تاریخ: ۱۶ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۴۲
بازدید: ۲۴
کد خبر: ۳۴۵۰۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مالیات بر ارزش افزوده هیچ فشاری به تولیدکننده وارد نمی‌کند

‌می‌متالز - مدیرکل دفتر هماهنگی و نظارت بر مالیات بر ارزش افزوده گفت: در فرایند اخذ مالیات بر ارزش افزوده هیچ فشاری به تولید کننده وارد نمی‌شود.

به گزارش می‌متالز، مهرداد بخشایی مدیرکل دفتر هماهنگی و نظارت بر مالیات بر ارزش افزوده در برنامه رادیو اقتصاد با بیان اینکه دو گونه مالیات مستقیم و غیرمستقیم داریم که مالیات بر ارزش افزوده جزو مالیات‌های غیر مستقیم است و مبالغ این مالیات را باید فروشنده به صورت فصلی پرداخت کند گفت: مالیات بر ارزش افزوده در سال ۱۴۰۳، ۱۰ درصد تعیین شد.

وی ادامه داد: نرخ مالیات بر ارزش افزوده را مجلس مشخص می‌کند که در قانون مالیات بر ارزش افزوده هم نرخ اصلی و هم نرخ‌های خاص پیش‌بینی شده و در صورت تغییر هم مجلس باید تصویب و شورای نگهبان هم باید تایید کند.

بخشایی اظهار کرد: در مالیات بر ارزش افزوده مبلغ از مصرف‌کننده گرفته شده و فشاری بر تولیدکننده وارد نیست به طوری که معافیت‌ها هم بر روی کالا و خدمات قرار گرفته است و در همین راستا هم تا پایان سال ۱۰ مرتبه فراخوان را برای مشاغل مختلف ارائه کرده ایم.

این مقام مسوول بیان کرد: باید از تمام کساتی که مشمول مالیات هستند صورت حساب کالا و خدمات دریافت کنیم و با وجود قانون سامانه مودیان صورت حساب‌ها باید الکترونیکی شود.

وی افزود: طبق قانون هیچ فردی نمی‌تواند خارج از قاعده مالیات دریافت کند و تمامی مبالغ مالیاتی براساس اطلاعات سازمان امور مالیاتی بررسی خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین