تاریخ: ۱۲ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۰۹
بازدید: ۸۵
کد خبر: ۳۴۴۸۹۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

تداوم سیاست‌های قبلی فولاد آینده را تباه می‌کند

تداوم سیاست‌های قبلی فولاد آینده را تباه می‌کند
‌می‌متالز - رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران گفت: در صورتی که مانند گذشته تحت عنوان اینکه فولاد ارزش افزوده پایین تری دارد و برای آن عوارض اعمال کنند یا در تأمین تجهیزات، مواد اولیه و ماشین‌آلات همچنان با مشکل روبرو باشیم، نمی‌توان آینده خوبی برای هیچ کدام از زنجیره‌های معدنی متصور شد.

به گزارش می‌متالز، بهرام شکوری با اشاره به تاثیر مناسبات انتخاباتی در کشور و صنعت فولاد بیان کرد: مناسبات سیاسی که تا الان تاثیرات منفی بر اقتصاد کشور گذاشته، در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری و روند بازار‌های داخلی و خارجی نیز تاثیرگذار است. نوع نگاه شخصی که کاندید شده و قصد ریاست جمهوری دارد، به سیاست‌گذاری‌های متفاوتی که در قدرت دولت است می‌تواند بازار‌های داخلی را متاثر کند.

وی در ادامه اضافه کرد: بر همین اساس، می‌توان به سیاست‌های پولی و مالی، نرخ ارز، شاخص‌های کلان اقتصادی، تورم نقدینگی و… اشاره کرد که نوع نگاه رئیس‌جمهور و دولتی که تشکیل می‌شود، بر آنها موثر خواهد بود.

به گفته رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران، رئیس‌جمهور منتخب آینده می‌تواند با دنیا در جنگ باشد یا تعامل کند، برجام را دنبال کند یا کنار بگذارد و از طرفی به FATF بپیوندد و ارتباطات مالی با دنیا را اصلاح کند یا برعکس همه اینها، تحریم را به نوعی نعمت بداند.

شکوری تصریح کرد: بر همین اساس، طبیعی است که هر کدام از این نگاه‌ها کشور را به مسیر درست یا غلط به پیش می‌برد و نوع نگاه کاندیدا‌ها می‌تواند بازار را به صورت مثبت و منفی تحت تاثیر قرار دهد؛ بنابراین باید دید دولت آینده چه روشی را برای صنعت فولاد در پیش می‌گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که مانند گذشته تحت عنوان اینکه فولاد ارزش افزوده پایین‌تری دارد و برای آن عوارض اعمال کنند یا در تأمین تجهیزات، مواد اولیه و ماشین‌آلات همچنان با مشکل روبرو باشیم، نمی‌توان آینده خوبی برای هیچ کدام از زنجیره‌های معدنی متصور شد.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده