تاریخ: ۱۸ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۳۸
بازدید: ۲۹
کد خبر: ۳۴۵۲۴۶
سرویس خبر : اجتماعی

عملیات آواربرداری برای جستجوی مفقودین ریزش معدن شازند ادامه دارد

عملیات آواربرداری برای جستجوی مفقودین ریزش معدن شازند ادامه دارد
‌می‌متالز - مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی گفت: عملیات آواربرداری برای جستجوی مفقودین ریزش معدن شازند همچنان ادامه دارد.

به گزارش می‌متالز، حجت‌الله کاظمی در خصوص آخرین وضعیت عملیات جستجوی مفقودین ریزش معدن در شهرستان شازند، اظهار کرد: تا این لحظه خبری از مفقودین نیست.

وی بیان کرد: عملیات آواربرداری براساس حدسیات و نقطه یابی که از قبل انجام شده است ادامه داشته، اما حجم بالای آوار و سنگ‌های با وزن بالا و نیز رعایت جوانب احتیاط برای پیشگیری از ریزش مجدد، عملیات را با کندی مواجه کرده است.

کاظمی گفت: در روز‌های گذشته در نتیجه آواربرداری لاشه یکی از بیل‌های مکانیکی که زیر آوار مانده بود پیدا شد و ادامه عملیات جستجوی مفقودین در این نقطه ادامه دارد.

وی افزود: هرگونه عملیات جستجو براساس نظر کارشناسان فنی انجام می‌شود چرا که بالادست معدن احتمال ریزش وجود دارد و باید هرگونه فعالیتی با ایمنی مناسب و رعایت جوانب احتیاط انجام شود.

گفتنی است، پیش از ظهر یکشنبه ۲۷ خرداد در پی حادثه ریزش معدن شماره ۵ شن و ماسه شهرستان شازند، چهار نفر شامل دو راننده کمپرسی و دو راننده بیل مکانیکی که در محل حادثه مشغول فعالیت بودند زیر آوار ریزش کوه مدفون شدند که با تلاش امدادگران، عصر همان روز پیکر دو نفر از مفقودین پیدا شد. پس از آن نیز کار آواربرداری ادامه یافت، اما ریزش مجدد معدن کار را سخت‌تر کرد.

با این همه عملیات شبانه‌روزی برای یافتن دو مفقود دیگر با گذشت افزون بر ۲۰ روز همچنان ادامه دارد.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در آخرین جلسه ستاد مدیریت بحران استان در محل معدن شازند و با دستور استاندار مرکزی، با توجه به شرایط خاص منطقه و لزوم رعایت تمامی ملاحظات فنی و ایمنی در آواربرداری، عملیات جستجوی دو مفقود باقی‌مانده حادثه ریزش معدن به گروه مهندسی رزمی ۴۲ قدر سپاه واگذار شد تا با همکاری عوامل امدادی و هماهنگی اداره کل صمت، اقدامات میدانی لازم دنبال شود.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده