تاریخ: ۰۲ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۶:۰۰
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۳۴۴۰۹۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
به کمک متخصصان ایرانی شرکت مهندسی معادن و فلزات (MME) محقق شد؛

راه‌اندازی اولین طرح فولادسازی بومی کشور با دانش فنی داخلی

‌می‌متالز - شرکت مهندسی معادن و فلزات (MME) زیرمجموعه هلدینگ آسکوتک و یکی از بازو‌های توانمند و اجرایی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) است که موفق شد با تولید دانش فنی و به کمک متخصصان ایرانی خود برای اولین بار واحد فولادسازی شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری را راه‌اندازی و به تولید برساند.

به گزارش می‌متالز، شرکت مهندسی معادن و فلزات (MME) با دانش تمام بومی متخصصان خود توانست برای اولین‌بار در کشور با تکنولوژی، مهندسی، تأمین و ساخت قطعات داخلی در برابر تحریم‌های ظالمانه دشمنان بایستد و یک واحد فولادسازی را به صورت کاملا بومی راه‌اندازی کند.

با تولید نخستین تختال شرکت فولاد سفیددشت در اسفندماه سال ۱۴۰۲ که با تکنولوژی بومی و با همت متخصصان ایرانی شرکت مهندسی معادن و فلزات (MME) محقق شد، ضمن کامل شدن چرخه تولید و ثبت دانش ساخت کارخانه فولادی، برگ زرین دیگری به افتخارات صنعت فولاد کشور افزوده شود.

توان متخصصان ایرانی در خلق چنین حماسه‌ای بدون نیاز به کشور‌های خارجی و با دانش تمام داخلی می‌تواند زمینه‌ساز تحقق شعار مقام معظم رهبری در بحث جهش تولید و همچنین توجه به دانش داخلی شود.

واحد فولادسازی شرکت فولاد سفیددشت اولین طرح فولادسازی بومی کشور است که در شرایط تحریم تمامی مراحل ساخت، نصب و بهره‌برداری آن بدون حضور کارشناسان خارجی و به دست متخصصان شرکت مهندسی معادن و فلزات (MME) و شرکت فولاد پایا انجام گرفته است.

تحقق چنین پروژه عظیمی به دست متخصصان ایرانی شرکت مهندسی معادن و فلزات (MME) یک تحول عظیم در صنعت فولاد کشور و گواه این مساله است که جوانان این مرز و بوم به این خودباوری رسیده‌اند که به هر چیزی که بخواهند دست پیدا می‌کنند و تحریم‌های ظالمانه دشمنان هیچ اثری ندارد.

راه‌اندازی اولین طرح فولادسازی بومی کشور با دانش فنی داخلی

راه‌اندازی اولین طرح فولادسازی بومی کشور با دانش فنی داخلی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
فاکتور سیاست برای اقتصاد
موسی غنی‌نژاد و فرهاد نیلی در میزگرد گروه رسانه‌ای «دنیای‌اقتصاد» بررسی کردند؛ دولت جدید چگونه موفق خواهد شد؟

فاکتور سیاست برای اقتصاد