تاریخ: ۱۹ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۱۴
بازدید: ۴۶
کد خبر: ۳۴۵۴۰۱

پیشرفت ۴۰ درصدی فاز ۲ فرودگاه امام/ ساخت ۷ پروژه ۱.۱ میلیاردی

پیشرفت ۴۰ درصدی فاز ۲ فرودگاه امام/ ساخت ۷ پروژه ۱.۱ میلیاردی
‌می‌متالز - مدیرعامل شهر فرودگاه امام با اشاره به رشد ۴۰ درصدی فاز دو فرودگاه امام (ره) گفت: ۷ پروژه به ارزش ۱،۱۰۰ میلیارد تومان در فرودگاه امام خمینی (ره) در حال ساخته است.

به گزارش می‌متالز، «سعید چلندری» مدیرعامل شهر فرودگاه امام خمینی (ره) امروز (سه‌شنبه، ۱۹ تیرماه) در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم با اشاره به استارت خوردن فاز ۲ فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: فاز ۲ در دو مرحله در حال اجرا است که مرحله نخست، پیشرفت ۴۰ درصدی فیزیکی داشته و اقدامات این فاز که شامل باند‌های جنوبی، پل‌های ارتباطی و ... است با همکاری کنسرسیومی از یک شرکت چینی و قرارگاه خاتم‌الانبیا در حال اجراست و تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

معاون وزیر راه با اشاره رشد به ۲۳ درصدی جابه‌جایی مسافران، افزود: در سال (۱۴۰۰) ۴ میلیون مسافر، در سال (۱۴۰۱) ۶.۶ میلیون مسافر، در سال گذشته، ۷.۶ میلیون مسافر و از ابتدای امسال تا (۱۷ تیرماه) ۲.۵ میلیون مسافر از این فرودگاه جابجا شدند که نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۲۰۳ درصدی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: تعداد پرواز‌ها از این فرودگاه در سال (۱۴۰۰)، ۳۱ هزار و ۴۰۰ پرواز بود که در سال (۱۴۰۱) به ۴۵ هزار پرواز، در سال گذشته به ۴۹ هزار و ۲۰۰ پرواز و تا (۱۷ تیرماه) امسال نیز به ۱۶ هزار پرواز رسید و پیش بینی می‌شود امسال شاهد رشد ۱۷ درصدی در این زمینه باشیم.

چلندری تصریح کرد: ۷ پروژه به ارزش ۱،۱۰۰ میلیارد تومان در فرودگاه امام خمینی (ره) در حال ساخته که پروژه‌های مربوط به هسته پیشران شهر فرودگاهی، آماده بهره‌برداری است و ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه در مرحله برگزاری فراخوان قرار دارد.

وی افزود: در دولت سیزدهم خرید تجهیزات فرودگاهی و کمک بازرسی به ارزش یک هزار میلیارد تومان بعد از ۲۰ سال انجام شد.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده
واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران
با حضور سهامداران عمده و اعضای هیات مدیره ایرالکو، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، مدیر امور اراضی استان مرکزی و مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای باختر انجام شد؛

واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران