تاریخ: ۱۶ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۰:۳۱
بازدید: ۱۹
کد خبر: ۳۴۴۹۹۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سقف پرداخت ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک ۳۰ میلیارد تومان است

‌می‌متالز - مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک گفت: ضمانت‌نامه‌های اعتباری را از طریق اعتبار سنجی پرداخت خواهیم کرد.

به گزارش می‌متالز، محمدحسین مقیسه مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک در برنامه رادیو اقتصاد در خصوص سقف مبلغ ضمانت‌نامه تعهد پرداخت برای واحد‌های تولید کوچک گفت: باتوجه به اینکه در سنوات گذشته افزایش قیمت‌ها را داشتیم و همچنین باتوجه به افزایشی بودن نرخ ارز طبیعتا نگاه واحد‌های صنعتی به منابع مالی افزایش پیدا خواهد کرد.

او افزود: در سنوات گذشته صندوق در دومرحله مبالغ ضمانت‌ها را افزایش داد و از ابتدای سال هم ما مبالغ ضمانت‌ها را در بخش اعتباری و پیمانکاری دوبرابر کردیم. 

مقیسه بیان کرد: تا پایان سال گذشته ضمانت‌نامه‌های اعتباری ۵ میلیارد تومان بود ولی از ابتدای سال به ۱۰ میلیارد تومان افزایش یافته است و ضمانت‌نامه‌های پیمانکاری هم از ۱۰ میلیارد تومان به ۲۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

او گفت: بنابراین سقف ضمانت‌نامه واحد‌های کوچک صنعتی ۳۰ میلیارد تومان است که از این رقم ۲۰ میلیارد تومان پیمانکاری و ۱۰ میلیارد تومان هم ضمانت‌نامه‌های اعتباری خواهد بود. ضمانت‌نامه‌های اعتباری را از طریق اعتبارسنجی پرداخت خواهیم کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده