تاریخ: ۱۶ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۰:۱۶
بازدید: ۳۱
کد خبر: ۳۴۴۹۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در دور دوم از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری؛

پیش‌بینی وضعیت بازار سرمایه پس از انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری

‌می‌متالز -، اما در نهایت باید گفت که بازار می‌تواند پس از پشت سر گذاشتن هیجانات انتخابات مستعد رشد کوتاه مدتی باشد. فارغ از اینکه کدام یک از دو کاندیدای ریاست جمهوری انتخاب شوند، بازار در کوتاه مدت شاهد رشد خواهد بود.

به گزارش می‌متالز، با توجه به بازار روز چهارشنبه و به دور دوم رفتن انتخابات ریاست جمهوری، بازار روز چهارشنبه در اواخر ساعات معاملاتی به استقبال انتخابات رفت و با حمایت حقوقی‌های بازار از نماد‌های لیدر محور و همچنین قرمز شدن صندوق‌های طلا مواجه شد که این خود نشان می‌دهد بازار نسبت به رئیس‌جمهور آینده و وضعیت بورس در هفته آتی امیدوار‌تر شده است.

اما گفتنی است که در هر دوره از ریاست جمهوری، طلا از بین بازار بورس و دلار، توانسته درصد بالاتری از بازدهی را به خود اختصاص دهد.

سناریو‌های پیش رو با توجه به نظرات دو کاندید بدین گونه است:

با توجه به اینکه مسعود پزشکیان معتقد به اقتصاد آزاد و وزن دادن بیشتر به شرکت‌های خصوصی است احتمال دارد با برگزیده شدن او بازار سرمایه رشد خوبی را پشت سر بگذرارد و از همین نقطه بتواند بازدهی خوبی را کسب کند؛ با توجه به اینکه تفکر پزشکیان و تیمشان مبنی بر این است که می‌شود با بورس تورم را مهار کرد، بازار طلا و دلار نیز می‌تواند از ثبات برخوردار شود و حتی کمی پایین‌تر از روز‌های دیگر معامله شود.

اگر منتخب مردم سعید جلیلی باشد با اینکه صحبت‌های زیادی در مورد بورس داشته‌اند، اما ممکن است که بازار از جلیلی استقبال خوبی نکند و نتوانیم بازار خوبی را برای فردا در نظر بگیریم و شاهد اعداد پایین‌تر از شاخص نیز باشیم؛ همچنین شاهد جهش قیمتی زیادی در بازار طلا و دلار را شاهد خواهیم بود. لازم به ذکر است که با توجه به انتخابات ریاست جمهوری امریکا که در آبان‌ماه برگزار می‌شود، اگر ترامپ منتخب آمریکا شود به نظر می‌رسد که با وجود آقای جلیلی شاهد کاهش رونق بازار و همچنین بالا رفتن قیمت دلار و طلا نیز باشیم. 

می‌توان گفت اگر جلیلی انتخاب شود بازار روز شنبه در ابتدای ساعت معاملات با ترس مواجه شده و نیمه اول شاهد نوسانات منفی باشیم و شاهد اعداد پایین‌تر از شاخص نیز باشیم.

به شخصه معتقدم بازار سرمایه چه با انتخاب سعید جلیلی و چه با انتخاب مسعود پزشکیان می‌تواند نوسان مثبت در حد چند روزی را داشته باشد؛ چیزی که در شرایط حاضر مهم شده است جو و خبر‌های مثبت منفی کاندیدا است که بر شرایط و هیجانات بازار می‌تواند اثر‌گذار باشد. همچنین آمار‌های معاملاتی هفته گذشته نشان از رشد بازار دارد. هر موقع که بازار در چنین موقعیت تکنیکالی قراره گرفته است ما شاهد رشد آن بوده‌ایم.

اما در نهایت باید گفت که بازار می‌تواند پس از پشت سر گذاشتن هیجانات انتخابات مستعد رشد کوتاه مدتی باشد.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده