تاریخ: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۳۴
بازدید: ۱۷
کد خبر: ۳۵۲۲۷۳
سرویس خبر : اجتماعی

سه ماه از حادثه معدن شازند گذشت/ هنوز اثری از جسد مرحوم رضایی نیست

سه ماه از حادثه معدن شازند گذشت/ هنوز اثری از جسد مرحوم رضایی نیست
‌می‌متالز - با گذشت سه ماه هنوز خبری از پیدا شدن پیکر «آیت رضایی» چهارمین کارگر مفقودی حادثه معدن شازند نیست.

به گزارش می‌متالز، ۲۷ خردادماه، معدن شن و ماسه شازند ریزش کرد و چهار کارگر زیر انبوهی از خاک و سنگ گرفتار شدند. روز نخست با بیرون کشیدن اجساد دو نفر از کارگران محبوس، خانواده‌ها برای پیدا کردن دو جسد دیگر اطراف معدن، روز‌ها و روز‌ها چادر زدند و انتظار کشیدند تا بعد از گذشت حدود ۲۵ روز؛ جسد سومین کارگر بیرون کشیده شد و در ادامه بازهم کار جستجو برای پیدا کردن کارگر چهارم ادامه دارد و هنوز به نتیجه نرسیده است.

یک منبع کارگری در ارتباط با آخرین وضعیت عملیات جستجو پیکر چهارمین کارگر مفقودی گفت: با گذشت ۹۰روز از وقوع حادثه معدن شن و ماسه شازند هنوز خبری از کشف پیکر مرحوم «آیت رضایی» آخرین کارگر جا مانده در زیر خروار‌ها خاک و سنگ نیست.

او با بیان اینکه هر چند کار آواربرداری از سوی امدادگران، دلسوزانه در حال انجام است، اما به نظر می‌رسد این حادثه بعد از گذشت سه ماه برای برخی مسوولان عادی انگاری شده و آن را فراموش کرده‌اند.

این کارگر افزود: متاسفانه در روز‌های نخست شاهد حضور و پیگیری تعدادی از مسوولان استانی و حتی کشوری در منطقه و محل حادثه معدن شن و ماسه شازند بودیم، اما متاسفانه هم اکنون سه ماه تمام از این حادثه گذشته و حضور مسوولان و پیگیری‌هایشان نیز در منطقه بسیار کمرنگ شده است.

او با بیان اینکه تنها این امدادگران هستند که با همراهی مردم و اهالی منطقه و خانواده قربانیان به صورت مستمر به کار خاک‌برداری و جستجوی جسد مرحوم رضایی ادامه می‌دهند، در پایان گفت: به نظر می‌رسد این حادثه برای برخی مسوولان تمام شده است و آن را فراموش کرده‌اند.

به گفته وی؛ مردم، صدا و سیما، شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های عمومی باید تا پیدا کردن جسد مرحود رضایی کمک کنند و نباید این حادثه فراموش شود.

روز یکشنبه ۲۷ خردادماه، دیواره کوه در معدن شن و ماسه شازند روی ۴ معدنچی فرو ریخت و آنها زیر خروار‌ها خاک و سنگ جان سپردند.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

عناوین برگزیده