تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۵۴
بازدید: ۳۹
کد خبر: ۳۴۳۸۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

راه‌اندازی صندوق پوشش ریسک در بازار سهام به کجا رسید؟ +فیلم

‌می‌متالز - رئیس اداره امور صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس در رابطه با راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری پوشش ریسک نکاتی را مطرح کرد.

به گزارش می‌متالز، سیاوش پرویزی‌نژاد رئیس اداره امور صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در ارتباط با صندوق‌های سرمایه‌گذاری پوشش ریسک با کمک همکاران در حال آماده سازی مقررات هستیم و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۳ این مقررات در اختیار نهاد‌های مالی قرار داده شود و بتوانیم مجوز فعالیت چند صندوق سرمایه‌گذاری پوشش ریسک را در اختیار نهاد‌های مالی قرار دهیم.

در ادامه این مقام مسوول در خصوص اهمیت راه اندازی صندوق پوشش ریسک در بازار سهام اظهار کرد: یک انتقاد همیشگی نسبت به بازار سرمایه ما این است که این بازار یک طرفه است و اگر بازار صعودی باشد سرمایه‌گذاران می‌توانند سود کسب کنند؛ صندوق‌های پوشش ریسک با کمک به بازار آبشن‌ها می‌توانند بازار سرمایه را به سمت دو طرفه شدن هدایت کنند یعنی در شرایطی که بازار سرمایه شرایط مساعدی ندارد و رو به پایین است این امکان را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند که بتوانند کسب سود داشته باشند.

پرویزی‌نژاد همچنین تاکید کرد: در نهایت تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم که تا پایان سال مقررات صندوق‌های پوشش ریسک را در اختیار متقاضیان قرار دهیم.

تعداد بازدید : 3


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده