تاریخ: ۰۱ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۱۰
بازدید: ۴۹
کد خبر: ۳۴۴۰۵۳
سرویس خبر : اجتماعی
نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

پیشگامی فولاد مبارکه در تهیه شناسنامه‌ای از ظرفیت‌ها و مشکلات شهرستان‌های مبارکه و لنجان

‌می‌متالز - نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی در چهارمین رویداد هم‌افزایی «همراستا» و آئین رونمایی از سند‌های پیشرفت روستایی شهرستان‌های مبارکه و لنجان گفت: بنا بر مصوبه شورای اداری شهرستان مقرر بود که از هر شهر و روستای منطقه شناسنامه‌ای تهیه و ارائه شود که خوشبختانه این امر محقق شده و فولاد مبارکه برای تهیه این شناسنامه و اولویت‌ها پیشگام شده است. کاری که بسیار ارزشمند و نشان‌دهنده توجه این شرکت به حقوق شهرستان است.

به گزارش می‌متالز، زهرا سعیدی مبارکه، نماینده مردم شریف شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی در چهارمین رویداد هم‌افزایی «همراستا» و آئین رونمایی از سند‌های پیشرفت روستایی شهرستان‌های مبارکه و لنجان اظهار کرد: فولاد مبارکه به گفته مدیرعامل این شرکت "یک همسایه خوب و دلسوز برای مردم است" از این رو باید نگاه‌ها به صنعت تغییر کند تا چالش‌ها و مشکلات با همراهی یکدیگر رفع شود. یکی از اولویت‌های شهرستان مبارکه بومی‌پذیری با اولویت محل سکونت نزدیک‌تر است که جزو برنامه ششم در مجلس شورای اسلامی تصویب و به صورت قانون درآمد که تمامی مردم شهرستان‌ها خواستار اجرای قانون با حفظ عدالت هستند.

تجهیز بیمارستان محمد رسول‌الله مبارکه از دیگر مطالبات مردم این شهرستان است که فولاد مبارکه مساعدت لازم را برای این امر در قالب طرح و یا پروژه‌ای و با تشکیل کمیته‌ای از نمایندگان دفتر نماینده مجلس مبارکه، فرماندار، فولاد مبارکه و بهداشت و درمان دنبال خواهد کرد. در زمینه خرید فاضلاب و پساب‌ها تصمیم بر آن شد که درصدی از آب تصفیه‌شده را برای این شهرستان‌ها در نظر بگیرند و این امر نیاز به توافق فولاد مبارکه و اداره کل آب و فاضلاب استان اصفهان دارد.

مشکلات زیاد و منابع محدود است و باید اولویت‌بندی و یک شناسنامه‌ای تهیه شود؛ البته فولاد مبارکه این موضوع را به صورت پایلوت در شرق اصفهان با اجرای پروژه‌ها و طرح‌ها اجرا کرده و باید کمک کنیم از منابع ملی و خیرین برای بهره‌برداری از آنها استفاده کنیم. در مسیر خدمت‌گزاری به مردم تمام قد از همه افراد و مسوولان حمایت می‌کنیم و درخواست داریم که برای خدمت به مردم از یکدیگر سبقت بگیریم و رقابت کنیم.

پیشگامی فولاد مبارکه در تهیه شناسنامه‌ای از ظرفیت‌ها و مشکلات شهرستان‌های مبارکه و لنجان

اقدامات فولاد مبارکه نشان‌دهنده توجه این شرکت به حقوق شهرستان است

زهرا سعیدی نماینده مردم شهرستان مبارکه نیز در این آئین و در مصاحبه با خبرنگاران گفت: خوشحالم از اینکه این تعامل بین بزرگ‌ترین بنگاه اقتصادی کشور و به‌نوعی بین مردم شهرستان مبارکه و شهرستان لنجان در این ایام مبارک برقرار شده است.

وی در ادامه تأکید کرد: بنا بر مصوبه شورای اداری شهرستان مقرر بود که از هر شهر و روستای منطقه شناسنامه‌ای تهیه و ارائه شود که خوشبختانه این امر محقق شده است در این میان این فولاد مبارکه نیز کمک کرده که این شناسنامه و اولویت‌ها مشخص شود. کاری که بسیار ارزشمند و نشان‌دهنده توجه این شرکت به حقوق شهرستان است؛ لذا امیدواریم در پی این همکاری‌ها، پروژه‌ها زخمی و رها نشوند و به نتیجه برسند و هر پروژه اولویت‌دار که نخبگان آن شهر و روستا مشخص می‌نمایند کار‌ها را به نتیجه برسانیم.

وی با تأکید بر اینکه ما به‌عنوان نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی متوجه اهمیت حفظ منابع و منافع فولاد مبارکه نیز هستیم، تصریح کرد: با عنایت به اینکه فولاد مبارکه به‌عنوان یک سرمایه ملی به توسعه اقتصادی کشور و منطقه کمک می‌کند این موضوع را در نظر داریم که این شرکت طبق قانون برنامه ششم و تکرار آن در برنامه هفتم توجه به مناطق مسکونی نزدیک‌تر را در اولویت‌های خود دارد و معتقدیم حمایت‌های فولاد مبارکه از منطقه پیرامونی و حمایت‌های منطقه از فولاد مبارکه یک رابطه دوطرفه خواهد بود و اجازه نخواهیم داد حب و بغض‌ها در مسیر خدمت‌رسانی به مردم تأثیر گذار باشد. امیدواریم بتوانیم در پایان دوره چهار ساله خدمت خود در سایه این همکاری اولویت‌های مردم را به سرانجام رسانده باشیم.

وی در بیاناتی نیز در این آئین گفت: در جلسه‌ای که امروز با دکتر طیب‌نیا مدیرعامل فولاد مبارکه داشتیم، دغدغه‌های مردم شهرستان مبارکه از جمله بومی‌پذیری باتوجه‌به محل سکونت نزدیک‌تر و توجه هرچه بیشتر به توسعه و فراهم‌آوردن شرایط بهبود خدمت‌رسانی بیمارستان محمد رسول‌الله (ص) این شهرستان به مردم مطرح شد که خوشبختانه با استقبال خوب مدیرعامل این بنگاه اقتصادی مواجه و مقرر شد، با تشکیل کمیته‌ای متشکل از نماینده دفتر نماینده شهرستان، مسوولان بهداشت و درمان شهرستان، نماینده فرماندار و نماینده فولاد مبارکه طرح و پروژه‌ای وضعیت این بیمارستان به سمت بهبود ساماندهی شود.

وی از ایجاد پارک لجستیک در شهرستان مبارکه و تخصیص بخشی از پساب تصفیه شده به برخی شهر‌های شهرستان به‌عنوان دیگر مواردی نام برد که با مدیرعامل فولاد مبارکه مورد تبادل نظر قرار گرفت.

سعیدی اولویت‌بندی نیاز‌ها و تهیه شناسنامه برای شهر‌ها و روستا‌های شهرستان مبارکه را از مهم‌ترین اقدامات در دست بررسی و اقدام دانست و گفت: خوشبختانه فولاد مبارکه در این باره از چندین ماه قبل اقداماتی انجام داده است. باید این اولویت‌ها هر چه سریع‌تر و دقیق‌تر شناسایی شوند تا بتوان در آینده با استفاده از منابع ملی و قانونی و همیاری فولاد مبارکه و خیرین کار‌ها را به نتیجه برسانیم.

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در مسیر خدمت‌رسانی به مردم تمام‌قد پای‌کار خواهیم ایستاد و هر جا که در مسیر خدمت‌رسانی به مردم حرکتی آغاز می‌شود خط‌مشی ما مشخص است و حمایت خواهیم کرد.

سعیدی در بخش پایانی سخنان خود ضمن قدردانی از شرکت رستا گفت: تمام تلاش ما این است که خدمات شایسته‌ای به مردم عزیز ارائه شود.

شایان ذکر است در این رویداد میثاق‌نامه پیشرفت و آبادانی روستایی شهرستان‌های مبارکه و لنجان در راستای تحقق مسوولیت‌های اجتماعی، به همّت شرکت فولاد مبارکه و با مشارکت مجموعه «رستا» رونمایی شد و نمایندگان مردم شریف شهرستان‌های مبارکه و لنجان در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل، مدیر روابط عمومی و معاون سرمایه‌های انسانی و سازماندهی فولاد مبارکه، فرماندار شهرستان مبارکه، معاون فرماندار شهرستان لنجان و جمع دیگری از حاضران این میثاق‌نامه را امضا کردند.

پیشگامی فولاد مبارکه در تهیه شناسنامه‌ای از ظرفیت‌ها و مشکلات شهرستان‌های مبارکه و لنجان

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده