تاریخ: ۱۶ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۲۱
بازدید: ۲۳
کد خبر: ۳۴۵۰۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۱۷ درصدی معاملات روزانه برق در بورس انرژی

‌می‌متالز - حجم معاملات روزانه برق در بورس انرژی روز چهارشنبه سیزدهم تیرماه به ۶۷۸ هزار و ۳۹۸ کیلووات ساعت رسید که نسبت به روز قبل با رشد ۱۷ درصدی همراه شد.

به گزارش می‌متالز، گزارش‌ها حاکی از آن است که از ابتدای معاملات شرکت‌های توزیع در تابلوی برق بورس انرژی تا چهارشنبه سیزدهم تیرماه تعداد ۲۶ نیروگاه دولتی و ۳۵ نیروگاه خصوصی مشغول عرضه برق بوده‌اند. در این مدت در مجموع ۳۶۰۶ معامله توسط ۳۹ شرکت توزیع نیروی برق رقم خورد.

همچنین حجم معاملات روزانه به ۳۸ میلیون و ۳۸۱ هزار و ۷۹۱ مگاوات ساعت با متوسط قیمت ۱۲۰۰ ریال، حداقل نرخ ۸۵۰ ریال و نرخ معاملات به حداکثر قیمت ۱،۳۹۰ ریال رسید.

در روز چهارشنبه سیزدهم تیرماه حداکثر قیمت بورس به ۱،۳۵۸ ریال برای هر کیلووات ساعت رسید که نسبت به روز قبل خود یک درصد کاهش را تجربه کرده است. همچنین حداقل قیمت طی دو روز سه‎‌شنبه و چهارشنبه دوازدهم و سیزدهم تیرماه از ۱،۲۰۰ ریال به ۱،۲۲۳ ریال رسید.

در آخرین روز معاملاتی هفته قبل حجم معاملات روزانه به ۶۷۸ هزار و ۳۹۸ کیلووات ساعت رسید که نسبت به روز قبل با رشد ۱۷ درصدی همراه شد. همچنین حجم معاملات در تابلوی برق سلف به ۶۸۰ میلیون و ۱۷۳ هزار و ۵۶ کیلووات ساعت رسید.

این گزارش اضافه می‌کند در تابلوی برق سبز نیز ارزش معاملات به ۱۱ میلیارد و ۵۳۴ میلیون و ۹۷۶ هزار ریال رسید.

حجم معاملات در این بازار ۱۷۲ هزار و ۶۰۸ کیلووات ساعت بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده