تاریخ: ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۴۳
بازدید: ۴۲
کد خبر: ۳۴۳۹۶۹
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
در حاشیه سفر به کرمان رقم خورد؛

بهره‌برداری از چند طرح خودرویی در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم با حضور وزیر صمت

‌می‌متالز - با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، از چند طرح خودرویی با سرمایه‌گذاری ۴ هزار میلیاردی، در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم، بهره‌برداری شد.

به گزارش می‌متالز، «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت، در جریان سفر به استان کرمان و شهرستان بم، با حضور در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید، از واحد‌های خودرویی مستقر در این منطقه بازدید و ۳ طرح را افتتاح کرد.

مجموع سرمایه‌گذاری طرح‌های به بهره‌برداری رسیده، ۴ هزار میلیارد تومان بوده و زمینه اشتغال ۲۵۰۰ نفر را فراهم می‌کند.

برپایه این گزارش وزیر صنعت، معدن و تجارت، در بازدید از شرکت مدیران خودرو، واحد رنگ قطعات پلاستیک شاب این شرکت را افتتاح کرد.

وزیر صمت همچنین در شرکت خودروسازان بم از زیر مجموعه‌های شرکت کرمان موتور حضور یافت و ضمن بازدید از خط تولید خودرو‌های برقی این شرکت، از سالن رنگِ در دست احداث این شرکت بازدید کرد.

سالن رنگ شرکت خودروسازان بم، در فضای به مساحت ۱۱ هزار متر مربع احداث شده و ظرفیت رنگ آمیزی ۱۲ هزار دستگاه بدنه انواع خودرو‌ها را دارد. هزینه ساخت این سالن بیش از ۲ هزار میلیارد تومان بوده است که زمینه اشتغال ۶۰۰ نفر را فراهم می‌آورد.

افتتاح خط تولید باک پلیمری خودرو شرکت خودرویی مهر با سرمایه‌گذاری ۳۵۰ میلیارد تومانی و افتتاح خط تولید گیربکس cvt با سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیارد تومانی از دیگر برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر به شهرستان بم بود.

علی‌آبادی، وزیر صمت، در پایان این برنامه‌ها در گفتگو با خبرنگاران با تاکید بر تقویت توان طراحی و مهندسی در شرکت‌های خودروسازی خاطرنشان کرد: تحولات در صنایع دنیا از جمله صنعت خودرو شتابان و رو به جلو است و ما باید تلاش کنیم تا این فاصله را کم کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه برقی‌سازی خودرو یک رویکرد جهانی است و گریزی از آن نیست، تصریح کرد: خوشبختانه در کشور روند خوبی شکل گرفته و هم اکنون مجموعه تاکسیرانی شهر تهران در حال استفاده خودرو‌های برقی شرکت کرمان خودرو است و می‌توان گفت کرمان پیشگام برقی‌سازی در صنعت خودرو بوده و این قابل تقدیر است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده