تاریخ: ۲۸ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۳۰
بازدید: ۲۱
کد خبر: ۳۵۵۹۳۵
با حضور مدیران عامل ایزوایکو و اویک رقم خورد؛

امضای تفاهم‌نامه اجرایی ساخت سکو‌های فشارافزایی در پارس جنوبی

امضای تفاهم‌نامه اجرایی ساخت سکو‌های فشارافزایی در پارس جنوبی
‌می‌متالز - مدیران عامل شرکت مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) و شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (اویک) تفاهم‌نامه اجرایی ساخت سکو‌های فشارافزایی برای میدان مشترک پارس جنوبی را امضا کردند.

به گزارش می‌متالز، تفاهم‌نامه اجرایی ساخت سکو‌های فشارافزایی برای میدان مشترک پارس جنوبی، با حضور «سلمان ضربی» مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) و «محمدجواد شمس» مدیرعامل شرکت اویک (شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت) به امضا رسید.

در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه، «سلمان ضربی» مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران با اشاره به توانمندی‌های فنی و تخصصی این مجموعه، از آمادگی ایزویکو برای اجرای این پروژه‌ها خبر داد و گفت: ایزویکو با استفاده از تجربیات گذشته خود در پروژه‌های پارس جنوبی و همکاری‌های موفق با شرکت‌های بزرگ نفتی همچون شرکت ملی نفت، نفت و گاز پارس و اویک، آماده است تا در ساخت سکو‌های فشارافزایی نقش کلیدی ایفا کند. ما تمام امکانات و تجهیزات خود را به کار خواهیم گرفت تا این پروژه‌های حیاتی را به بهترین شکل ممکن پیش ببریم.

وی با اشاره به امکانات و تجهیزات پیشرفته‌ای که در اختیار ایزوایکو است، افزود: این سکو‌های گازی فشارافزا می‌توانند به طور مستقیم به حفظ تولید گاز در کشور کمک کنند و مانع از کاهش سطح استخراج گاز در آینده شوند و ما با برنامه‌ریزی دقیق و همکاری مستمر با اویک، تلاش می‌کنیم این پروژه را در زمان مقرر و با کیفیت مطلوب به پایان برسانیم.

مدیرعامل ایزوایکو اضافه کرد: این پروژه فرصتی طلایی است تا نشان دهیم که توانمندی‌های بومی کشور تا چه حد می‌توانند بحران‌های آینده را مدیریت کنند.

از سوی دیگر، «محمدجواد شمس» مدیرعامل شرکت اویک (شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت) با اشاره به اهمیت پروژه‌های فشارافزایی برای صنعت نفت و گاز کشور و با تاکید بر انتخاب ایزویکو برای اجرای این پروژه گفت: ما توانمندی‌های چشمگیری را در ایزویکو مشاهده کردیم که باعث شد این مجموعه را برای اجرای این پروژه حیاتی انتخاب کنیم.

وی افزود: توانمندی‌های فنی، تخصصی و تجربه‌های موفق ایزویکو در پروژه‌های گذشته، اطمینان ما را جلب کرد که این شرکت می‌تواند سکو‌های فشارافزایی را با کیفیت بالا و در زمان مناسب به بهره‌برداری برساند.

مدیرعامل شرکت اویک (شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت) همچنین گفت: میزان سرمایه‌گذاری شرکت ملی نفت در پروژه فشار افزا بالغ بر ۲۰ میلیارد دلار است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین