تاریخ: ۰۹ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۲۳
بازدید: ۳۵
کد خبر: ۳۴۴۵۲۳
سرویس خبر : اجتماعی
با حضور پرشور خانواده فولاد مبارکه در فضایی شاد و مفرح صورت گرفت؛

برگزاری بزرگ‌ترین جشن متمرکز غدیر در کشور

‌می‌متالز - بزرگ‌ترین جشن متمرکز غدیر در کشور به مناسبت عید غدیر خم، با حضور حماسی کارکنان شاغل و بازنشسته فولاد مبارکه، شرکت‌های پیمانکاری و گروه فولاد مبارکه به همراه خانواده‌های آنها در ورزشگاه بزرگ نقش‌جهان برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، بزرگ‌ترین جشن متمرکز غدیر در کشور روز سه‌شنبه ۵ تیرماه با عنوان «در مسیر قله‌ها»، با حضور حماسی حدود ۵۰ هزار نفر از کارکنان شاغل و بازنشسته فولاد مبارکه، شرکت‌های پیمانکاری و گروه فولاد مبارکه به همراه خانواده‌های آنها به مناسبت عید خجسته غدیر مصادف با عید غدیر در ورزشگاه بزرگ نقش‌جهان برگزار شد.

تک‌تک اعضای خانواده فولاد مبارکه در افتخارآفرینی این شرکت نقش دارند

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در جریان برگزاری این جشن باشکوه طی سخنانی با تأکید بر اینکه تک‌تک اعضای خانواده فولاد مبارکه در افتخارآفرینی این شرکت نقش دارند، تصریح کرد: رشد و پیشرفت نتیجه قدردانی و شکرگزاری است

محمدیاسر طیب‌نیا گفت: همواره عبارت «خانواده فولاد مبارکه» در صحبت‌ها تکرار می‌شود و مهم‌ترین علت آن این است که تک‌تک اعضای خانواده فولاد مبارکه در افتخارآفرینی‌ها و رخداد‌های این شرکت نقش‌آفرین هستند.

وی با تأکید بر اینکه در نگاه ما تک‌تک اعضای خانواده کارکنان فولاد مبارکه همکاران و شرکای ما در افتخارات این مجموعه هستند، خاطرنشان کرد: در کارخانه فولاد مبارکه در هر جمعی که صحبت می‌شود، بسیار به عبارت «خانواده فولاد مبارکه» اشاره می‌شود. این امر سه دلیل دارد: در نگاه اول مقصود ما از خانواده بودن این است که تک‌تک اعضای خانواده فولاد مبارکه در افتخارآفرینی‌ها و رخداد‌ها نقش‌آفرین هستند.

دوم اینکه همچنان که در خانواده هرکدام از اعضا در ابعاد مختلف نقشی ایفا می‌کنند. در فولاد مبارکه نیز صرفاً به حقوق و مزایا توجه نمی‌شود، بلکه در زمینه سلامت جسم و خدمات درمانی و همچنین فرهنگ، تعالی، رشد، پیشرفت و ازدواج آنها نیز برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد.

جنبه سوم قدردانی و شکرگزاری از اعضای خانواده است. در واقع رمز بزرگ موفقیت و تعالی، شکرگزاری و قدردانی است و در فولاد مبارکه به دلیل اینکه خواستار موفقیت و رشد و پیشرفت هستیم، فرهنگ شکرگزاری و قدردانی را نهادینه کردیم و باید این موضوع را در خانواده‌ها نیز داشته باشیم.

به گفته طیب‌نیا، شکرگزاری باید ۳۶۰ درجه باشد؛ یعنی ابتدا از خداوند شکرگزار باشیم که در یک مجموعه فاخر و تأثیرگذار به نام فولاد مبارکه فعالیت می‌کنیم و سپس شکرگزار همراهی خانواده‌ها و مدیران بالادستی باشیم و این روند را به یک فرهنگ متعالی در فولاد مبارکه مبدل کنیم.

وی ادامه داد: از این فرصت گردهمایی خانواده بزرگ فولاد مبارکه در این جشن بزرگ استفاده می‌کنم و در کنار این خانواده بزرگ، از همه همکاران خود می‌خواهم از فرزندان و همسران خود قدردانی و تشکر کنند. خودم در این امر پیش‌قدم می‌شوم و به‌واسطه همه کاستی‌ها در کنار همه افتخارآفرینی‌ها، از حضور و همراهی آنها تشکر می‌کنم. این نکته را باید به همسران و فرزندان یادآور شوم که با رشادت‌های پدران و همسران شما این کارخانه سرپا مانده و اینها قهرمانان ملی کشور ما هستند.

مدیرعامل فولاد مبارکه با بیان اینکه ما یک خانواده بزرگ‌تر به نام «ایران» نیز داریم، تصریح کرد: کشور ما یک رویداد سرنوشت‌ساز را در پیش دارد و خانواده فولاد مبارکه مانند همیشه که در همه عرصه‌ها حضور پرشکوه داشتند، این بار هم در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ مشارکت خواهند کرد و بهترین فرد را برای بهترین سرنوشت انتخاب می‌کنند.

وی عنوان کرد: ما خانواده بزرگ دیگری هم به نام مردم مظلوم غزه داریم و در همین راستا فرزندان فولادی هدایایی را برای کودکان غزه فراهم کردند و به‌واسطه همدردی با این موضوع از آنها قدردانی می‌کنم.

در حاشیه برگزاری این جشن باشکوه، خبرنگار فولاد با برخی از معاونان و مدیران شرکت که به‌نوعی در برگزاری این حماسه ایفای نقش کردند گفتگو‌هایی کرده که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید.

علیرضا کاظمی، معاون سرمایه‌های انسانی و سازماندهی فولاد مبارکه: انتقال پیام خاتم‌النبیین نیازمند چنین برنامه‌ها و هم‌افزایی‌هایی است

فولاد مبارکه به‌عنوان یک سازمان حامی و دوستدار خانواده همواره بر این اعتقاد بوده است که کانون پیشران و موفقیت‌ساز حوزه تولید و پیشرفت‌های عرصه نوآوری، پایداری تولید و پیشرفت در کانون خانواده‌ها قرار دارد و اگر به پیشرفت خودمان در فولاد مبارکه فکر می‌کنیم، باید آن کانون را تحکیم بخشیم، تقویت کنیم و بسته‌های شادی را در خانواده توسعه دهیم. امروز خرسندیم که در چنین روزی پیامبر بزرگ ما خاتم‌الانبیا در جایی ایستادند و جهان را بر ختم رسل و آغاز امامت و توسعه معارف اهل‌بیت (علیهم‌السلام) متمرکز کردند. در چنین روزی پیامبر رحمت فرمودند که حاضران به غایبان بگویند و ما امروز حاضرانی هستیم که دیروز غایب بودیم و امروز هستیم و به تمام بشریت خواهیم گفت پیامبر ما دین را کامل کردند و ولایت را گسترانیدند؛ بنابراین انتقال این پیام و پیامبری این پیام نیازمند چنین برنامه‌ها و هم‌افزایی‌هایی است. امروز در کنار خیل عظیم همکاران و خانواده‌های کارکنان فولاد مبارکه اعم از کارکنان شاغل، پیمانکاران پرتلاش و بازنشستگان پیشکسوت هستیم که دیروز آمدند فولاد مبارکه را ساختند و این مجتمع عظیم صنعتی را به ما به امانت سپردند. امروز در کنار خانواده‌های شرکت‌های زیرمجموعه هستیم که در کنار ما برای عزت و افتخار ایران اسلامی تلاش می‌کنند. امروز با گردهمایی به بهانه این روز خجسته بنا داریم که هم‌افزایی داشته باشیم و توانایی‌هایمان را چندین برابر کنیم و در کنار هم آنچه را که باید برای رقم زدن آینده فولاد مبارکه نیاز است بفهمیم.

بنا داریم با برگزاری چنین جشن‌های بزرگی به توان‌افزایی هرچه بیشتر در مجموعه فولاد مبارکه کمک کنیم

بسیار خرسندیم که امروز بزرگ‌ترین جشن ملی را در ورزشگاه بزرگ نقش‌جهان برگزار می‌کنیم؛ برنامه‌ای که از بسیاری از شبکه‌های زنده کشور پخش خواهد شد. بنا داریم با برگزاری چنین جشن‌های بزرگی به توان‌افزایی هرچه بیشتر در مجموعه فولاد مبارکه کمک کنیم. این جشن بنا دارد تا شادی را در جامعه توزیع و سهم معارف را ساده‌تر و همدلی‌ها و همراهی‌ها را گسترده‌تر کند. امروز خوشحالم که کارکنان را در کنار خانواده‌های خود در چنین جشن باشکوهی می‌بینم این گردهمایی‌ها و هم‌افزایی‌ها به‌یقین در اذهان و تاریخ فولاد مبارکه ثبت و ضبط خواهد شد؛ ازاین‌رو از حضور گرم کارکنان و خانواده‌های عزیزشان در این جشن باشکوه سپاسگزارم.

از برگزاری جشن عید غدیر به بزرگ‌ترین گردهمایی متمرکز رسیدیم

از برگزاری جشن عید غدیر به بزرگ‌ترین گردهمایی متمرکز رسیدیم. از حدود دو ماه پیش برنامه‌ریزی‌ها و طراحی‌های مناسبی برای برگزاری این جشن باشکوه در نظر گرفته شده بود تا اینکه توانستیم این برنامه را هرچه روان‌تر و با نظم مطلوب انجام دهیم. برگزاری این جشن باشکوه به هم‌افزایی منجر شد و شرایطی فراهم کرد که قسمت‌های مختلف سازمان در بهترین شکل ممکن بتوانند با هم کار کنند و یک اثر بزرگ فرهنگی معنوی را خلق کنند.

اینکه عده زیادی توانستند در کنار هم کار کنند و این اثر فاخر را خلق کنند در جای خود یک موفقیت و دستاورد بزرگ برای فولاد مبارکه است.

در چنین برنامه‌هایی اعلام می‌کنیم که شادی حق همه همکاران و خانواده‌هاست

قریب به هزار نفر از همکاران در مدیریت‌های مختلف درون سازمان در حوزه مسوولیت خود و نقشی که به آن واگذار شده بود اثر خوبی ایجاد کردند. اثری که ما امروز از آن به‌عنوان اثر مرکب زیبا یاد می‌کنیم. این هزار نفر در کنار هم آمدند تا به لطف خداوند بتوانیم خدمتگزار حدود ۵۰ هزار نفر میهمانی باشیم که تمام ذی‌نفعان فولاد مبارکه را شامل می‌شد. بزرگ‌ترین هدفی که ما در برگزاری جشن غدیر دنبال کردیم ضمن تعظیم شعائر اسلامی که یک اصل مهم برای ماست، تقویت و توجه به خانواده بود. ما در تمامی برنامه‌های خود نگاه خاصی به خانواده داریم و به‌طور مشخص در این برنامه شرایطی فراهم کردیم که افراد و خانواده‌ها در کنار هم بنشینند و شاد باشند.

در چنین برنامه‌هایی اعلام می‌کنیم که شادی حق همه همکاران و خانواده‌هاست. با ایجاد محیط‌های رضایت‌بخش می‌توانیم کانون آرامی در خانواده‌ها ایجاد کنیم. معتقدیم کانون‌های آرامش در خانواده‌ها محرک حوزه‌های تولید در کارخانه هستند. چنانچه مطلوبیت در حوزه خانواده وجود داشته باشد و خانواده نقش ارزشمند فرد را در کارخانه باور کند، حتماً پشتیبان امنی در خانواده خواهیم داشت؛ محرکی که می‌تواند برای خلق پیشران تولید نقش‌آفرینی کند.

در چنین جشن‌هایی همه ما به‌عنوان یک شهروند کنار هم جمع می‌شویم

ذکر این نکته حائز اهمیت است که هریک از ما در فولاد مبارکه نقشی را در سمت‌های مختلف بر عهده داریم؛ اما در چنین جشن‌هایی همه ما به‌عنوان شهروند کنار هم جمع می‌شویم و به رفیق‌هایی مبدل می‌شویم که برای که رقم زدن انسجام بیشتر و اتفاقات بهتر در کارخانه، خود را آماده می‌کنیم. این گردهمایی‌ها رفاقت ایجاد می‌کند. چنین رفاقت‌هایی رقابت نسبی به همراه دارد تا افراد برای توسعه فعالیت‌ها و خلق اتفاقات درون شرکت تلاش کنند و در کنار هم‌زیستی‌های خود، کار‌های بهتری را رقم زنند.

بالغ‌بر هزار نفر از همکاران برای برگزاری این جشن اعلام حضور کردند

در این میان بالغ‌بر هزار نفر از همکاران برای برگزاری این جشن اعلام حضور کردند و ابراز داشتند که ما خادم امیرالمؤمنین (ع) هستیم و برای حضور این ۵۰ هزار نفر در چنین روزی آماده خدمت‌گزاری هستیم.

نکته حائز اهمیت انتقال پیام غدیر و انتقال پیام خانواده در این جشن بود که در تمامی آیتم‌های برنامه کاملاً مشهود بود

بسیار خرسندیم که در این رویداد با استقبال همکاران مواجه بودیم. نتایج نظرسنجی‌ها و بازخورد‌ها در پایان جشن نشان می‌دهد که در این جشن باشکوه با نتایج کیفی بسیار خوبی مواجه شدیم. پیوستگی و انسجام در انجام فعالیت‌ها، ورود و خروج همکاران، نشستن آنها در کنار یکدیگر، ایمنی و استفاده آنها از فضای در نظر گرفته‌شده بخش کیفی رویداد را فراهم آورد. درعین‌حال نکته حائز اهمیت انتقال پیام غدیر و انتقال پیام خانواده در این جشن بود که در تمامی آیتم‌های برنامه کاملاً مشهود بود. این جشن پیوست‌های فرهنگی قوی‌ای داشت و اثر وضعی کیفی این برنامه پیوست‌هایی بود که ما به آن الصاق کرده بودیم. بازخورد‌ها و نتایج و نظرسنجی‌هایی که پس از برگزاری جشن دریافت کردیم نشان می‌دهد که پیوست‌های فرهنگی مدنظر، ماندگار بوده است.

اینکه ۱۴ هزار نفر این برنامه را به‌صورت زنده از طریق رسانه‌های مختلف مشاهده کردند و برای ما بازخورد‌هایی فرستادند بسیار ارزشمند است

این جشن یک مغناطیس ایجاد کرد؛ مغناطیسی که قطب آن امیرالمؤمنین علیه‌السلام و آموزه‌های ایشان بود و مطمئناً تا برگزاری جشن بعدی کارکرد و تأثیر خود را خواهد داشت. اینکه ۱۴ هزار نفر این برنامه را به‌صورت زنده از طریق رسانه‌های مختلف مشاهده کردند و برای ما بازخورد‌هایی فرستادند بسیار ارزشمند است.

اگرچه ممکن است نمره این برنامه بیست از بیست نبوده باشد؛ اما ما برای بیست شدن در برنامه‌های آتی تلاش خواهیم کرد. برنامه‌هایی که طی آن تلاش خواهیم کرد قدردان زحمات همکاران و خانواده‌ها باشیم.

البته پیام دوم این جشن نیز این بود که بدانیم ولایت یک رکن است و اگر هر کسی در هر جایی از این عالم می‌خواهد به موفقیت برسد باید بین خودش و خدای خودش محبت داشته باشد و در عالم محبت داشته باشد و قطعاً بداند که چنین رویکردی معجزه خواهد کرد.

همه کسانی که در این جشن شرکت کردند با مولای خود عهد بستند و حضور این افراد تعظیم شعائر اسلامی و بیعت مجدد با همه آرمان‌ها بود

در حوزه ولایت باید بدانیم که سرسپردگی به کلام یک مولا یک اصل است؛ به کسی که سکان‌دار عالمیان است؛ امیرالمؤمنین (ع) و پدر عالمیان است. ما امروز در این جشن توانستیم اعلام کنیم که همه ما در یک جزیره عاطفی به نام امیرالمؤمنین (ع) زندگی می‌کنیم. باور داریم همه کسانی که امروز در این جشن شرکت کردند با مولای خود عهد بستند و حضور این افراد تعظیم شعائر اسلامی و بیعت مجدد با همه آرمان‌ها بود.

محمدجواد براتی، مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه:

جمعیتی که امروز شاهد حضور حماسی آنها در ورزشگاه نقش‌جهان بودیم همگی اعضای خانواده بزرگ فولاد مبارکه هستند. الحمدلله به لطف خداوند و با عنایت اهل‌بیت علیهم‌السلام و با همکاری همه واحد‌های درگیر در برگزاری این جشن توانستیم چنین جشن باشکوهی را برنامه‌ریزی و برگزار کنیم و شرایطی فراهم سازیم که خیل کثیری از کارکنان و خانواده‌های شاغل و بازنشسته و پیمانکاران و شرکت‌های گروه فولاد مبارکه در این روز خجسته و در این شب باشکوه گرد هم آیند و انسجام هرچه بیشتری را برای سازمان به ارمغان آورند.

حسین مدرسی‌فر، مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط‌ زیست:

شرایط اضطراری یا حوادث اضطراری به وقوع موقعیت‌های خطرناک و ناگهانی اشاره دارد که ممکن است به افراد، جوامع، محیط‌ها آسیب برساند و نیازمند برخورد فوری و سریع است. وقوع حوادث احتمالی متعدد در زمان برگزاری جشن غدیر با توجه به حضور حدود ۵۰ هزار نفر از خانواده کارکنان در ورزشگاه نقش‌جهان ممکن است باعث خسارت‌ها و آسیب‌های جدی به افراد شود و به همین دلیل برنامه‌ریزی مناسب، آماده‌سازی و هماهنگی میان نهاد‌ها در مواجهه با این حوادث بسیار مهم است.

حوادث استادیوم کمیاب است. این حوادث اگرچه به‌ندرت رخ می‌دهند؛ اما نسبت به حوادث روزانه که به‌کرات اتفاق می‌افتند اثرات مخرب بیشتری بر جامعه و خانواده کارکنان می‌گذارند. این قبیل حوادث می‌توانند به طرق مختلفی رخ دهند، از شرایط جوی نامساعد گرفته تا تجمع افراد در زمان بروز شرایط اضطراری که می‌تواند خطرات جدی برای حاضران ایجاد کند؛ بنابراین با توجه به اهمیت موضوع، واحد HSE از یک ماه قبل برنامه‌ریزی و اقدامات متنوعی در جهت برگزاری ایمن این جشن انجام داده است.

واحد HSE به‌منظور تأمین ایمنی خانواده کارکنان در زمان برگزاری جشن غدیر در استادیوم نقش‌جهان با انجام بازدید‌های میدانی و بازرسی‌های مستمر و شرکت در جلسات متعدد قبل از برگزاری جشن با حضور معاونت سرمایه‌های انسانی و سازماندهی، اقدامات ارزنده‌ای در جهت ایمن برگزار شدن این جشن بزرگ انجام داده که در ادامه به برخی از این اقدامات اشاره می‌کنیم:

- انجام بازرسی‌های متعدد توسط واحد‌های ایمنی، بهداشت حرفه‌ای، آتش‌نشانی، اورژانس، طب کار و محیط‌ زیست جهت شناخت محیطی؛ تهیه دستورالعمل‌های ایمنی و بهداشتی جهت صیانت از انسان‌ها و خانواده کارکنان در زمان برگزاری مراسم؛ سازمان‌دهی و برنامه‌ریزی جهت حضور مؤثر کارکنان واحد HSE در زمان برگزاری مراسم؛ برگزاری جلسات هماهنگی با واحد‌های تعمیرات مرکزی، باشگاه فرهنگی ورزشی سپاهان، امور ورزش شرکت، واحد حفاظت فیزیکی، خدمات عمومی و...؛ برگزاری جلسات مشترک با واحد حفاظت فیزیکی، خدمات عمومی، ورزشگاه و تعیین مسیر‌های بهینه و ترتیب اولویت‌های استقرار خانواده‌ها بر روی سکو‌ها و همچنین تخلیه افراد در پایان مراسم؛ تهیه طرح تخلیه اضطراری و تعیین مسیر‌های امن تخلیه و نقشه تخلیه برای هدایت افراد در زمان خروج از استادیوم؛ آموزش کارکنان و خانواده‌های ایشان با طرح تخلیه و شماره‌های اضطراری در زمان برگزاری جشن جهت آشنایی با رفتار صحیح؛ پیگیری جهت نصب تجهیزات اطفای حریق دستی و اطمینان از آماده‌به‌کاری تجهیزات یادشده در طول بازدید‌های انجام‌گرفته؛ برگزاری جلسه هماهنگی با واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان؛ استقرار دو دستگاه خودروی اطفایی فوق مدرن از آتش‌نشانی شرکت و یک دستگاه خودروی اطفای حریق و یک دستگاه خودروی نجات از طرف آتش‌نشانی شهر اصفهان در استادیوم در زمان برگزاری جشن؛ استقرار یک دستگاه خودرو فرماندهی حادثه با امکانات و تجهیزات موردنیاز برای واکنش سریع به شرایط اضطراری و همچنین یک دستگاه خودروی پیشروی واحد آتش‌نشانی مجهز به تجهیزات موردنیاز برای مقابله با شرایط اضطراری؛ بررسی مسیر تخلیه سریع خانواده‌ها و درب‌های خروج ورزشگاه و دریافت اطلاعات دقیق در مورد نقاط ضعف و آسیب‌پذیری در استادیوم و تعیین اقدامات اصولی در جلسات پیش از شروع مراسم؛ آموزش تیم HSE جهت انجام اقدامات موردنیاز و راهنمایی خانواده کارکنان در زمان برگزاری جشن غدیر و حضور اعضای تیم در نقاط مختلف استادیوم و طبقات جهت انجام اقدامات سریع و راهنمایی خانواده‌های ایشان؛ استقرار تیم ایمنی فنی و بازرسی با حضور سرپرست ایمنی فنی و بازرسی شرکت فولاد مبارکه به همراه ۶ نفر از کارشناسان و بازرسان ایمنی از ساعت ۱۵:۰۰ در ورزشگاه جهت بازرسی اولیه از تجهیزات و مسیر‌های تردد و اطمینان از ایمن بودن امکانات و تجهیزات ورزشگاه و سکوی برگزاری مراسم و حضور این گروه تا ساعت ۱:۰۰ بامداد و خروج مهمانان جشن بعد از مراسم؛ انجام بازرسی‌های مداوم توسط تیم ایمنی فنی و بازرسی جهت مقابله با حوادث احتمالی و جلوگیری از بروز رفتار‌های ناایمن با توجه به حضور قشر آسیب‌پذیر اطفال و کهن‌سال؛ اطمینان از عدم وجود نقص در تأسیسات، تجهیزات، محیط و شرایط پیرامونی استادیوم و برنامه‌ریزی حضور خانواده‌ها و مسیر‌های تردد؛ پیگیری جهت ممانعت از آسیب‌های خانواده کارکنان از قبیل راهنمایی مهمانان، جلوگیری از رفتار شتاب‌زده در زمان تردد؛ توجه جدی به ایمنی حاضران شامل ایجاد نقاط ایمن، استقرار نیرو‌های ایمنی، آتش‌نشانی، بهداشت حرفه‌ای و اورژانس، آموزش تیم اجرایی و خانواده‌های کارکنان در صورت مواجهه با حادثه، نظارت و بازرسی مداوم از طبقات و بررسی‌های ایمنی و ایمنی، ایجاد مسیر تخلیه امن و تهیه طرح تخلیه اضطراری؛ برقراری ارتباط و هماهنگی با سایر واحد‌های درگیر توسط فرماندهی عملیات امداد و نجات (رئیس ایمنی، بهداشت حرفه‌ای و آتش‌نشانی) و اعزام نیرو‌های امداد و نجات در صورت بروز حادثه و رفتار ناایمن؛ بررسی و بازدید از سکوی برگزاری مراسم، تابلو‌ها و بنر‌های نصب‌شده و همچنین لاین‌های دریافت بسته‌های تغذیه و رمپ‌های فلزی تردد خودرو‌ها و...؛ حضور سرپرست آتش‌نشانی به همراه حدود ۳۰ نفر از آتش‌نشانان شرکت جهت بررسی میدانی و آماده‌به‌کاری تجهیزات اطفای حریق و استقرار در نقاط مختلف ورزشگاه جهت واکنش به حوادث احتمالی؛ ایجاد گشت موتوری و انجام بازدید‌های مستمر جهت مقابله با هرگونه شرایط اضطراری قبل و در حین برگزاری مراسم و راهنمایی خانواده‌های کارکنان جهت بهبود رفتار و اطمینان از وجود شرایط ایمن؛ ایجاد تعداد دو اتاق احیا و تجهیز اتاق‌های مذکور به امکانات پزشکی در طبقه اول ورزشگاه و رختکن ورزشگاه جهت امدادرسانی؛ استقرار سه دستگاه آمبولانس در ورزشگاه جهت امدادرسانی؛ استقرار یک دستگاه اتوبوس امدادرسانی و کمک‌های پزشکیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به ظرفیت ۹ تخت و یک تخت جراحی اورژانسی؛ اعلام مغایرت‌های مشاهده‌شده قبل از برگزاری مراسم به عوامل اجرایی و برطرف نمودن نواقص جهت بهتر برگزار شدن مراسم؛ بررسی نقشه استادیوم و شناسایی مسیر‌های دسترسی و نقاط حادثه‌خیز، مکان‌های ایمن، مسیر‌های تخلیه و جانمایی خودرو‌های امداد و نجات.

صادق فرخی، مدیر خدمات عمومی و امور رفاهی:

برگزاری این جشن بزرگ که اهمیت آن کمتر از رکورد‌های تولید نیست از بسیاری از جهات حائز اهمیت است که فراهم کردن محیطی مناسب برای افزایش نشاط و شادابی در خانواده‌های فولاد مبارکه در جهت افزایش بهروزی و تعلق سازمانی بخشی از این دستاورد است.

در این راستا مدیریت خدمات عمومی و امور رفاهی نیز همپای سایر بخش‌های مرتبط، با نگاه هم‌افزایی در شرکت در یکی از بهترین اعیاد اسلامی، در زمینه برنامه‌ریزی و آماده‌سازی زیرساخت‌های ورزشگاه و ارائه نیاز‌ها و پیگیری رفع آن از طریق واحد‌های مرتبط اعم از ترابری سبک و سنگین، نظافت و ارائه خدمات تلاش مضاعفی داشت.

از اقدامات انجام‌شده می‌توان به برنامه‌ریزی و طراحی و تأمین ناوگان ترابری برای ایاب و ذهاب نزدیک به ۱۵ هزار از کارکنان و خانواده در ۲۶ شهر اشاره کرد.

از دیگر اقدامات انجام‌شده برنامه‌ریزی نیازسنجی و تأمین و توزیع اقلام پذیرایی به تعداد ۴۲ هزار نفر جهت مهمانان و عوامل اجرایی بود. در این فرآیند ۵۷۰ نفر از کارکنان خدمات عمومی به همکاران و خانواده‌های آنها و دوستداران خاندان عصمت و طهارت خدمت کردند.

حسین طاهری قلعه‌تکی، مدیر تعمیرات مرکزی:

همکاران حاضر در بخش‌های مختلف تعمیرات مرکزی همچنان که در فرآیند تولید و آماده‌سازی خطوط نقش‌آفرینی می‌کنند در آماده‌سازی ورزشگاه نقش‌جهان نیز نقش مؤثری داشتند که اهم فعالیت‌های انجام‌شده توسط همکاران تعمیرات مرکزی به این شرح است: رفع مغایرت‌های ایمنی، اصلاح زیرساخت‌ها و آماده‌سازی محل ورزشگاه نقش‌جهان به‌منظور برگزاری جشن بزرگ غدیر خم انجام شد. در این راستا پس از بازدید تیم ایمنی مرکز و ارائه گزارش مغایرت‌های ایمنی جلسه اضطراری در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل ورزشگاه نقش‌جهان برگزار شد و بازدید‌های میدانی، برآورد حجم فعالیت‌ها در حوزه‌های مختلف موردبحث و بررسی قرار گرفت. در ادامه دفتر برنامه‌ریزی و کنترل، تعمیرات مرکزی محوریت برنامه‌ریزی و پیگیری صدور درخواستکار‌های حوزه‌های ساختمانی و راه، نگهداری و تعمیرات برق نگهداری و تعمیرات مکانیک را بر عهده گرفت و نسبت به برآورد حجم فعالیت‌ها و آماده‌سازی‌های انجام‌شده، ارائه برنامه زمان‌بندی و پیگیری تأمین متریال و کنترل طبق برنامه زمان‌بندی ارائه‌شده اقدام کرد.

فعالیت‌های مرکز تعمیرات ساختمان‌های اداری و راه

این فعالیت‌ها در سه بخش جاده، احداث پارکینگ و رنگ‌آمیزی به سرانجام رسید.

۱- جاده اضطراری:

احداث جاده اضطراری مجاور اتوبوس‌رانی به طول ۱۲۰۰ متر و عرض ۱۰ متر شامل عملیات تسطیح، آب‌پاشی و کوبش، پخش و متراکم کردن بیس سنگی به ضخامت ۱۵ سانتی‌متر و وزن تقریبی ۴۰۰۰ تن. در این راستا جهت تثبیت بیس جاده اضطراری ۵۰۰۰۰ لیتر پتاس تأمین و به‌عنوان لایه سطحی تثبیت‌کننده استفاده شد.

۲- جاده شرقی (دولت‌آباد):

اصلاح روکش جاده ورودی دولت‌آباد به طول تقریبی ۶۵۰ متر و عرض ۵ متر لکه‌گیری با ۲ لایه آسفالت (۲.۵ سانتی‌متری ریگلاژ و ۵ سانتی‌متری).

به‌منظور ارتقای ایمن و تعریض بیشتر مسیر، حاشیه جاده به‌وسیله بیس سنگی به عرض ۱ متر شانه‌سازی شد.

درمجموع برای اجرای این فعالیت حدود ۶۰۰ تن آسفالت گرم مورداستفاده قرار گرفت. در راستای رفع مشکل کمبود شعاع گردش اتوبوس‌ها در قسمت ورودی جاده به دولت‌آباد از بلوار اصلی از طریق زیرسازی و آسفالت، ورودی پل ۱.۵ متر تعریض شد و عرض ابتدای جاده نیز به طول ۴۰ متر از ۵ به ۱۲ متر افزایش یافت.

۳- جاده اصلی (ورود اتوبوس تیم)

این فعالیت شامل اصلاح و لکه‌گیری جاده به مساحت ۹۰۰۰ مترمربع و برای حفظ بدنه راه و ایجاد سطح سواری مناسب جاده مذکور به طول ۱۲۵۰ متر و عرض ۱۲ متر روکش شد و درمجموع برای اجرای این فعالیت ۳۰۰۰ تن آسفالت گرم مورداستفاده قرار گرفت.

۴- احداث پارکینگ روبه‌روی سالن ۶۰۰۰ نفری

فضایی به مساحت ۱۵۰۰۰ مترمربع روبه‌روی سالن ۶۰۰۰ نفری تحت عنوان کاربری پارکینگ اختصاص یافت. محوطه پس از عملیات زیرسازی و تسطیح توسط آسفالت تراشیده‌شده از جاده اصلی پوشیده شد و لایه استفاده‌شده توسط غلتک متراکم گردید.

۵- احداث پارکینگ توسط بیس سرباره‌ای:

احداث دو پارکینگ به مساحت (۸ هزار و ۱۶ هزار مترمربع) در ضلع شرقی ورزشگاه توسط بیس سرباره‌ای (بلوکاژ ارسالی از فولاد) به وزن ۷۰۰۰ تن در دو نوبت (۵۰۰۰ تن و ۲۰۰۰ تن) انجام گردید.

۶- نخاله برداری اطراف جاده اضطراری

محوطه‌ای به مساحت ۸۰۰۰ مترمربع که محل دپوی ضایعات و نخاله‌های ساختمانی بود به تعداد ۸۵۰ سرویس کامیون به حجم تقریبی ۶۰۰۰ مترمکعب حمل و از محل منتقل گردید.

۷- حمل قطعات بتنی سنگین:

حمل قطعات بتنی سنگین در اطراف ورزشگاه، پارکینگ‌ها و حاشیه مسیر‌ها جمع‌آوری و به بیرون منتقل گردید.

۸- تسطیح و شن‌ریزی داخل رفیوژ‌های پارکینگ‌ها و محوطه‌ها:

رفیوژ‌های میانی و کناری پارکینگ‌ها و محوطه اطراف ورزشگاه به مساحتی بالغ‌بر ۱۵۰۰۰ مترمربع خاک‌برداری و تسطیح شد و محل‌های مذکور توسط شن رنگی در (۲ رنگ سفید و سبز) به وزن ۲۰۰۰ تن پوشیده شد.

بازرسی و تعمیر یا تعویض تأسیسات موردنیاز

- سرویس‌های بهداشتی:

سرویس‌های بهداشتی در چهار گوشه محوطه ورزشگاه به تعداد ۳۰۰ سرویس بازرسی و پس از آن تأسیسات و لوازم بهداشتی معیوب آن اصلاح گردید.

- حفاظ‌گذاری:

اطراف سپتینگ فاضلاب وسط، محوطه پارکینگ، حفاظ‌گذاری جهت رعایت مسائل ایمنی انجام گردید.

- رنگ‌آمیزی جداول و مسیر‌ها و پارکینگ‌های غربی و شرقی:

حدود ۱۰۰۰۰ متر طول جدول در محوطه ورودی، محور‌های مواصلاتی، و پارکینگ‌های شرقی و غربی با رنگ زرد و مشکی رنگ‌آمیزی گردید.

رنگ پله‌های بین سکو‌ها در طبقه همکف و درب منهول‌ها پیشانی و لبه‌های بتنی مابین سکو‌ها ورزشگاه درراستای افزایش ایمنی عابران به‌وسیله رنگ ترافیکی زرد رنگ‌آمیزی شد. میزان رنگ مورداستفاده ۶ هزار متر طول و عرض ۱۵ سانتی‌متر و تمامی درب‌های منهول‌های موجود در فضای عبوری عابران به‌منظور رعایت اصول ایمنی با رنگ زرد رنگ‌آمیزی گردید.

اقدامات انجام‌شده توسط مرکز نگهداری و تعمیرات برق:

  1. طراحی و ایجاد روشنایی ۲ کیلومتری جاده دولت‌آباد به ورزشگاه شامل کابل‌کشی هوایی، ساخت و نصب ساپورت و نصب و راه‌اندازی ۶۰ عدد پروژکتور ۱۵۰ وات؛
  2. طراحی و ایجاد روشنایی محوطه ورودی اصلی ورزشگاه، شامل حفاری و نصب ۹ عدد فونداسیون و کار گذاشتن ۹ عدد پایه روشنایی، کابل‌کشی هوایی و نصب ۱۲ عدد پروژکتور آل‌ای دی ۱۵۰ وات؛
  3. نصب بیش از ۳۰۰ عدد پروژکتور ال‌ای‌دی جدید با توان ۴۰۰ وات، ۲۴۰ وات، ۱۰۰ وات و ۵۰ وات جهت بهبود سیستم روشنایی محوطه‌ها، معابر و پارکینگ‌های ورزشگاه؛
  4. اصلاح سیستم روشنایی خیابان اصلی، ورزشگاه (لاین برگشت). شامل ۴۰۰ متر کابل‌کشی، نصب کلید‌های حفاظتی، و نصب پروژکتور ال‌ای دی؛
  5. افزایش چراغ‌های ورودی‌های طبقه اول و دوم ورزشگاه جهت بهبود سیستم روشنایی در راه‌پله‌ها و فضای عمومی؛
  6. کابل‌کشی بیش از ۳ هزار متر و ساخت و نصب تابلو‌های سوکت پانل سیار در محوطه، زیر چمن جهت برق‌رسانی، به سیستم‌های، مختلف اعم از نورپردازی، صوت، تصویر و آتش‌بازی و...؛
  7. کابل‌کشی ۳۵۰ متر از پست‌های، برق، اصلی تا اتاق‌های، برق داخلی، برق داخل زیرزمین چمن جهت افزایش ظرفیت؛
  8. همکاری در اتصال سیستم‌های، برق مختلف عوامل اجرایی جشن به تابلو برق‌های در اختیار گذاشته‌شده و رفع مشکلات احتمالی، برگزارکنندگان جشن؛
  9. برق‌رسانی و تأمین روشنایی گیت‌های پذیرایی و استیج‌های ورودی؛
  10. رفع مغایرت‌های، سیستم ارت ورزشگاه و اتصال ارت تمام تجهیزات جدید نصب‌شده؛
  11. تأمین دیزل ژنراتور برای، مواقع اضطراری؛
  12. سرویس، دیزل ژنراتور‌ها و برگزاری مانور سیستم برق‌رسانی اضطراری برای به حداقل رساندن احتمال قطعی برق در حین برگزاری جشن؛
  13. برنامه‌ریزی و چیدمان نیرو‌های مجرب در پست‌ها و موقعیت‌های حساس در حین برگزاری جشن.

فعالیت‌های مرکز تعمیرات مکانیک:

  1. رفع مغایرت و ایمن‌سازی حفاظ‌های، ثابت اطراف کاسه ورزشگاه به میزان ۴۹۰ سر ۲ اینچ به همراه رنگ‌آمیزی؛
  2. ایمن‌سازی ورودی‌های طبقه ۲ ورزشگاه به‌منظور کنترل تماشاگران و ایمن‌سازی ورودی‌ها؛
  3. ایمن‌سازی و حفاظ گذاری اطراف محوطه بیرونی ورزشگاه؛
  4. ایجاد مسیر‌های ورودی ایمن و نصب محل‌های استقرار گیت‌های پذیرایی، ایستگاه‌های سلامت، ایستگاه گمشدگان (میزان برآورد متراژ داربست نصب‌شده ۶۰۰۰ مترمکعب است)؛
  5. ایمن‌سازی و حفاظ گذاری ۲۴۰ متر در ارتفاع ۲ متر اطراف پمپ خانه و تسویه آب ورزشگاه؛
  6. ایمن‌سازی کانال‌ها در مسیر تردد شرکت‌کنندگان به متراژ ۳۰۰ متر و پوشش کانال‌ها توسط دریچه‌های ساخته‌شده به وزن ۸۰۰۰ کیلوگرم؛
  7. ساخت و نصب تابلوی ورودی به خیابان اصلی، ورودی به ورزشگاه.

سیدمحمدجواد مجیدی، مدیر مدیریت شهری:

بدون شک برای انجام کار‌های بزرگ باید تدابیر حساب‌شده و هوشمندانه در نظر گرفته شود. در این برگزاری این جشن به‌یادماندنی نیز همکاران ما در بخش مدیریت شهری طی جلساتی که در کارگروه تشکیل و مطرح شده بود، از چندین روز قبل از برگزاری جشن در ورزشگاه حاضر شدند و با انجام اقداماتی نظیر نظافت تمامی بخش‌های ورزشگاه و زیباسازی برخی از قسمت‌ها و همچنین برخی اقدامات در حین برگزاری جشن، سهم خود را در این توان‌افزایی و هم‌افزایی و انسجام حداکثری ایفا کردند.

نکته حائز اهمیت این است که این جشن در فضای کاملاً باز انجام شد و این امر سختی و حساسیت کار را از نظر نگهداری و نظافت معابر و اماکن دوچندان کرده بود. بدون شک چنین اقداماتی برای این بخش نیز آزمونی بود تا طی آن، ما نیز به همراه سایر همکاران، توان و آمادگی خود را محک بزنیم و البته این جشن باشکوه و این تجربه گران‌بها حاصل نشد، مگر با انسجام و همدلی که در تمامی بخش‌های فولاد مبارکه نهادینه شده است.

محمد سامونی، رئیس امور فرهنگی فولاد مبارکه:

امروز برای اولین بار در فولاد مبارکه شاهد گردهمایی عظیم خانواده‌های کارکنان شرکت هستیم؛ گردهمایی‌ای که در آن تمامی کارکنان امانی، پیمانکار و شاغل و بازنشسته و همچنین خانواده‌های شرکت‌های زیرمجموعه فولاد مبارکه در آن حضور دارند. امروز به‌طور واقعی بزرگ‌ترین و متمرکزترین جشن عید غدیر را شاهد هستیم و از این بابت خوشحالیم که به بهانه عید غدیر و در چنین روز خجسته‌ای، خانواده‌های کارکنان گرد هم آمدند. بر این باوریم که وقتی فولاد مبارکه سهم ۱.۵ درصدی در تولید ناخالص ملی دارد، قطعاً خانواده‌ها نیز در این فرآیند نقش قابل‌توجهی داشته‌‍اند. معتقدیم وقتی خانواده ۱۰۰ هزار نفری فولاد مبارکه انسجام بیشتری داشته باشد می‌تواند در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اثرگذاری بیشتری داشته باشد. پیام این جشن بزرگ به خانواده‌ها این است که همچنان که می‌توانیم در حوزه صنعت نقش‌آفرین باشیم می‌توانیم در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز به‌خوبی ایفای نقش کنیم.

کریم پورطهماس رئیس واحد رسانه‌های صوتی و تصویری و مستندسازی:

ازآنجاکه پیش از این تجربه برگزاری چنین جشنی در فولاد مبارکه وجود نداشت، با تدابیر اتخاذشده در کارگروهی که به همین منظور با حضور بخش‌های مختلف فولاد مبارکه از جمله روابط عمومی تدارک دیده شده بود، در واحد مستندسازی روابط عمومی نیز برای به تصویر کشیدن هرچه بهتر این جشن بزرگ برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شد.

برای پوشش هرچه بهتر این رویداد لایه‌های مختلفی ازجمله پوشش صدا و موارد فنی وجود داشت؛ به‌نحوی‌که بتوان صدای هنرمند حاضر در ورزشگاه را با بهترین کیفیت به تمامی بخش‌های این مکان بزرگ ارسال کنیم. همچنین تصویربرداری از دیگر مواردی بود که باید در فرآیند این کار انجام می‌شد. طراحی‌های گرافیکی و تصویری در این احجام و همچنین اطلاع‌رسانی و تولید محتوا‌های خبری از دیگر مواردی بود که خوشبختانه با کیفیت مطلوبی انجام شد. به‌جرئت می‌توان گفت این جشن بعد از پیاده‌روی غدیر که در تهران انجام شد، یکی از بزرگ‌ترین جشن‌های برگزارشده حال حاضر کشور است. در این فرآیند تجارب جدیدی کسب کردیم و به دانش و توان خود افزودیم.

برای اینکه خانواده‌ها و همکاران حاضر در ورزشگاه بتوانند رویداد‌ها را با کیفیت بهتری زیر نظر داشته باشند در جای‌جای ورزشگاه از تلویزیون‌های بزرگی استفاده کردیم. همچنین یک تیم عکاسی ۱۴ نفره به جمع همکاران اضافه کردیم تا بتوانیم تصاویر ماندگاری از تمامی بخش‌های این جشن و مصاحبه‌ها و موارد مختلف در آرشیو افتخارات شرکت جمع‌آوری کنیم. درعین‌حال شرایطی فراهم شد که عزیزان بتوانند این رویداد بزرگ را در بستر اینترنت نیز به‌صورت زنده تماشا کنند.

در مجموع برای ثبت لحظات شاد و به‌یادماندنی حدود ۱۵۰ نفر از همکاران عکاس، فیلمبردار و صدابردار تلاش کردند و خوشبختانه و به یاری خداوند و البته با همکاری سایر همکاران در مدیریت‌های مختلف شرکت، این مسوولیت خطیر در بخش مستندسازی روابط عمومی نیز با موفقیت انجام شد.

رسول مهمان‌دوست، رئیس روابط خارجی و امور بین‌الملل روابط عمومی:

رویداد‌های داخلی مانند جشن غدیر در ورزشگاه نقش‌جهان که با حضور خانواده فولاد برگزار شد به‌عنوان بخش مهمی از استراتژی سازمانی، نقش کلیدی در تقویت همبستگی و پیشبرد اهداف شرکت دارد و به‌نوعی به تعالی سازمان کمک می‌کند.

رویداد «بر فراز قله‌ها» نیز به‌نوبه خود فرصت‌هایی برای تقویت ارتباطات درون‌سازمانی فراهم آورد و به‌عنوان بستری برای تقدیر از دستاورد‌های فردی و گروهی تأثیرگذار شد. این جشن باعث افزایش روحیه و انگیزه کارکنان گردید و به آنها یادآوری کرد که تلاش‌هایشان موردتوجه و قدردانی قرار می‌گیرد.

برگزاری چنین رویداد‌هایی به ترویج و تقویت فرهنگ سازمانی کمک می‌کند. این رویداد‌ها محیطی را فراهم می‌آورد که در آن کارکنان می‌توانند ارزش‌ها، مأموریت‌ها و چشم‌انداز‌های شرکت را درک و درونی‌سازی کنند.

نقش مهمانان بیرونی در رویداد‌های داخلی

واحد روابط خارجی و امور بین‌الملل نیز در این بین با دعوت و استقبال از بیش از ۲۰۰ مهمانان بیرونی به این رویداد شکوه قابل‌توجهی افزود؛ چراکه این مهمانان که شامل کارشناسان صنعت، خبرگان، یا شخصیت‌های شناخته‌شده بودند دیدگاه‌های تازه و نویی را با خود به همراه داشتند که توانست برای شرکت‌کنندگان بسیار الهام‌بخش باشد.

ارزش این گام زمانی مشخص می‌شود که بدانیم حضور چنین شخصیت‌هایی فرصت‌های هم‌افزایی برای مدیران سازمان فراهم می‌آورد؛ چراکه تعامل با افراد در چنین فضای غیررسمی و جمع‌های خانوادگی می‌تواند به همکاری‌های احتمالی، راهنمایی‌ها و حتی فرصت‌های توسعه‌ای برای صنعت کشور منجر شود. همچنین این حضور موقعیت سازمان را در چشم جامعه بهبود می‌بخشد و خبرگان را با فرهنگ و نگرش سازمان آشنا می‌سازد.

در پایان، قرار گرفتن در جمع افراد شاخص و موفق می‌تواند برای کارکنان بسیار انگیزه‌بخش باشد، زیرا آنها را تشویق می‌کند تا اهداف والاتری تعیین کنند و به دنبال رشد شخصی و حرفه‌ای باشند و به‌عنوان کاتالیزور قدرتمندی برای تغییر و بهبود درون سازمان عمل کنند.

دکتر روستایی، رئیس درمان و اورژانس فولاد مبارکه:

واحد اورژانس فولاد مبارکه با تعداد ۴۰ نفر کادر پزشک و پرستار به همراه ۴ دستگاه آمبولانس، مجهز به تمامی امکانات روز و یک دستگاه اتوبوس - آمبولانس اورژانس ۱۱۵ در روز جشن عید غدیر، خدمات فوریت‌های پزشکی را به عزیزان حاضر در جشن ارائه دادند.

این خدمات توسط ۴ نفر کادر پزشکی و ۳۵ نفر کارشناس پرستاری آقا و خانم و ۵ مددکار درمان خانم و آقا برای همراهی با بیماران و مصدومان احتمالی در نظر گرفته شد. همچنین دو ایستگاه اورژانس در ضلع شرقی و غربی ورزشگاه احداث شد که در هر ایستگاه ۲ پزشک و ۳ پرستار انجام‌وظیفه نمودند و برای اطمینان خاطر و تکمیل از خدمت‌رسانی احتمالی ۲ دستگاه آمبولانس در رینگ داخلی و ۲ دستگاه آمبولانس در رینگ‌های خارجی مستقر شدند.

با توجه به اهمیت تأمین سلامت همکاران با هماهنگی‌های انجام‌شده با اورژانس ۱۱۵ استان اصفهان، یک دستگاه اتوبوس -آمبولانس مجهز، به ناوگان اورژانس شرکت فولاد مبارکه ملحق و در ورزشگاه نقش‌جهان مستقر شد که با تعداد ۵ کارشناس پرستاری، خدمت به بیماران و مصدومان احتمالی را در دستور کار خود قرار دادند.

در تمامی نقاط ورزشگاه کارشناسان پرستاری با نیرو‌های آتش‌نشان مشغول به انجام‌وظیفه شدند و در قالب تیم امداد و نجات خدمت‌رسانی به خانواده‌ها را انجام دادند.

گفتنی است تعداد مراجعه‌کننده‌ها به مراکز فوق بیش از ۱۴۰ نفر گزارش شد که بحمدالله تمامی این عزیزان پس از درمان سرپایی، توسط کادر مجرب اورژانس مرخص شدند و تعدادی هم به مراکز بیمارستانی اعزام و تحت درمان قرار گرفتند.

با عنایت به کثرت جمعیت و با توجه به هرم سنی شرکت‌کننده‌های در جشن (از کودک چندماهه تا مردان و زنان سالخورده) و با توجه به اینکه این جشن در نوع خود بی‌نظیر بود، علی‌رغم تمامی مشکلات و پیچیدگی‌های امر خدمت‌رسانی، عشق به مولی علی (ع) و عطش خدمت به کارکنان و خانواده‌های محترمشان، کارکنان خدوم اورژانس را ترغیب می‌کرد که بهترین خدمات پزشکی را از جان‌ودل به کارکنان و خانواده محترمشان ارائه دهند. در نهایت خاطرنشان می‌سازد بحمدالله مشکل خاصی برای همکاران و خانواده‌ها پیش نیامد و عزیزان در صحت و سلامت به خانه و کاشانه خود بازگشتند.

محمد فرجی، مسوول ترابری سنگین فولاد مبارکه:

برای شروع برنامه در قسمت برنامه‌ریزی سرویس‌های ایاب و ذهاب برای حرکت به سمت ورزشگاه نقش‌جهان ابتدا متن پیامکی برای کارکنان شاغل بازنشسته و پیمانکاران همراه با لینک ثبت‌نام ارسال شد و در لینک ثبت‌نام از متقاضیان خواسته شد که چنانچه نیاز به استفاده از سرویس‌های ترابری سنگین دارند مسیر حرکت خود را ثبت و اعلام کنند. نتیجه این اقدامات این شد که بالغ‌بر ۹۰۰۰ نفر متقاضی سرویس‌دهی به ثبت رسید نکته حائز اهمیت این است که ایستگاه‌های ثابتی به تعداد ۲۷ ایستگاه در شهرستان‌های اطراف اصفهان با توجه به محل سکونت و درخواست کارکنان در نظر گرفته شد.

در ادامه، زمان حرکت هریک از این سرویس‌ها با توجه به فاصله آنها با ورزشگاه نقش‌جهان ازجمله شهرکرد، شهرضا، شاهین‌شهر، شهرستان مبارکه و شهر اصفهان برنامه‌ریزی و اعلام گردید. پس از آن نسبت به ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز برای استقرار اتوبوس‌ها در ورزشگاه نقش‌جهان اقدام شد. به همین منظور با همکاری همکاران واحد تعمیرات مرکزی محل‌هایی برای استقرار این اتوبوس‌ها در نظر گرفته شد.

ازآنجاکه چنین زیرساخت‌های پیش از این در ورزشگاه نقش‌جهان وجود نداشته است، اقداماتی از قبیل تسطیح محل پارکینگ با استفاده از سرباره‌های موجود در فولاد مبارکه انجام شد و به‌منظور اطمینان از شرایط مطلوب این پارکینگ طی دو مرحله دو هفته قبل از برگزاری جشن با استفاده از چندین دستگاه اتوبوس مانور‌هایی در آن انجام شد. حدود دو هفته قبل از برگزاری جشن نحوه چیدمان اتوبوس‌ها تمرین و همه شرایط لازم برای سرویس‌های ایاب و ذهاب همکاران آماده گردید.

روز برگزاری جشن از ساعت حدود ۱۷ بعدازظهر روز سه‌شنبه اولین سرویس‌ها وارد ورزشگاه نقش‌جهان شدند. نکته حائز اهمیت این است که پیش‌بینی کرده بودیم که ممکن است افراد بیشتری فراتر از آنچه ثبت‌نام کرده بودند نیاز به استفاده از سرویس‌های ترابری داشته باشند به همین منظور با اتکا به تجربه‌های قبل اتوبوس‌های رزرو و ظرفیت‌های بیشتری را پیش‌بینی کرده بودیم که اتفاقاً در روز برگزاری جشن در برخی از ایستگاه‌ها حتی تا ۲۵ درصد افزایش نیاز به سرویس‌دهی را شاهد بودیم که خیلی سریع نسبت به این امر اقدام شد.

در نهایت با استفاده از بیش از ۳۵۰ دستگاه، مکانیسم حرکت به سمت ورزشگاه امکان‌پذیر شد و بالغ‌بر ۱۳ هزار نفر از همکاران و خانواده‌های آنها به ورزشگاه منتقل شدند. در داخل ورزشگاه نیز از با استفاده از ۳۰ دستگاه از امکانات ترابری برای جابه‌جایی عزیزانی که با خودرو‌های شخصی خود به ورزشگاه آمده بودند و در پارکینگ‌های دورتر از محل برگزاری جشن مستقر شده بودند اقدام کردیم. خوشبختانه در پایان شاهد بودیم که این جابه‌جایی‌ها در کمال صحت و سلامت همکاران و بدون هرگونه حادثه با نظم بسیار مطلوب انجام شد.

برای انجام این کار بزرگ همچنین هماهنگی‌های بسیار خوبی با پلیس راهور استان انجام شد. همچنین در محل ورزشگاه نیز همکاری‌های خوبی با همکاران واحد حفاظت فیزیکی و انتظامات داشتیم تا بتوانیم به برگزاری جشن با نظم هرچه بیشتر کمک کنیم و در پایان نیز تا ساعت ۱۲ شب نسبت به سرویس‌دهی به عزیزان برای بازگشت به منازل خود اقدام کردیم این در حالی است که به سایر عزیزانی که با استفاده از سرویس‌های درون‌شهری به ورزشگاه آمده بودند نیز در مسیر بازگشت به منازل خود با سرویس‌های رزروی که در نظر گرفته شده بود خدمت‌رسانی کردیم و نهایتاً همه میهمانان را به مقصد خود رساندیم.

قطعاً برگزاری مطلوب این جشن به برکت خود عید غدیر انجام شد. در پایان لازم است از همه همکاران خود در واحد ترابری سنگین، شامل ۴۵۰ نفر از رانندگان محترم و همچنین کادر اجرایی خودرو‌های پیشرو واحد ترابری سنگین، همکاران واحد دستگاه نظارت خدمات عمومی و سایر بخش‌های فولاد مبارکه که در انجام این کار بزرگ مساعدت نمودند تشکر و قدردانی کنم.

مجتبی لطفی، رئیس امور ورزش فولاد مبارکه:

وقتی قرار است جشنی چنین بزرگ برگزار کنیم و برای خانواده بزرگ فولاد مبارکه اعم از شاغل و بازنشسته و همکاران پیمانکار و هلدینگ فولاد مبارکه شور و نشاط به ارمغان آوریم، طبیعتاً باید بخش‌های مختلف آن از هر لحاظ در شأن سازمان باشد تا به اهداف معنوی موردنظر نیز دست یابیم؛ ازاین‌رو با تصمیم مدیریت ارشد سازمان و اتاق فکری که به همین منظور ایجاد شده بود ورزشگاه نقش‌جهان به‌عنوان بهترین مکان برای برگزاری این جشن در نظر گرفته شد. برگزاری این آیین باشکوه آینه تلاش جمعی و نمایشگر همت و همکاری والای همه بخش‌های فولاد مبارکه در انجام کار‌های تیمی است. ازآنجاکه امور ورزش دستگاه نظارت ورزشگاه نقش‌جهان است و نگهداری این ورزشگاه بر عهده آن است، برقراری ارتباط واحد‌های مختلفی که نیاز بود برای برگزاری جشن در ورزشگاه نقش‌جهان ایفای نقش کنند و همچنین نیاز‌های اصلاحی خود ورزشگاه نقش‌جهان در حوزه‌های مختلف با واحد امور ورزش است؛ چراکه این امور ارتباط مستقیمی با ورزشگاه دارد.

کاری که جلسات آن حدود یک ماه پیش با برنامه‌ریزی امور ورزش و با مدیریت معاونت سرمایه‌های انسانی آغاز گردید و خوشبختانه با کیفیت بسیار خوبی برگزار شد. اگرچه اشکالاتی در فرآیند برگزاری این جشن بود، اما ازآنجاکه تا امروز بزرگ‌ترین جشنی که برگزار کرده بودیم جشن ۱۰ هزار نفری همایش ورزش بود و تجربه برگزاری چنین آیین‌هایی به این وسعت را نداشتیم، به نظر می‌رسد دستاورد بسیار خوبی برای شرکت حاصل شد. به همین منظور باید از همه جهات مسائل زیرساختی را در نظر می‌گرفتیم؛ ایمنی و نظافت ورزشگاه نقش‌جهان در همه مسیر‌ها پارکینگ‌ها و محل استقرار همکاران و خانواده‌های آنها کاملاً تدارک دیده می‌شد. خوشبختانه همه موارد با همکاری تمامی بخش‌های مربوطه در مدت‌زمان کمی که در اختیار داشتیم انجام شد. همچنین بسیاری از اقدامات توسط واحد‌های مختلفی نظیر روابط عمومی امور پیمانکاران تعمیرات مرکزی و همکاران مستقر در ورزشگاه نقش‌جهان و بخش‌های مختلف ایمنی به‌خوبی به انجام رسید.

نکته حائز اهمیت این است که با برگزاری این جشن در ورزشگاه نقش‌جهان بسیاری از اشکالات ایمنی و خدماتی که در این ورزشگاه مشکل‌ساز شده بود برطرف شد و برگزاری این جشن بهانه و دستمایه‌ای برای برطرف شدن این معایب گردید.

به نظر می‌رسد برگزاری چنین جشن‌هایی می‌تواند به هم‌افزایی و انسجام بیشتر کارکنان و خانواده‌ها منجر شود و خانواده‌ها نیز همه‌ساله انتظار برگزاری چنین جشن‌هایی را با کیفیت و نظم بهتر داشته باشند.

مهدی سلطانی‌راد، مسوول مأموریت‌ها، تشریفات و اماکن رفاهی:

از ابتدای کار، اجرای این جشن بزرگ با برنامه‌ریزی و پشتیبانی از حوزه‌های مختلف ازجمله هنروران، عوامل اجرایی و خانواده محترم در دستور کار قرار گرفت و با بیش از ۱۲۰ ساعت جلسه با همکاران واحد‌های مرتبط برنامه‌ریزی لازم انجام گردید.

در زمینه پذیرایی روز جشن، ابتدا طراحی ساختار ایستگاه‌های پذیرایی و جانمایی آنها انجام گرفت. سپس با بررسی‌های تخصصی واحد نظارت و کارشناسان تغذیه، پس از اخذ آمار از متولیان، برنامه‌ریزی برای تأمین اقلام پذیرایی با حفظ زنجیره تا زمان توزیع به‌منظور حفظ سلامت و مطلوبیت انجام گرفت. سپس با تشکیل کارگروه توزیع و طراحی فرآیند آن، ۲۲۰ نفر در این حوزه سازماندهی شدند و به یاری خداوند طی ۴ ساعت توزیع بسته‌بندی پذیرایی انجام گرفت. در این میان نکته حائز اهمیت این است که همواره حفظ کرامت همه میهمانان و احترام به آنها سرلوحه فعالیت کلیه اعضای گروه بوده است.

در خاتمه از کلیه همکارانی که از ابتدای برنامه‌ریزی تا پایان این فرآیند این واحد را یاری کردند، صمیمانه تشکر کنم. تأکید می‌کنیم که بدون به تلاش بی‌وقفه این عزیزان انجام این فعالیت عظیم امکان‌پذیر نبود.

پورجم، مسوول ورزشگاه نقش‌جهان:

پیش از هر چیز از تمامی مدیران و کارکنان فولاد مبارکه که چنین جشن بزرگی را در ورزشگاه نقش‌جهان برگزار کردند تشکر و قدردانی می‌کنم. ورزشگاه بزرگ نقش‌جهان با سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه برای توسعه ورزش استان ایجاد شده است و با برگزاری این جشن بزرگ، ورزشگاه نقش‌جهان محک جدی خورد.

این برای اولین بار در استان است که چنین جشن بزرگی را در یک استادیوم ورزشی برگزار می‌کنیم و به‌طور قطع می‌توان در کشور نیز اعلام کرد که بعد از ورزشگاه آزادی این دومین ورزشگاه است که ظرفیت برگزاری چنین برنامه‌ای را دارد.

قبل از برگزاری جشن، ورزشگاه با برخی مغایرت‌های ایمنی مواجه بود که با همت و تلاش جمعی همه بخش‌های ذیربط در حوزه‌های جاده، پارکینگ، خط‌کشی معابر و پارکینگ‌ها و روشنایی محدوده ورزشگاه و سکو‌ها برطرف شد و این ورزشگاه برای برگزاری مسابقات بزرگ داخلی و بین‌المللی بیشتر و بهتر از همیشه آماده گردید.

ورزشگاه نقش‌جهان ازآنجاکه یکی از ورزشگاه‌های ممتاز کشور محسوب می‌شود اقدامات انجام‌شده در آن در ادامه اقدامات قبلی بسیار ارزنده و شایسته قدردانی است.

گفتنی است پویش «یک اسباب‌بازی برای دوستم» در حاشیه برگزاری ویژه‌برنامه «در مسیر قله‌ها» با استقبال گسترده خانواده‌های فولادی مواجه شد و بچه‌های حاضر در این جشن برای کودکان مظلوم غزه اسباب‌بازی‌هایی اهدا کردند.

منبع: فولاد مبارکه اصفهان

عناوین برگزیده