تاریخ: ۳۰ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۴۹
بازدید: ۲۲
کد خبر: ۳۴۶۲۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۳۰ درصدی صادرات به امارات در طی سه ماه اول ۱۴۰۳

رشد ۳۰ درصدی صادرات به امارات در طی سه ماه اول ۱۴۰۳
‌می‌متالز - صادرات ایران به امارات در ۳ ماه نخست سال ۱۴۰۳، رشد ۳۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرد.

به گزارش می‌متالز، دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران گزارشی از روند تجارت ایران و امارات در ۳ ماه نخست سال جاری ارائه داد.

در این گزارش آمده است؛ در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۳ میزان صادرات ایران به امارات یک میلیارد و هفتصد و هفتاد و چهار میلیون دلار گزارش شده که با افزایش ۴۱۱ میلیون دلار نشانگر رشد ۳۰ درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل است. |

١٠ قلم عمده کالا‌های صادراتی ج. ا ایران به امارات عبارتند از؛ سایر گاز‌های نفتی، مواد آروماتیک، سایر روغن‌های نفتی، قیر، محصولات شیمیایی آلی، سایر پتروشیمی، سایر پایه نفتی، سایر صنایع فلزی، گوجه فرنگی و کاتد مس.

واردات ایران از امارات در سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ به میزان ۴ میلیارد و ۴۰۰ و نود و یک میلیون دلار اعلام گردیده که شاهد افزایش واردات از این مبدا به میزان ۳۶۱ میلیون دلار بوده‌ایم که این عدد رشد ۹ درصدی واردات از این کشور را در این مدت نشان می‌دهد.

اهم اقلام عمده کالا‌های وارداتی از امارات در مدت مذکور شامل: گوشی تلفن همراه، فلزات گرانبها، ذرت، صنایع تبدیلی، خوراک دام و طیور و آبزیان، دانه‌های روغنی، محصولات نساجی، کود شیمیایی و تجهیزات نیروگاهی.

همچنین شایان ذکر است که امارات به‌عنوان اولین مبدا واردات کالا به ایران در سال ۱۴۰۲ بوده و کالا‌های وارداتی از طریق این کشور، عمدتا تولید امارات نبوده و صرفا به دلیل مشکلات ناشی از تحریم و نقل و انتقالات پولی، با تغییر اسناد به‌نام امارات به‌عنوان مبدا واردات ثبت شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده