تاریخ: ۲۹ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۱۱
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۴۶۱۵۴

۱۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های راهداری در اربعین تخصیص یافت

۱۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های راهداری در اربعین تخصیص یافت
‌می‌متالز - مدیرکل دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی راه سازمان راهداری از تخصیص ۱۵۰۰ میلیارد تومان منبع مالی در خصوص اجرای پروژه‌های سازمان راهداری برای تسهیل‌سازی مسیر تردد زائرین در اربعین خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «علیرضا سیاهپور» با اشاره به اینکه از اسفندماه سال گذشته جلساتی برای ارائه خدمات بهتر به زائرین در بازه زمانی اربعین برگزار شد، گفت: برای حدود هزار کیلومتر از مسیر‌های منتهی به مرز‌های عراق آسفالت، آسفالت حفاظتی، روکش و لکه‌گیری در دستورکار قرار دادیم که در حال حاضر طرح حدود ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش‌ از آغاز سفر‌های اربعین حسینی تمام خواهد شد.

مدیرکل دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی راه سازمان راهداری در ادامه تاکید کرد: همچنین اصلاح ۱۳ نقطه حادثه‌خیز در برنامه قرار داد. البته هم‌اکنون ۱۴ نقطه حادثه‌خیز دیگر در سطح استان‌های مربوطه اصلاح شده است. نقاط احتمال تصادف در سطح راه‌ها نیز توسط پلیس راهور شناسایی و معرفی شده که قطعاً پیش‌از آغاز سفر‌ها اصلاح می‌شود.

وی در خصوص ایمن‌سازی محور‌های منتهی به کشور عراق، افزود: طبق آخرین آمار از سوی استان‌های مربوطه در زمینه برنامه‌ریزی برای روشنایی تونل‌ها، خط‌کشی، حفاظ بتنی، روشنایی نقطه‌ای، علائم اخطار نیرو انتظامی میانگین حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی برآورد شده است.

این مسؤول ادامه داد: بیش‌از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منبع مالی از اسفندماه سال گذشته برای انجام این طرح‌ها پیش‌بینی شده و هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز بدهی از سال گذشته باقی مانده که در مجموع ۳ هزار میلیارد تومان منبع مالی باید به سازمان راهداری تزریق شود، البته هزینه نهایی اجرای طرح‌های اربعین حسینی از مبلغ تعیین شده قطعاً بیشتر خواهد بود.

به گفته سیاهپور؛ همچنین در پایانه‌های مرزی در زمینه‌های احداث پارکینگ، ساخت سایه‌بان، احداث مه پاش و …خدمات دیگری برای ارائه به زائرین به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی گفت: یکی از مشکلات اصلی زائرین، ناوگان اتوبوسی مورد نیاز برای بازگشت آنها پس‌ از بازه زمانی اربعین خواهد بود، بر همین اساس خدمات بیشتری نسبت به دوره رفت برای آسان‌سازی بازگشت زائرین برنامه‌ریزی شده تا موانعی مانند محدودیت ناوگان جبران شود.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده