تاریخ: ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۴۷
بازدید: ۱۰
کد خبر: ۳۴۵۶۲۱
سرویس خبر : انرژی

علاقه شرکت‌های ایرانی برای سرمایه‌گذاری در گاز افغانستان

علاقه شرکت‌های ایرانی برای سرمایه‌گذاری در گاز افغانستان
‌می‌متالز - وزارت معادن و نفت حکومت طالبان از علاقه شرکت‌های ایرانی برای سرمایه‌گذاری در بخش گاز افغانستان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «همایون افغان» سخنگوی وزارت معادن و نفت حکومت طالبان اعلام کرد «شهاب‌الدین دلاور» سرپرست این وزارتخانه با رئیس «شهیر کمپانی گروپ» ایران و شرکای افغان آن در کابل دیدار کرده است.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده، رئیس این شرکت در رابطه با ظرفیت‌ها، فعالیت‌ها و تجربه‌های کاری خود توضیح داد و علاقه این شرکت را در عرصه سرمایه‌گذاری در معادن گاز افغانستان، حفاری چاه‌ها جهت استخراج، ایجاد شبکه برای توزیع گاز در منازل، اصناف و شهر‌ها و ایجاد ایستگاه‌های تبدیل گاز طبیعی به «سی. ان. جی» ابراز کرد.

پیش از این نیز «امیرخان متقی» وزیر خارجه افغانستان با بیان اینکه امنیت لازم برای تجارت در افغانستان تامین شده است، گفته بود: از تجار ایرانی برای سرمایه‌گذاری در افغانستان دعوت می‌کنیم.

«نورالدین عزیزی» وزیر صنعت و تجارت حکومت طالبان پیش از این در دیدار با «کاظم جلالی» سفیر ایران در مسکو در حاشیه مجمع کازان گفته بود: افغانستان با داشتن منابع هنگفت طبیعی و نیروی کار جوان فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری است.

عزیزی ضمن تأکید بر گسترش روابط تجاری و اقتصادی دو کشور از شرکت‌های ایرانی برای سرمایه‌گذاری در افغانستان دعوت به عمل آورده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده