تاریخ: ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۱۷
بازدید: ۴۲
کد خبر: ۳۴۴۰۶۳
سرویس خبر : انرژی
با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت:

واحد سوم گازی نیروگاه سیکل ترکیبی سیرجان به بهره‌برداری رسید

‌می‌متالز - واحد سوم گازی نیروگاه سیکل ترکیبی شرکت گهر انرژی سیرجان عصر روز پنجشنبه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و سایر مسوولان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش می‌متالز، طرح واحد سوم نیروگاه گازی سیکل ترکیبی گهر انرژی سیرجان یکی از واحد‌های گازی مجتمع نیروگاهی گهر انرژی سیرجان است که برق مجتمع معدنی و صنعتی گل‌گهر را به صورت خودتامین، تامین می‌کند.

عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به توان نیرو‌های متخصص داخلی برای انجام پروژه‌های بزرگ گفت: از این که این طرح با طراحی و اجرای نیرو‌های جوان و بومی انجام شده جای خوشحالی و تبریک دارد.

مدیرعامل شرکت گهر انرژی سیرجان و مجری این طرح گفت: مصرف فعلی منطقه گل‌گهر ۴۵۰ مگاوات است که بر اساس برنامه‌ریزی و استراتژی منطقه گل‌گهر در سال ١۴١٠ به ۲ هزار مگاوات خواهد رسید.

احسان موسی احمدی افزود: بلوک دوم نیروگاه سیکل ترکیبی گهران سیرجان با ظرفیت نامی ۵۲۶ مگاوات در حال ساخت است که با در مدار قرار گرفتن واحد سوم با ظرفیت نامی ۱۸۳ مگاوات، توان نامی این مجتمع به ۷۰۹ مگاوات افزایش پیدا می‌کند.

واحد سوم گازی نیروگاه سیکل ترکیبی سیرجان به بهره‌برداری رسید

موسی احمدی افزود: واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی گهران سیرجان نیز تا سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: برای گاز رسانی به این مجموعه خط لوله گاز از مسیر ارسنجان به فاصله ۱۰۰ کیلومتر به همت شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر ساخته شده است که تمام نیاز گازی این طرح را تحت پوشش قرار می‌دهد.

موسی احمدی اضافه کرد: آب مورد نیاز این مجموعه هم از خط انتقال آب خلیج فارس تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت گهر انرژی سیرجان ادامه داد: بلوک ۲ این نیروگاه، ۲ واحد گاز و یک واحد بخار است که امروز واحد اول گاز این بلوک به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر صنعت و معدن روز چهارشنبه طی سفری ۲ روزه برای افتتاح و بازدید از طرح‌های صنعتی و معدنی وارد استان کرمان شده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کرمان

عناوین برگزیده