تاریخ: ۰۲ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۱۶
بازدید: ۳۵
کد خبر: ۳۴۴۱۳۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عملکرد بازار فیزیکی بورس کالا در خردادماه منتشر شد

دادوستد بیش از ۱۱ میلیون تن محصول در تالار نقره‌ای

‌می‌متالز - آمار معاملات بورس کالای ایران در سومین ماه از سال ۱۴۰۳ نشان می‌دهد که در این ماه ۱۱ میلیون و ۳۷۲ هزار و ۲۷۵ تن انواع کالا به ارزش ۱۲۵ هزار و ۶۷۷ میلیارد تومان در بازار فیزیکی دادوستد شد.

به گزارش می‌متالز، تالار محصولات صنعتی و معدنی در خرداد ۱۴۰۳ میزبان معامله بالغ بر ۹ میلیون و ۸۱۱ هزار و ۲۰۳ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۸۵ هزار میلیارد تومان بود.

در این تالار ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار و ۹۶۳ تن سیمان، یک میلیون و ۸۷۰ هزار و ۹۰۰ تن سنگ آهن، یک میلیون و ۵۹۷ هزار و ۸۸ تن فولاد، ۹۸۷ هزار و ۳۰۰ تن آهن اسفنجی، ۳۴ هزار و ۱۷۰ تن آلومینیوم، ۳۱ هزار و ۶۰ تن مس، ۲ هزار و ۷۸۰ تن روی، ۸۰۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۷۰۰ تن کک، ۲۰۰ تن چدن و ۴۲ تن کنسانتره فلزات گرانبها دادوستد شد.

در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی نیز در خرداد ۱۴۰۳، یک میلیون و ۳۵۸ هزار و ۸۱۷ تن انواع کالا و محصول به ارزش بیش از ۳۶.۳ هزار میلیارد تومان در دو بخش داخلی و صادراتی معامله شد.

به‌این‌ترتیب ۴۳۱ هزار و ۳۰۰ تن انواع مواد پلیمری، ۳۷۸ هزار و ۱۶۵ تن قیر، ۱۷۰ هزار و ۹۱۰ تن وکیوم باتوم، ۱۵۴ هزار تن لوب کات، ۱۷۷ هزار و ۷۹۵ تن مواد شیمیایی، ۲۹ هزار و ۳۷۵ تن گوگرد، ۱۷ هزار و ۱۱۷ تن روغن، یک هزار و ۸۲۰ تن گاز‌ها و خوراک‌ها و ۵۶۰ تن عایق رطوبتی در این تالار به فروش رفت.

۴ تن و ۵۷ کیلوگرم زعفران به ارزش ۳۸۱ میلیارد تومان در تالار کشاورزی به فروش رسید.

همچنین ۷۰ هزار و ۷۵۰ تن انواع محصول به ارزش ۱.۲ هزار میلیارد تومان نیز در بازار فرعی بورس کالای ایران معامله شد.

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده