تاریخ: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۱۷
بازدید: ۱۶
کد خبر: ۳۵۱۸۷۷
سرویس خبر : اجتماعی

حادثه پشت حادثه در مس سرچشمه/ سه نفر مرتبط با مرگ راننده گریدر بازداشت شدند

حادثه پشت حادثه در مس سرچشمه/ سه نفر مرتبط با مرگ راننده گریدر بازداشت شدند
‌می‌متالز - مجتمع مس سرچشمه رفسنجان اعلام کرد که در پی حادثه‌ای که در این معدن رخ داد و منجر به فوت یکی از رانندگان پیمانکاری گریدر شد، دادستان شهرستان دستور بازداشت سه نفر از مسئولان مرتبط را صادر کرد.

به گزارش می‌متالز، در اطلاعیه روابط عمومی مجتمع مس رفسنجان طی بامداد روز چهارشنبه، زمان تازه‌ترین حادثه منجر به مرگ یک راننده ساعت ۱۴ روز دوشنبه ۱۹ شهریورماه اعلام و بیان شده که بررسی‌های فنی برای تعیین علت دقیق حادثه در حال انجام است.

براساس این اطلاعیه، دادستان رفسنجان از محل حادثه بازدید کرد و جلسه‌ای برای بررسی علت حادثه برگزار شد.

مس سرچشمه اعلام کرده این بازداشت به علت بررسی و پاسخگویی به سوالات مربوط به حادثه و تعیین مسوولیت‌های احتمالی در وقوع این حادثه بوده و مجتمع مس سرچشمه رفسنجان بنا بر وظایف قانونی و مسوولیت‌پذیری خود، همکاری کامل را در این زمینه خواهد داشت.

حوادث منجر به مرگ دیگر

هشتم مردادماه امسال مدیر ایمنی بهداشت و محیط مجتمع مس سرچشمه رفسنجان اعلام کرد که به علت واژگونی لیفتراک، راننده جوان این ماشین معدنی، جان خود را از دست داد.

در آن خبر اعلام شده بود که علاوه بر انجام بررسی‌های فنی در مورد علت مرگ این جوان توسط مجتمع مس سرچشمه، اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی هم در حال انجام بررسی‌ها است تا نتیجه فوت مشخص و اعلام شود که تاکنون این اداره در این زمینه خبری به ایرنا ارسال نکرده است.

همچنین رسانه‌های محلی رفسنجان اعلام کرده بودند ۲۹ اردیبهشت‌ماه امسال حادثه در معدن مس سرچشمه، مرگ راننده لیفتراک را رقم زد.

تلاش خبرنگار ایرنا طی روز‌های اخیر برای مصاحبه با مدیرکل کار استان درباره جزییات این حوادث در معدن سرچشمه و نیز گل‌گهر سیرجان نیز به نتیجه نرسید، زیرا وی گزارشی کلی از کاهش آمار‌های چنین حوادثی در سطح استان بیان کرد و به این پرسش مشخص جواب نداد، گرچه پیگیری ما درباره این موضوع همچنان جریان دارد.

مرکز شهرستان رفسنجان در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب شهر کرمان قرار دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کرمان

عناوین برگزیده