تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۰۶
بازدید: ۲۳
کد خبر: ۳۴۶۴۴۳
سرویس خبر : اجتماعی
فرماندار شازند:

پیکر آخرین مفقودی معدن شازند در روز‌های آینده از زیر آوار خارج می‌شود

پیکر آخرین مفقودی معدن شازند در روز‌های آینده از زیر آوار خارج می‌شود
‌می‌متالز - فرماندار شازند گفت: عملیات آواربرداری ناشی از ریزش معدن شازند با سرعت همچنان ادامه دارد و ظرف روز‌های آینده پیکر چهارمین مفقودی این حادثه از زیر آوار خارج خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، لطف‌الله پرندین با اشاره به ادامه عملیات جستجو برای یافتن چهارمین پیکر مفقودی حادثه ریزش معدن شازند گفت: براساس اطلاعات مهندسی گروه مهندسی رزمی ۴۲ قدر سپاه و با همکاری نظام مهندسی و هماهنگی اداره صمت، نقاطی مشخص شده تا بتوان از طریق آواربرداری پیکر چهارمین مفقودی این حادثه را از زیر آوار خارج کرد.

وی با اشاره به ارتفاع حدودا ۲۵ متری آوار ایجاد شده بر اثر ریزش معدن گفت: سنگ‌های با حجم بالا بر روی هم انباشته شده‌اند و همین امر آواربرداری را دشوار کرده است، هرچند با این وجود عملیات آواربرداری و جستجو متوقف نشده است و به صورت شبانه روزی ادامه دارد.

فرماندار شازند با اشاره به استفاده محدود از برخی مواد منفجره برای تخریب سنگ‌های با وزن بالا با تائید مراجع ذی‌ربط جهت تسریع و تسهیل در آواربرداری گفت: شرایط کار به دلیل وجود سنگ‌های با وزن بالا همچنان ناایمن است و به دلیل شیب منفی موجود، هر لحظه احتمال ریزش مجدد معدن یا سنگ‌ها وجود دارد که در صورت اعلام نظر کارشناسی و تائیدیه از سوی مراجع ذی‌ربط با استفاده محدود از مواد ناریه، که در واقع همان مواد منفجره غیرنظامی دارای قدرت ضعیف‌تر انفجاری است، می‌توان عملیات آواربرداری را تسریع کرد.

وی افزود: عملیات آواربرداری همچنان با سرعت ادامه دارد و ظرف روز‌های آینده پیکر چهارمین مفقودی این حادثه از زیر آوار خارج خواهد شد.

گفتنی است، پیش از ظهر یکشنبه ۲۷ خرداد در پی حادثه ریزش معدن شماره ۵ شن و ماسه شهرستان شازند، چهار نفر شامل دو راننده کمپرسی و دو راننده بیل مکانیکی که در محل حادثه مشغول فعالیت بودند، زیر آوار حبس شدند که با تلاش امدادگران، عصر همان روز پیکر دو نفر از مفقودین پیدا شد و کار جستجوی دو کارگر دیگر ادامه پیدا کرد.

چندی بعد، بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در جلسه ستاد مدیریت بحران استان و با دستور استاندار مرکزی، با توجه به شرایط خاص منطقه و لزوم رعایت تمامی ملاحظات فنی و ایمنی در آواربرداری، عملیات جستجوی دو مفقود باقیمانده حادثه ریزش معدن به گروه مهندسی رزمی ۴۲ قدر سپاه واگذار شد تا با همکاری عوامل امدادی و هماهنگی اداره کل صمت، اقدامات میدانی لازم دنبال شود.

در ۱۹ تیرماه محل قرارگیری سومین کارگر مفقود شده مشخص و عملیات خارج شدن این پیکر از زیر آوار در همان روز انجام شد.

در حال حاضر جستجو برای یافتن پیکر چهارمین مفقودی ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده