تاریخ: ۳۰ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۰۰
بازدید: ۲۱
کد خبر: ۳۴۶۲۸۷
سرویس خبر : انرژی
با اجرای طرح پایش و کنترل مصرف فرآورده‌های نفتی محقق شد

صرفه‌جویی یک میلیون و ۶۰۰ هزار لیتری نفت‌گاز در منطقه چابهار

صرفه‌جویی یک میلیون و ۶۰۰ هزار لیتری نفت‌گاز در منطقه چابهار
‌می‌متالز - مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار گفت: با تشکیل گروه‌های مهار و پایش مصرف فرآورده‌های نفتی در چابهار، بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر در مصرف نفت‌گاز منطقه صرفه‌جویی شد.

به گزارش می‌متالز به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار، «سیدکیومرث کمالیار» درباره جزئیات این طرح توضیح داد: این شرکت با تشکیل گروه‌های نظارتی متشکل از واحد‌های حراست، کنترل و نظارت و مهندسی فرآورده‌ها و همچنین با به‌کارگیری گزارش سامانه‌های نرم‌افزاری و مطابقت آن با فعالیت واقعی مصرف‌کنندگان، تخلف‌های عرضه خارج از شبکه و قاچاق فرآورده‌های نفتی در بخش‌های مختلف را شناسایی کرده است.

وی بیان کرد: به دلیل کاهش مواردی مانند فعالیت، تولید و ماشین‌آلات و کسر موجودی نامتعارف از سهمیه ماه گذشته و نیز در مواردی به دلیل فعالیت نکردن در بخش پایش مصرف‌کنندگان عمده و جزء، از مجموع ۱۷۷ بازدید، این مقدار نفت‌گاز صرفه‌جویی شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار تأکید کرد: با توجه به اهمیت بازدید میدانی از ماشین‌آلات سیار، ادوات کشاورزی، شناور‌های صیادی، خودرو‌های حمل‌ونقل محلی و دیگر مصرف‌کنندگان جزء در نواحی مرکزی و ایرانشهر، از مجموع ۵۱۱ بازدید، مقدار ۵۱۶ هزار لیتر از سهمیه نفت‌گاز این دسته از مصرف‌کنندگان کسر و یا قطع شده است.

به گفته کمالیار، این بازدید‌ها به‌منظور واقعی کردن مصرف، با همه توان در سطح منطقه در حال اجراست.

منبع: شانا

عناوین برگزیده