تاریخ: ۱۸ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۴۳
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۴۵۲۹۹
سرویس خبر : انرژی
رضایی‌کوچی:

قطعی برق مکرر، صنایع را با چالش‌های جدی مواجه کرده است/ عدم تحقق وعده‌های وزیر نیرو در جبران ناترازی انرژی

قطعی برق مکرر، صنایع را با چالش‌های جدی مواجه کرده است/ عدم تحقق وعده‌های وزیر نیرو در جبران ناترازی انرژی
‌می‌متالز - رئیس کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از قطعی برق مکرر صنایع جهت جبران ناترازی برق از وزیر نیرو خواست ضمن تحقق وعده‌های خود در زمان رای اعتماد، تدابیری یرای جلویگری از آسیب به صنایع بیاندیشد.

به گزارش می‌متالز، محمد‌رضا رضایی‌کوچی، با انتقاد از عملکرد وزارت نیرو در خصوص قطع برق صنایع گفت: با آغاز فصل تابستان و افزایش پیک مصرف برق، موجی از نگرانی و دغدغه در میان مردم، فعالان اقتصادی و صنعتی در خصوص قطعی برق جهت جبران ناترازی‌ها ایجاد می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در حالی که وزیر نیرو در زمان دریافت رای اعتماد از مجلس به جبران عقب‌ماندگی‌های موجود در صنعت برق تاکید و وعده جبران آن را داد تا شاهد قطعی برق خانه‌ها و صنایع نباشیم. اما با گذشت سه سال از عمر دولت سیزدهم بازهم شاهد قطعی برق صنایع و موتور برق چاه‌های آب کشاورزان هستیم. این قطعی‌ها به شدت اقتصاد مردم را دچار مشکل کرده و بحران‌های زیادی به همراه دارد.

وی در ادامه با انتقاد از قطعی برق صنایع و عدم تحقق وعده‌های وزیر نیرو، افزود: ما هم متعتقدیم کم کاری‌های گذشته موجب بروز ناترازی زیاد در حوزه برق و انرژی شده است، اما در این سه ساله هم گام‌های متعددی برداشت و مجلس هم در این مسیر دولت را همراهی کرد تا ناترازی کاهش و تولید برق افزایش پیدا کند. ضمن اینکه انتظار میرفت برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که دیگر شاهد قطعی برق‌های مکرر در واحد‌های تولید کوچک و بزرگ نباشیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعی برق در حوزه صنعت به گرانی تولیدات آنها دامن‌زده و در نهایت ضررش را همه مردم خواهند دید کما این که چنین اتفاقی سال‌های گذشته برای مصالح ساختمانی نظیر سیمان و فولاد رخ داد؛ لذا حتما باید در سالی که با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده، اجازه ندهیم قطعی برق متعدد در صنایع به تولید کشور آسیب وارد کنند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: مجددا از وزیر نیرو درخواست داریم برنامه‌ریزی دقیقی برای جبران ناترازی‌های خود داشته باشد تا صنایع با چالش مواجه نشوند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده