تاریخ: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۵۳
بازدید: ۲۲۷
کد خبر: ۳۴۴۱۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل پیشین اروپایی وزارت خارجه:

اروپا در اینستکس به دنبال حداکثر امتیاز و حداقل همکاری است

می متالز - مصطفی دولتیار، کارشناس مسائل بین الملل و مدیرکل پیشین اروپایی وزارت خارجه، در برنامه رویداد رادیو گفت و گو در خصوص دلایل عدم اجرای اینستکس، اظهار کرد: اروپا در انجام تعهدات برجامی با آمریکایی های چندان فاصله ای ندارد و تنها در بیان مواضع تاکنون به ظاهر با یکدیگر اختلاف داشته اند.
اروپا در اینستکس به دنبال حداکثر امتیاز و حداقل همکاری است

به گزارش می متالز، وی افزود: آمریکایی ها به صراحت از برجام خارج شده اند و اروپایی ها از انجام تعهداتشان اجتناب کرده اند که نتیجه اقدام هر دو برای کشور ما در واقع یکی است.

کارشناس مسائل بین الملل گفت: این سازوکار جدید را که بعد از مدت ها تعبیه کرده اند هنوز هیچگونه اقدام مشخصی انجام نداده اند و تعلل یکی از سیاست های شناخته شده ای است که در تعاملات با ما دارند.

دولتیار ادامه داد: در دوره قبل هم که سه کشور اروپایی با ما مذاکره می کردند همین سیاست تعلل و به طول انجامیدن کارها را دنبال کردند و در انتها هم سفیر فرانسه در واشنگتن اعلام کرده است که پس از گذشت ایامی که در برجام پیش بینی شده وما یک سری از فعالیت های را متوقف کرده ایم غنی سازی در ایران موضوعیت نخواهد داشت.

مدیرکل پیشین اروپایی وزارت خارجه بیان کرد: تمام این اقدامات در یک راستاست و تعللی هم که در اعمال اروپاییان مشاهده می کنیم از سر حسن نیت نیست.

وی در خصوص علت تغییر موضع اروپاییان تصریح کرد: موضع آنها در حقیقت امر با آمریکایی ها متفاوت نیست، بلکه شیوه بازی دیپلماتیک آنها با یکدیگر تفاوت دارد، در حال حاضر هم فرانسه مدیریت اینستکس را بر عهده گرفته است و می خواهد از قبل این سازوکار حداکثر امتیاز را از ما بگیرد و حداقل همکاری را با ما داشته باشد.

عناوین برگزیده