تاریخ: ۱۸ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۴۸
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۴۵۲۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
دیدار سهامداران "ونفت" در مجمع؛

تقسیم سود ۲۰۰ ریالی در مجمع "ونفت"/"ونفت" به افزایش سرمایه می‌اندیشد

تقسیم سود ۲۰۰ ریالی در مجمع
‌می‌متالز - رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری نفت گفت: شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت موضوع افزایش سرمایه از محل سود انباشته را بررسی می‌کند.

به گزارش می‌متالز، مجمع عمومی عادی شرکت سرمایه‌گذاری صنعت نفت در با حضور سهامداران در تاریخ ۱۴۰۳/۰۴/۱۷ برگزار شد.

در این مجمع، ابوالفضل اسماعیلی، رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت اظهار کرد: از مهمترین برنامه‌هایی که در سال مالی گذشته اجرا شد، می‌توان به شرکت اوج شامل فروش و تحویل ۵۳۹ میلیون لیتر سوخت هوایی، تمدید یک‌ساله سوخت‌رسانی، افزایش ظرفیت حمل گاز اتان، قرارداد با فرودگاه پیام و رایزنی برای انعقاد قرارداد با فرودگاه‌های عسلویه و کیش اشاره کرد.

وی افزود: همچنین، امضای تفاهمنامه بازاریابی و توسعه بازار فرودگاه امام، نیز انجام شد. در شرکت توسعه و تجهیز پتروایرانیان، ۵۹درصد تحویل خوراک به شرکت‌های پتروشیمی افزایش یافته است. در این شرکت، نسبت به سفارش‌گذاری جیمبو تیوپ و افزایش مشتریان به جز امیرکبیر و ایلام را دنبال خواهیم کرد.

اسماعیلی ادامه داد: درآمد‌های غیرعملیاتی به دلیل نرخ تسعیر کاهشی بوده است.. تداوم سود با کیفیت، توسعه سبد محصولات و مشتریان، بررسی و ورود به طرح‌های نوآور و زودبازده در صنایع پایین‌دستی، تعیین تکلیف شرکت‌های کم‌بازده صورت پذیرفت. همچنین، پروژه مایع‌سازی گاز پارس هرمز از مهم‌ترین برنامه‌های آتی شرکت هستند.

رئیس هیات مدیره "ونفت" توضیح داد: شرکت سرمایه‌گذاری قشم با ۶۴درصد پیشرفت در دست اجراست. شرکت گاز اکباتان ۲۶۵هزار دستگاه رگولاتور را تحویل داده است. ما به موضوع کنترل‌های گاز هوشمند و برگزاری مناقصات با این شرکت ورود کردیم.

وی در این باره خاطرنشان کرد: خبر‌های خوبی درباره این موضوع به سهامداران خواهیم داشت.. در شرکت پتران، ما زمین ۱۰ باب جایگاه سوخت را تحویل گرفتیم.

اسماعیلی گفت: شرکت جوی گستر نفت وارد تولید لوله‌های سه جداره شده و تولید آزمایشی آن را آغاز کرده است. همچنین با فرودگاه پیام قرارداد منعقد کردیم و منتظر مشخص شدن حق بهره‌برداری و کارمزد هستیم.

رئیس هیات مدیره "ونفت" بیان کرد: ۸۰درصد از سوخت‌رسانی هواپیمایی به شرکت‌های داخلی بوده که زیانده هستند. امسال کارمزد و قیمت سوخت افزایش پیدا خواهد کرد. حدود ۴۰درصد از سوخت‌گیری‌ها در فرودگاه امام انجام می‌شود.

وی با اشاره به موضوع افزایش سرمایه گفت: شرکت سرمایه‌گذاری صنعت نفت موضوع افزایش سرمایه از محل سود انباشته را بررسی می‌کند. همچنین، با فرودگاه‌های پیام، کیش و امام خمینی قرارداد‌هایی منعقد شد که نسبت به سوخت‌رسانی آنها مذاکره و اقدام کنیم.

لازم به ذکر است، در پایان مجمع به ازای هر سهم "ونفت" ۲۰۰ ریال سود بین سهامداران تقسیم شد.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده