تاریخ: ۳۰ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۱۵
بازدید: ۲۵
کد خبر: ۳۴۶۲۷۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

هفته کم نوسان بورس‌های عربی

هفته کم نوسان بورس‌های عربی
‌می‌متالز - بورس‌های عربی منطقه هفته کم‌نوسانی را سپری کردند و عملکرد آنها عمدتا مثبت بود.

به گزارش می‌متالز، بورس‌های عربی منطقه هفته کم نوسانی را سپری کردند و عملکرد آنها عمدتا مثبت بود. در مجموع ۷ بورس روند افزایشی و ۵ بورس روند کاهشی داشتند.

براساس این گزارش، شاخص بورس عربستان بیش از ۳ درصد بالا رفت و بهترین عملکرد را داشت. نوسان شاخص بقیه بورس‌های عربی کمتر از دو درصد بود. شاخص بورس‌های دوبی، عراق، مصر، ابوظبی و لبنان بیش از یک و بورس کویت کمتر از یک درصد افزایش یافت.

از سوی دیگر، شاخص بورس‌های قطر و فلسطین بیش از یک و بحرین، اردن و عمان هم کمتر یک درصد منفی شدند.

کاهش بهای نفت خام

افزون بر این، بهای نفت خام این هفته کاهشی بود. گزارش ناامیدکننده اقتصادی سه ماهه دوم چین و کاهش تقاضای این کشور، بیشترین تاثیر را بر این روند داشت. همچنین بالا گرفتن مناقشات تجاری این کشور با آمریکا و احتمال انتخاب دونالد ترامپ بعنوان رییس‌جمهور آینده ایالات متحده بر این روند تاثیرگذار بود. البته افزایش تنش بین حماس و رژیم صهیونیستی و همچنین افزایش تهاجمات در دریای سرخ و نیز کاهش ذخایر نفت آمریکا، ترمز کاهش بیشتر قیمت طلای سیاه را به دنبال داشت.

دلیل روند نزولی قیمت طلا

این گزارش می‌افزاید؛ قیمت طلا روز جمعه کاهش شدیدی را تجربه کرد. شایعه انتخاب دونالد ترامپ بعنوان رییس‌جمهور ایالات متحده، و گزارش ناامیدکننده اشتغال این کشور، مهم‌ترین علل کاهش بهای این طلای زرد بود. البته دلار آمریکا تقویت شد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده