تاریخ: ۱۸ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۴۲
بازدید: ۲۳
کد خبر: ۳۴۵۲۷۱

راه‌آهن چابهار-زاهدان به پیشرفت ۷۰ درصدی رسید

راه‌آهن چابهار-زاهدان به پیشرفت ۷۰ درصدی رسید
‌می‌متالز - معاون ریلی شرکت ساخت گفت: راه آهن چابهار- زاهدان به پیشرفت ۷۰ درصدی رسیده که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش می‌متالز، عباس خطیبی معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه آزادراه‌ها در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه راه‌آهن رشت-آستارا در مرحله اجرایی قرار گرفته است گفت: در این پروژه دو مقوله هم‌زمان مد نظر قرار دارند که اصلی‌ترین مسأله بحث تملک اراضی است و در وظایف شرکت ساخت قرار دارد.

وی با بیان اینکه مذاکرات با طرف روسی برای راه‌آهن رشت _ آستارا در حال اجرا است و پیشرفت فیزیکی آن منوط به پیشرفت اقدامات ژئوتکنیک است، گفت: هفته آینده این آمادگی وجود دارد که مراحل تکمیل مطالعات انجام شود. اخیرا ۱۲۰ نقطه ارائه شده که باید مورد مطالعه قرار بگیرد.

خطیبی با بیان اینکه پیش از قصد وام برای راه‌آهن رشت- آستارا، استجازه نفتی را داشتیم و این فرصت برای هر دو فراهم است و برای تملک مسیر از محل استجازه استفاده می‌کنیم که به ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد گفت: هم اکنون حدود ۲۰ کیلومتر از اراضی تملک شده و حدود ۳۰ کیلومتر از سایر اراضی‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته است.

خطیبی با اشاره به میزان پیشرفت راه‌آهن چابهار-زاهدان نیز گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده میزان پیشرفت این پروژه به بیش از ۷۰ درصد رسیده است و قسمت باقیمانده پروژه به بیش از۲۰ همت نیاز دارد.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن افزود: منطقه خاش به ایرانشهر از پیشرفت مطلوبی برخوردار است و اواخر امسال یا اوایل سال آینده در صورت تخصیص منابع به بهره‌برداری می‌رسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده