تاریخ: ۰۹ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۰۸
بازدید: ۲۴
کد خبر: ۳۴۴۵۳۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بیش از ۴۹۰ هزار متقاضی وام ودیعه مسکن دریافت کردند

‌می‌متالز - مدیرکل دفتر پایش طرح‌های مسکن گفت: یک میلیون و ۱۸۸ هزار و ۷۵۸ متقاضی به بانک‌های عامل برای تسهیلات ودیعه معرفی شده‌اند که این وام به ۴۹۸ هزار و ۸۶۴ نفر پرداخت شده است.

به گزارش می‌متالز، در حال حاضر روند پرداخت تسهیلات مسکن به ویژه در بخش ودیعه مسکن است و این موضوع با ورود به فصل نقل وانتقالات مسکن گسترده‌تر شده و عملکرد بانک‌ها با وجود آنکه میزان متقاضیان بیشتر شده ضعیف‌تر شده است.

تعداد زیادی از متقاضیان درخواست تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی خود را به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن داده اند، اما طبق آخرین آماری که امروز وزارت راه وشهرسازی ارائه کرده است تنها ۴۹۸ هزار و ۸۶۴ متقاضی موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شده اند.

این در حالی است که تاکنون یک میلیون و ۸۸۷ هزار و ۴۵۲ نفر متقاضی تسهیلات ودیعه مسکن در سامانه TEM.MRUD.IR ثبت‌نام کرده اند که از این تعداد یک میلیون و ۶۷۷ هزار و ۵۷۰ نفر حائز شرایط شناخته شدند.

طبق اعلام سیداحمد خادمیان مدیرکل دفتر پایش طرح‌های مسکن وزارت راه و شهرسازی از تعداد افراد حائزشرایط شناخته شده تعداد یک میلیون و ۱۸۸ هزار و ۷۵۸ نفر برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند و بانک‌های عامل تاکنون تسهیلات ودیعه مسکن ۴۹۸ هزار و ۸۶۴ متقاضی را پرداخت کرده‌اند و روند پرداخت تسهیلات رشد داشته است.

در همین رابطه داوود بیگی‌نژاد نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک استان تهران گفت: متاسفانه بانک‌ها همکاری لازم را در پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن انجام نمی‌دهند وهمین امر باعث شده که مستاجران از این روند آسیب ببینند.

وی افزود: در حال حاضر همکاری بانک‌ها در این بخش چندان مناسب نبوده است. با توجه به آنکه میزان تسهیلات ودیعه مسکن افزایش یافته است می‌تواند قیمت‌های اجاره مسکن را تحت تاثیر قرار دهد.

او بیان کرد: پیگیری بانک مرکزی برای بهبود در روند پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن باعث می‌شود که این بازار با پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به سمت توسعه هدایت شود.

گفتنی است سقف تسهیلات ودیعه مسکن در تهران ۲۰۰ میلیون تومان، مراکز استان ۱۵۰ میلیون تومان، سایر شهر‌ها ۱۰۰ میلیون تومان و روستایی ۴۰ میلیون تومان است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده