تاریخ: ۱۸ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۰۱
بازدید: ۲۵
کد خبر: ۳۴۵۲۷۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۴۵۲ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سرمایه خارج شد

۴۵۲ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سرمایه خارج شد
‌می‌متالز - کارشناس بازار سرمایه گفت: حجم معاملات امروز در بازار سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی حدود ۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون برگه سهم بود.

به گزارش می‌متالز، محمد غفوری، کارشناس بازار سرمایه گفت: شاخص کل بورس امروز ۱۸ تیرماه یک وضعیت منفی را تجربه کرد به طوری که با کاهش بیش از ۵ هزار واحدی در سطح ۲ میلیون و ۲۲۱ هزار واحدی ایستاد، اما شاخص کل هم وزن برعکس وضعیت مثبتی را تجربه کرد به طوری که با ارزشی بیش از ۸۰۰ واحد در ارتفاع ۷۱۰ هزار و ۷۳ واحدی قرار گرفت.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: حجم معاملات امروز در بازار سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی حدود ۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون برگه سهم بوده و ارزش معاملات به حدود ۵ هزار و ۱۸۵ میلیارد تومان رسیده است. باید خاطرنشان کرد هر چقدر ارزش معاملات بالای ۵ هزار تومان تثبیت شود می‌تواند یک سیگنال مثبت برای بازار تلقی شود. همچنین سرانه خرید حقیقی‌ها امروز ۳۵ میلیون تومان و سرانه فروش حقیقی‌ها ۳۲ میلیون تومان ثبت شد.

غفوری افزود: همچنین امروز ۴۵۲ میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی‌ها را از بازار شاهد بودیم. امروز ۳۴ درصد بازار به عبارتی ۲۴۲ نماد در بازه مثبت و ۶۶ درصد بازار به عبارتی ۵۲۱ نماد در محدوده منفی به کار خود پایان دادند. امروز بیشترین میزان ورود نقدینگی را صندوق‌های با درآمد ثابت و بیشترین میزان خروج نقدینگی را صندوق‌های سهامی به خود اختصاص دادند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین