تاریخ: ۱۸ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۲۷
بازدید: ۲۴
کد خبر: ۳۴۵۲۷۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

۳۳ هزار کامیون وارد کشور شد

۳۳ هزار کامیون وارد کشور شد
‌می‌متالز - رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در حال حاضر با کمبود اتوبوس و کامیون در کشور روبرو هستیم که امیدواریم بخشی از آنها تا پایان سال برطرف شود.

به گزارش می‌متالز، داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه یکی از مأموریت‌های اصلی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نگهداشت ۲۳۰ هزار کیلومتر راه‌های اصلی شریانی و روستایی است گفت: در زمینه راهداری برآورد کارشناسی ارزش راه‌های کشور حدود ۷ هزار همت است که اگر هزینه نگهداری راه‌های کشور را ۳ درصد ارزش در نظر بگیریم ۲۰۰ همت برای نگهداری راه‌ها نیاز است.

امانی ادامه داد: در ۳ سال گذشته با توجه به اقدامات انجام شده، درآمد سازمان راهداری رشدی ۱۲۰ درصدی داشت و بسیاری از دستاورد‌های کنونی به این درآمد‌ها باز می‌گردد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه در حوزه راه روستایی در دولت سیزدهم ۷۴۳۵ کیلومتر ساخته شده است گفت: این میزان ۳۰ درصد رشد نسبت به زمان مشابه در دولت گذشته داشته است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌ها در خصوص نگهداری راه‌ها، روکش راه‌های اصلی و شریانی بود که سرجمع در ۳۳ ماه دولت سیزدهم، ۲۴ هزار کیلومتر روکش آسفالت انجام شده است که رشد قابل توجهی را نسبت به دولت گذشته نشان می‌دهد.

امانی ادامه داد: موضوع ترانزیت یکی دیگر از اقدامات مهم دولت سیزدهم بود که در سال گذشته میزان ترانزیت جاده‌ای به ۱۴.۷ میلیون تن رسید که این حاصل تلاش‌های شهید جمهور و مقام عالی وزارت است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه در ۳ ماهه سال ۱۴۰۳ نیز میزان ترانزیت جاده‌ای نسبت به سال گذشته حدود ۷۰ درصد افزایش داشته است گفت: در ابتدای دولت سیزدهم ۸۸۷ نقطه حادثه خیز شناسایی شد. سال گذشته نیمی از این نقاط برطرف شد و امسال هم تا پایان سال نیمی دیگر از آنها را برطرف می‌کنیم.

وی افزود: از پنج‌هزار نقطه‌ای که در گذشته به عنوان نقطه حادثه خیز محسوب می‌شود دو هزار و ۷۰۰ نقطه برطرف شده که آن هم امیدواریم با ریل‌گذاری که کردیم تا پایان سال و یا حداکثر تا اوایل سال بعد بتوانیم آنها را هم سر و سامان دهیم.

وی افزود: در سال گذشته ۱۴.۷ میلیون تن جابه‌جایی ترانزیت در کشور انجام شد و در سه ماهه، باز هم ما ۷۰ درصد نسبت به سه ماهه سال گذشته رشد داشتیم که نزدیک به چهار و نیم میلیون تن جابه‌جایی ترانزیت کشور است.

او گفت: در بخش بار کشور نزدیک ۵۱۵ میلیون تن جابه‌جایی کالا انجام شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۱۰ درصدی داشتیم. الان در سه ماهه هم نزدیک به چهار و نیم درصد نسبت به سال گذشته رشد داریم که نزدیک به ۱۴۵ میلیون تن جابه‌جایی بار سه ماهه بود؛ و‌ی به کمبود ناوگان اتوبوسی اشاره کرد و گفت: بعد از کرونا یکی از صنعت‌هایی که بیشترین آسیب و ضرر را دید، بخش صنعت حمل‌ونقل مسافری ما در بحث جاده‌ای بود. اتوبوس‌های ما نتوانستند فعالیت کنند، خیلی از اینها ناچار شدند ناوگان خود را بقروشند یا این که در شرکت‌ها به عنوان سرویس استفاده کردند و ما هم اکنون با کمبود شدید اتوبوس روبرو هستیم.

وی افزود: در بخش مسافر، اما سال گذشته در بخش مسافر ۱۴۸ میلیون جابه‌جایی مسافر داشتیم که نسبت به سال ۱۴۰۱، ۱۸ درصد رشد داشت و از همه مهم‌تر؛ بحث اربعین سال گذشته بود که از قبل هم اعلام کرده بودیم هفت هزار ناوگان اتوبوسی به غیر از ناوگان فعال خودمان نیاز داریم که بتوانیم جوابگوی زائرین باشیم.

وی افزود: حدود ۳۳ هزار ناوگان جدید در بخش باری کشور در این سه سال گذشته وارد شد که این رشد واردات با اعتماد به بخش خصوصی انجام شد.

تعداد بازدید : 0


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین