تاریخ: ۲۹ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۲۸
بازدید: ۲۵
کد خبر: ۳۴۶۲۱۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
فروش تمام محصولات عرضه‌شده سیمان شمال در تیرماه؛

متقاضیان محصولات "سشمال" را روی هوا زدند/ دومین ریزش درآمدی پیاپی سیمان شمال

متقاضیان محصولات
‌می‌متالز - سیمان شمال با وجود اینکه در تیرماه سال جاری تمام محصولات خود را به فروش رساند اما؛ بر اساس اعداد و ارقامی که در آمار معاملات فیزیکی این شرکت قابل مشاهده است با کاهش درآمدزایی و ریزش مقدار فروش برای دومین ماه متوالی دست و پنجه نرم می‌کند.

به گزارش می‌متالز، سیمان شمال در تیرماه سال ۱۴۰۳ با محصولات سیمان تیپ ۲ و سیمان تیپ ۲/ کیسه ۵۰ پا به عرصه معاملات بورس کالا گذاشت. این شرکت سیمانی در تاریخ‌های سوم، هفدهم و بیست و سوم تیرماه معاملات خود را به ثبت رساند و نوع قرارداد‌های این شرکت به صورت سلف بوده است.

شرکت سیمان شمال در ۲۹ روز سپری‌شده از ابتدای تیرماه ۴۰ هزارتن از محصولات خود را مورد عرضه قرار داد و متقاضیانی که خواستار محصولات این شرکت بودند سفارش ۵۴ هزار و ۴۵۰ تنی را برای این شرکت چیدند. با توجه مقدار تقاضایی که برای محصولات تولیدی سیمان شمال وجود داشت، تمامی محصولات عرضه شده این شرکت سیمانی به فروش رسید.

متقاضیان محصولات
سیمان شمال با فروش ۴۰ هزارتن از محصولات خود در رینگ معاملات بورس کالا توانست به درآمدزایی ۵۳ میلیارد و ۴۹۹ میلیون تومانی برسد. این میزان درآمدی که سیمان شمال از فروش محصولات سیمان تیپ ۲ و سیمان تیپ ۲ /کیسه ۵۰ شناسایی کرد در مقایسه با ماه گذشته با کاهش ۳۲ درصدی همراه بود.

متقاضیان محصولات
همان‌طور که گفته شد سیمان شمال ۲ نوع محصول را روانه بورس کالا کرد که هر کدام از محصولات به ترتیب ۳۶ هزار تن و ۴ هزار تن به فروش رسید. بیشترین سهم درآمدزایی از فروش سیمان تیپ ۲ با فروش ۳۶ هزارتن شکل گرفت که درآمد حاصل از آن برابر با ۴۷ میلیارد تومان به ثبت رسید.

مقدار فروش محصولات سیمان شمال در تیرماه با ۲۰ هزارتن ریزش همراه بود و این روند نزولی به دومین ماه پیاپی خود رسیده است. سیمان شمال از اردیبهشت‌ماه که فروش ۸۴ هزارتنی را به ثبت رساند وارد مسیر نزولی شد و در خردادماه به فروش ۶۰ هزارتنی دست یافت و در ماه جاری نیز تاکنون ۴۰ هزارتن فروش را از خود بر جای گذاشته است.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده