تاریخ: ۲۴ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۰۵
بازدید: ۶
کد خبر: ۳۴۶۱۲۴
سرویس خبر : زمین شناسی
مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی منطقه شمال شرق خبر داد:

نمایشگاه دائمی سنگ‌های ساختمانی در موزه علوم زمین مشهد راه‌اندازی شد

نمایشگاه دائمی سنگ‌های ساختمانی در موزه علوم زمین مشهد راه‌اندازی شد
‌می‌متالز - مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی منطقه شمال شرق از راه‌ندازی نمایشگاه دائمی سنگ‌های ساختمانی در موزه علوم‌ زمین مشهد خبر داد و گفت: سازه سنگ‌های ساختمانی با نصب و ارائه سنگ‌هایی از ایران و جهان در موزه علوم زمین مشهد راه‌اندازی شد و این مجموعه در حال حاضر قابلیت نمایش بیش از ۲۴۰ قطعه سنگ ساختمانی را دارد که این تعداد قابل افزایش است.

به گزارش می‌متالز، به گفته فرخ قائمی، این مجموعه از یک ایده کوچک آغاز و با ایده‌پردازی مناسب و با حمایت مسوولان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور، به مجموعه درخور و شایسته جهت معرفی صنعت سنگ ساختمانی تبدیل شد.

در همین زمینه رئیس موزه علوم زمین مشهد نیز هدف ایجاد این مجموعه را آشنایی عموم مردم با تنوع و گستردگی کاربرد سنگ‌ها در زندگی روزمره و همچنین معرفی علمی سنگ‌های ساختمانی در کنار استفاده از نام تجاری آنها عنوان کرد.

به گفته محبوبه پرورش، سنگ‌های نصب شده در این مجموعه با همکاری شرکت‌های فعال در حوزه صنایع سنگ از استان‌ها و شهر‌های مختلف کشور نظیر مشهد، تهران، اصفهان، محلات، یزد، طبس، کرمان، تبریز، ارومیه، بروجرد و خرم‌آباد تامین شده است.

وی با بیان این‌که در این مجموعه نمونه‌های سنگ ساختمانی سایر کشور‌ها نظیر کانادا، نروژ، اسپانیا، اوکراین، یونان‌و... نیز ارائه شده، افزود: این مجموعه به مرور کامل‌تر خواهد شد و ایجاد این مجموعه نمونه بارزی از پای کار آمدن مردم است که با همکاری بی‌دریغ شرکت‌های فعال در این حوزه به سرانجام رسیده است.






منبع: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور

عناوین برگزیده