تاریخ: ۱۸ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۳۵
بازدید: ۱۹
کد خبر: ۳۴۵۲۹۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
پوردهقان:

فرسودگی ماشین‌آلات معدنی مانع پیش روی استفاده از ظرفیت معدنی کشور

فرسودگی ماشین‌آلات معدنی مانع پیش روی استفاده از ظرفیت معدنی کشور
‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه معدنکاران از نبود توان فنی گلایه‌های بسیار دارند، فرسودگی ماشین‌آلات یکی از اصلی‌ترین مشکلات پیش‌روی استفاده از معادن برشمرد و گفت: ما باید با همراهی دولت قوانین خاصی جهت ایجاد انگیزه و مشوق تصویب کنیم.

به گزارش می‌متالز، مصطفی پوردهقان درباره موانع پیش‌روی استفاده از ظرفیت معادن، گفت: هر نقطه از جهان یک مزیت نسبی دارد و یکی از مزیت‌های نسبی ایران، حوزه معدن است، اما متاسفانه با وجود ظرفیت بسیار در این حوزه، اما به سمت تکنولوژی موردنیاز برای بهره‌برداری از معادن نرفته‌ایم این در حالی است که بسیاری از کشور‌ها دانش فنی لازم برای این موضوع را دارند.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معدنکاران از نبود توان فنی گلایه‌های بسیار دارند، فرسودگی ماشین‌آلات یکی از اصلی‌ترین مشکلات پیش‌روی استفاده از معادن برشمرد و بیان کرد: ما باید با همراهی دولت قوانین خاصی جهت ایجاد انگیزه و مشوق تصویب کنیم تا افرادی که به دنبال ورود به این حوزه هستند، انگیزه لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه بسیاری از ذخایر معدنی ما همچنان بکر است و نتوانستیم به درستی از آن استفاده کنیم یکی از دلایل این موضوع را نبود ماشین‌آلات به روز دانست.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم تصریح کرد: علاوه بر نبود تکنولوژی به روز باید به این موضوع نیز اشاره کرد که نهاد‌های مختلف مانند سازمان انرژی اتمی به دلیل ماموریت‌هایی که برای آنها تعریف شده، وارد این حوزه شده‌اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: موانع پیش روی استفاده از ظرفیت معادن باید در کمیسیون صنایع و معادن مجلس احصا شود و راهکار‌های رفع آنها پیش‌بینی شود تا توسعه واقعی در صنعت معدن رخ دهد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده