تاریخ: ۱۸ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۱۹
بازدید: ۳۷
کد خبر: ۳۴۵۲۵۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

ثبات قیمت فولاد صادراتی ایران در اوج ریزش بازار‌های جهانی

ثبات قیمت فولاد صادراتی ایران در اوج ریزش بازار‌های جهانی
‌می‌متالز - قیمت محصولات فولادی در بازار‌های جهانی با شدت در حال ریزش است. بر اساس گزارش موسسه دلفیکا اسلب برزیل در مدت یک ماه بیش از ۴۰ دلار در هر تن ریخت. با این وجود گزارش‌ها از ثبات قیمت محصولات صادراتی فولاد ایران در بازار‌های جهانی خبر می‌دهند.

به گزارش می‌متالز، آخرین گزارش‌ها از کاهش قیمت محصولات فولادی در بازار‌های جهانی حکایت می‌کند با این وجود قیمت محصولات صادراتی فولاد ایران شامل شمش فولاد، اسلب و میلگرد ثابت است. در بازار شمش فولاد و میلگرد قیمت‌ها در معاملات پایانی هفته گذشته افزایش پیدا کرد ولی برآیند ماهانه همچنان منفی است. جدیدترین لیست قیمت مؤسسه دلفیکا به صورت تصویر زیر است:

ثبات قیمت فولاد صادراتی ایران در اوج ریزش بازار‌های جهانی

قیمت شمش فولاد چین در طول هفته گذشته بین ۷ تا ۱۰ دلار افزایش یافت ولی برآیند ماهانه قیمت‌ها در این بازار منفی است. هفته قبل اخبار و شایعات جدیدی پیرامون طرح حمایتی جدید دولت منتشر شد و همین مسئله تقاضا برای شمش فولاد را افزایش داد ولی در بازار ترکیه و دریای سیاه نشانه مثبتی از توقف روند نزولی قیمت‌ها دیده نمی‌شود. در آخرین معاملات هفته قبل قیمت شمش فولاد حدود ۵ دلار در هر تن کاهش یافت. آخرین قیمت شمش فولاد فوب دریای سیاه ۴۹۸ دلار در هر تن اعلام شد. این قیمت نسبت به ۲۰ روز قبل حدود ۷ دلار در هر تن کاهش یافته است.

قیمت‌ها در بازار میلگرد دریای سیاه نیز از ۵۸۰ دلار تا ۵۷۰ دلار عقب نشینی کرده‌اند. البته متوسط قیمت میلگرد در طول ۱ هفته گذشته حدود ۱۵ دلار در هر تن کمتر است. بازار میلگرد در کشور‌های مختلف جهان در رکود کامل به سر می‌برد. در چین قیمت هر تن میلگرد در یک ماه بیش از ۲۰ دلار ریخت و اکنون به ۵۱۰ دلار به ازای هر تن رسیده است. با این وجود گزارش‌ها از ثبات قیمت میلگرد صادراتی ایران در بازار کشور‌های همسایه خبر می‌دهد. آخرین قیمت هر تن میلگرد صادراتی ایران ۴۶۰ دلار اعلام شد. در بازار شمش فولاد نیز قیمت‌ها بدون تغییر نسبت به هفته‌های قبل ۴۸۰ دلار به ازای هر تن بود.

قیمت شمش فولاد و اسلب صادراتی ایران در ماه‌های گذشته ثابت بود و نوسانات قیمتی محدودی داشت. آخرین قیمت اسلب صادراتی ایران ۴۵۵ دلار در هر تن اعلام شده است. برخی از نشریات مدعی‌اند با افت قیمت محصولات فولادی در بازار‌های جهانی و محدودیت‌های داخلی، صادرات محصولات فولادی ایران کاهش یافته است، در حقیقت معامله جدیدی با قیمت روز انجام نشده است. با این وجود قیمت اسلب در معاملات ماه گذشته به شدت نزولی بود.

ثبات قیمت فولاد صادراتی ایران در اوج ریزش بازار‌های جهانی

قیمت هر تن اسلب صادراتی دریای سیاه در طول ۱ ماه ۳۰ دلار کاهش پیدا کرد. اسلب فوب برزیل نیز در ماه گذشته ۴۰ دلار ریزش کرد. روند کاهشی قیمت اسلب در معاملات هفته گذشته نیز متوقف نشد. بررسی بازار سایر محصولات فولادی نشان می‌دهد سنگین‌ترین ریزش قیمت‌ها در یک ماه گذشته مربوط به بازار اسلب است و هنوز نشانه مثبتی از کنترل قیمت‌ها در سطوح فعلی دیده نمی‌شود.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده