تاریخ: ۰۶ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۲۸
بازدید: ۳۳
کد خبر: ۳۴۴۳۴۰
سرویس خبر : انرژی

۱.۵ برابر مصرف برق سمنان در ادارات صرفه‌جویی شد

‌می‌متالز - مدیرکل هوشمندسازی توانیر گفت: ۱۱۲۰ مگاوات در مدیریت مصرف برق بخش اداری ثبت شده که معادل ۱.۵ برابر مصرف استان سمنان است.

به گزارش می‌متالز، حامد احمدی مدیرکل هوشمندسازی و فناوری‌های نوین توانیر در «خبر اقتصاد و بازار» از شبکه خبر گفت: در روز دوشنبه رکورد جدیدی در مدیریت مصرف بخش اداری ثبت شد. در این روز معادل ۱۱۲۰ مگاوات بیشترین عددی بود که در بخش مدیریت مصرف ثبت شد که معادل ۱.۵ برابر مصرف برق استان سمنان است.

او افزود: استان‌های اذربایجان شرقی، قم، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خوزستان و کرمان بیشترین تاثیر را در مدیریت مصرف بخش اداری داشتند. در حال حاضر کنتور‌های هوشمند به طور اتوماتیک مدیریت مصرف برق را رصد می‌کنند و اداراتی که نتوانند به اهداف تعیین شده در کاهش مصرف برسند با محدودیت در مصرف برق مواجه خواهند شد؛ بنابراین برای جلوگیری از اختلال برای خدمت رسانی به مردم، مدیران ادارات نسبت به رعایت کاهش مصرف ۳۰ درصدی در ساعات اداری توجه داشته باشند.

احمدی گفت: هفته گذشته در برخی ادارات شاهد بودیم چندین بار در طی روز نسبت به محدودسازی برق یک اداره اقدام شد و در برخی از استان‌ها برق بیش از ۱۰۰ اداره با کنتور‌های هوشمند محدود شد. با رعایت ساعات اداری، مدیریت مصرف وسایل سرمایشی و استفاده از مولد‌ها و تحقق صرفه جویی امکان پذیر است و ثبت رکورد‌های بهتر را هم در صرفه جویی ادارات پیش‌بینی می‌کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده