تاریخ: ۱۵ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۶:۰۱
بازدید: ۱۰
کد خبر: ۳۴۵۰۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل گروه مالی صندوق بازنشستگی کشوری مطرح کرد:

ضرورت ترویج فرهنگ سهامداری بلندمدت در بازار سرمایه

‌می‌متالز - سیدهادی ابطحی، مدیرعامل گروه مالی صندوق بازنشستگی کشوری، ترویج فرهنگ سهامداری بلندمدت در بازار سرمایه را ضروری خواند و تاکید کرد: تغییرات مداوم برخی از سیاست‌گذاری‌های اقتصادی سبب عدم پیش‌بینی‌پذیری و بی‌اعتمادی نسبت به سرمایه‌گذاری در بورس می‌شود.

به گزارش می‌متالز، «سیدهادی ابطحی» با تاکید بر تاثیر سیاست‌های دولت بر تحقق اهداف بورس افزود: بازار سرمایه در دنیا تحت تاثیر ریسک‌های فراوان قرار دارد و هر نوع تحول اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و تصمیمات کشور‌ها تاثیرگذار بر روند این بازار‌ها خواهد بود.

وی اضافه کرد: تغییر و تحول در پارامتر‌های اقتصادی و بنیادی مانند نرخ‌های دستوری با تاثیر منفی بر بازار همراه می‌شود که در این زمینه دولت به منظور حمایت از بازار سرمایه به دنبال جلوگیری از تصمیمات ناگهانی و یک شبه بود.

ابطحی با بیان این که بهتر است یک نماینده از سازمان بورس در کمیته‌های اقتصادی اثرگذار بر تصمیمات دولت حضور داشته باشد، گفت: تغییرات مداوم برخی از سیاست‌گذاری‌های اقتصادی سبب عدم پیش‌بینی‌پذیری و بی‌اعتمادی مردم نسبت به سرمایه‌گذاری در بورس می‌شود.

فرهنگ سهامداری

ابطحی، بر ترویج فرهنگ سهامداری بلندمدت در بازار سرمایه تاکید کرد و افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی و برنامه‌های مختلف برای مردم به منظور آشنایی بیشتر سهامداران با بازار سرمایه، به طور قطع منجر به تغییر نگاه مردم از دید کوتاه‌مدت به بلندمدت خواهد شد.

مدیرعامل گروه مالی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در شرایط کنونی دولت می‌بایست با بازگرداندن فضای اعتماد به بازار سهام و جذب سرمایه‌گذاری در این بازار، اهداف مورد نظر در خصوص تأمین مالی، مولدسازی و خصوصی‌سازی شرکت‌های دولتی را محقق کند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده