تاریخ: ۱۷ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۳۰
بازدید: ۲۱
کد خبر: ۳۴۵۱۷۰
سرویس خبر : انرژی

۲۵ هزار لامپ غیراستاندارد در بازار لاله‌زار تهران توقیف شد

۲۵ هزار لامپ غیراستاندارد در بازار لاله‌زار تهران توقیف شد
‌می‌متالز - بازرسان اداره کل استاندارد استان تهران و نمایندگان انجمن صنفی لامپ در جریان بازرسی‌ها از مراکز عرضه لامپ در خیابان لاله‌زار تهران، از ابتدای سال تاکنون حدود ۲۵ هزار لامپ غیراستاندارد را شناسایی و توقیف کردند.

به گزارش می‌متالز، از اداره‌کل استاندارد استان تهران، محمدحسین طاهری مدیر کل استاندارد در این خصوص تشریح کرد: بازرسان استاندارد با همکاری انجمن لامپ برای شناسایی فرآورده‌های غیر استاندارد و آزمون لامپ‌های دارای نشان استاندارد با هدف کنترل کیفیت این فرآورده، از سطح بازار بازرسی و نمونه‌برداری می‌کنند.

مدیر کل استاندارد استان تهران با اشاره بر اینکه ۳۸ واحد تولید کننده لامپ در استان تهران دارای پروانه استاندارد معتبر از این اداره‌کل می‌باشند، افزود: لامپ از فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری است که تولید، عرضه و تمرکز آن بدون نشان استاندارد ممنوع است.

وی با بیان اینکه شهروندان در هنگام خرید لامپ به نشان استاندارد آن توجه کنند، توصیه کرد: شهروندان با ارسال کد ۱۰ رقمی ذیل نشان استاندارد به شماره پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ می‌توانند از اعتبار نشان استاندارد آن محصول اطمینان حاصل کرده و در صورت دریافت پاسخی مبنی بر عدم اعتبار، مراتب را با شماره ۱۵۱۷ به این اداره‌کل اطلاع دهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده