به گزارش میمتالز، تقاضای داخلی فولاد ساختمانی چین به دلیل کاهش شدید تقاضا از طرف بخش املاک و فقدان حرکت صعودی بیشتر در ساختوساز زیربنایی در چین کاهش یافته است. این دو بخش مجموعاً ۶۰ درصد از کل مصرف فولاد چین را تشکیل میدهند. فروش خانههای جدید طی پنج ماه اول ۴۴.۸ درصد کمتر از مدت مشابه سال ۲۰۲۱ بود، زمانی که بخش املاک چین به اوج خود رسید. همزمان، شروع ساخت خانه جدید که محرک اصلی تقاضای فولاد در چین است، ۲۴.۲ درصد در سال نسبت به ژانویه تا میسال قبل کاهش یافت و ۶۰ درصد کمتر از مدت مشابه سال ۲۰۲۱ بود.
در همین حال، اخیراً فروش خودروهای سواری چین نیز نشانههایی از ضعیف شدن داشته، به طوری که خرده فروشی خودروهای سواری در بازار داخلی در ۱۰ روز اول ژوئن با ۸ درصد کاهش نسبت به سال گذشته و ۲۳ درصد افت ماهانه به ۳۶۰۰۰۰ دستگاه رسیده است.
تقاضا برای محصولات فولادی خودروسازی از اواخر ماه میکاهش یافته، در حالی که با توجه به افزایش درگیریهای تجاری جهانی و کاهش درآمد چینی ها، فضای صعودی بیشتری برای فروش خودرو، تولید و تقاضای فولاد چین دیده نمیشود.
با کاهش ارقام پایین دستی و دورنمای ضعیف، برخی منابع بازار انتظار دارند که افزایش تولید فولاد چین به زودی بر بازار فولاد تاثیر بگذارد، که به نوبه خود رشد تولید فولاد چین را مهار کرده و تولید سالانه در سال ۲۰۲۴ را کمتر از سطح سال گذشته خواهد کرد.
منبع: ایفنا