تاریخ: ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۰۱
بازدید: ۵۱
کد خبر: ۳۴۳۹۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

هدف‌گذاری جذب ۱۵ میلیارد دلار سرمایه در منطقه ویژه پارسیان/ جذب سرمایه، مشکلات مربوط به تامین مالی و پیشرفت طرح‌ها را برطرف می‌کند

‌می‌متالز - قائم مقام ایمیدرو تاکید کرد: فرآیند جذب سرمایه باید در منطقه ویژه صنایع انرژی‌بر پارسیان، تسهیل تا سرمایه‌گذاران بیشتری جذب منطقه شوند.

به گزارش می‌متالز، محمد آقاجانلو امروز در جلسه کنترل مدیریتی منطقه ویژه صنایع انرژی‌بر پارسیان با بیان مطلب فوق تصریح کرد: تسهیل شرایط جذب سرمایه به منطقه، بخشی از مشکلات مربوط به تامین مالی و پیشرفت طرح‌ها را برطرف می‌کند.

وی با یادآوری تاکید رئیس ایمیدرو به تامین آب منطقه ویژه پارسیان، گفت: ارائه زیرساخت به سرمایه‌گذاران از جمله آب‌رسانی، یکی از حیاتی‌ترین برنامه‌های این سازمان است و کندی در روند اجرای طرح باید در مدتی معین جبران شود.

در ادامه سمیه خلوصی معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو، گفت: این منطقه برای پیشبرد اهداف عالی سازمان و وزارت صمت، باید نسخه مشخصی به منظور جذب سرمایه داشته باشد.

این عضو هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، افزود: منطقه پارسیان به عنوان یکی از مناطق زیرمجموعه سازمان، تاکنون برای جذب ۱۵ میلیارد دلار سرمایه هدف‌گذاری کرده، اما باید با توجه به شرایطی که در اختیار دارد، مسیر ورود سرمایه را بیش از پیش تسهیل کند.

وی تصریح کرد: ۶ میلیارد دلار از این میزان سرمایه، محقق شده است.

در این جلسه سیدعلی‌اصغر علامه مدیرعامل منطقه ویژه پارسیان با ارائه گزارش عملکرد منطقه و تغییرات ایجاد شده، گفت: تعداد سرمایه‌گذاران از ۴ شرکت سال ۹۶ به ۲۶ شرکت در پایان سال ۱۴۰۲ رسید.

به گفته وی، در حال حاضر ۵۰ واحد تولیدی و ۷۰ واحد خدماتی در منطقه مستقر هستند. علامه ادامه داد: طی سه سال گذشته ۳۶۰۰ شغل در منطقه پارسیان ایجاد شده است.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده