تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۳۱
بازدید: ۲۸
کد خبر: ۳۴۳۹۰۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
قادری:

جلوی شکل‌گیری حباب‌های قیمتی و مداخلات برخی هلدینگ‌ها در بازار سرمایه گرفته شود

‌می‌متالز - نماینده مردم «شیراز و زرقان» در مجلس شورای اسلامی گفت: باید از شکل‌گیری حباب‌های قیمتی و مداخلاتی که برخی هلدینگ‌ها و مجموعه‌های بزرگ در بازار بورس انجام می‌دهند جلوگیری کنیم.

به گزارش می‌متالز، جعفر قادری، با اشاره به راهکار‌های بهبود بازار سرمایه، گفت: ما برای اینکه بار تامین مالی را از روی دوش بانک‌ها برداشته و جلوی سرمایه خرد و سرگردان مردم را بگیریم، راهی جز این نداریم که به سمت بازار سرمایه برویم.

نماینده مردم «شیراز و زرقان» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از سرمایه‌های خرد مردم به سمت بازار‌هایی نظیر مسکن، خودرو و زمین سوق داده می‌شود، ادامه داد: این در حالیست که حرکت نقدینگی به سمت این بازارها، برای اقتصاد کشور ایجاد مشکل می‌کند.

وی با بیان اینکه ما باید به سمت بازار سرمایه حرکت کنیم، ادامه داد: به واقع ما باید موانع و مشکلاتی که در بازار سرمایه وجود دارد را از بین ببریم.

قادری با بیان اینکه باید شفافیت لازم در بازار سرمایه لحاظ شود، تاکید کرد: همچنین ما باید از شکل‌گیری حباب‌های قیمتی و مداخلاتی که برخی هلدینگ‌ها و مجموعه‌های بزرگ در بازار بورس انجام می‌دهند جلوگیری کنیم؛ متاسفانه این هلدینگ‌ها در بازار سرمایه حباب‌های را ایجاد می‌کنند و سهام خود را با قیمت بالایی به فروش می‌رسانند و بعد به عناوین مختلفی این حباب‌های قیمتی را ترکانده و در نهایت قیمت سهام شدیداً کاهش پیدا می‌کند، این در حالیست که زیان و ضرری این قبیل فرآیند‌ها را مردم متحمل می‌شوند.

وی با بیان اینکه باید ورود جدی تری به مسائل و فرایند‌های بازار سرمایه داشته باشیم تاکید کرد: به واقع باید جلوی شرکت‌هایی که به صورت غیر واقعی قیمتشان افزایش پیدا کرده را بگیریم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید با ابزار‌ها و اهرم‌های لازم به بازار سرمایه کمک کنیم، ادامه داد: همچنین در بحث واحد‌های مختلف که در بورس وجود دارند باید مشخص شود که مشکلات و موانع این واحد‌ها چیست.

قادری تاکید کرد: در حال حاضر بازار سرمایه به اقتصاد کشور کمک می‌کند، اما این بازار در شرایط فعلی آن نقش کلیدی و محوری را ایفا نمی‌کند و متاسفانه همه به سمت بازار پول رفته و از طریق بازار پول تامین مالی می‌کنند و این شرایط به هیچ وجه پذیرفتنی نیست. به واقع تامین مالی بلند مدت باید بر عهده بورس و کوتاه مدت بر عهده بانک‌ها باشد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده