان ممکن به سرانجام برسد.
مدیر گروه شناورهای بزرگ مجتمع کشتیسازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در ادامه به استفاده از لاین هوای فشرده با استفاده از دو دستگاه کمپرسور با ۷۰۰ متر مکعب در ساعت دبی خروجی از سوی ایزوایکو اشاره کرد که عملیات هوارسانی را به تیمهای غواصی برعهده داشت که نقش حیاتی در راهاندازی لیفتینگ بگها داشت
وی اضافه کرد: اگر این امکانات نبود، آنها مجبور بودند از کمپرسورهای سیار بسیاری استفاده کنند که باعث کندی پیشرفت عملیات و بروز چالشهای جدی میشد.
عزیزی با اشاره به رضایت کامل امیر ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: خدا را شاکریم که این اتفاق بزرگ رقم خورد و با یک همدلی مثالزدنی کار انجام و شناور از آب گرفته شد و در نهایت به داک منتقل شد.
منبع: شاتانیوز