تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۵۲
بازدید: ۳۲
کد خبر: ۳۴۶۴۵۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون وزیر صمت:

حضور کمرنگ شرکت‌های معدنی ایران در افغانستان/ مردم افغانستان را نسبت به همکاری معدنی با ایران، حساس کرده‌اند

حضور کمرنگ شرکت‌های معدنی ایران در افغانستان/ مردم افغانستان را نسبت به همکاری معدنی با ایران، حساس کرده‌اند
‌می‌متالز - معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت با اشاره به شیطنت‌های رسانه‌ای مبنی بر حساس کردن مردم افغانستان نسبت به همکاری معدنی با ایران گفت: به نظرمی‌رسد دولت افغانستان یک مقدار نیاز به زمان دارد تا خودش را برای راه‌اندازی پروژه‌های بزرگ معدنی آماده کند.

به گزارش می‌متالز، رضا محتشمی‌پور، معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت در خصوص همکاری‌های معدنی ایران و افغانستان گفت: افغانستان به عنوان یک کشور با پتانسیل‌های معدنی خوب برای ما خیلی جایگاه و اهمیت دارد، خصوصا این که افغانستان بستر و زیرساخت ارتباطی بهتری با ما نسبت به سایر کشور‌های همسایه‌اش دارد و قرابت‌های فرهنگی هم کمک‌کننده است؛ در نتیجه ما خیلی از این همکاری استقبال می‌کنیم، اما خود افغانستان نیاز به یک رشدی در حوزه سیاست‌گذاری دارد.

وی افزود: در مواردی هم شیطنت‌هایی هم در مورد حساس کردن مردم افغانستان نسبت به همکاری با ایرانی‌ها انجام شده است.

محتشمی‌پور توضیح داد: در رسانه‌های غربی فعال در افغانستان تخریب‌ها نسبت به ایران با شدتی بیشتر دنبال می‌شود که یکی از این موضوعات، حساس کردن مردم این کشور نسبت به همکاری‌های معدنی با ایران است.

معاون وزیر صمت اظهار داشت: اساسا افغانستان در غیاب ایران، چندان ظرفیت توسعه بخش معدن‌اش را ندارد و حضور ایران در بخش معدن افغانستان می‌تواند خیلی برای آنها کمک کننده باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شرکت‌های ایرانی در بخش معدن افغانستان فعال هستند، اما این فعالیت در حدی که متناسب با جایگاه ایران باشد، نیست و حالت پروژه‌های موردی دارد و بعضی از شرکت‌های ما در این کشور حضور دارند.

معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت تاکید کرد: تحقق پروژه‌های بزرگ معدنی که تمایل داشتیم بین ایران و افغانستان انجام شود، زمان می‌برد. به نظرمی‌رسد دولت افغانستان یک مقدار نیاز به زمان دارد تا خودش را برای راه‌اندازی پروژه‌های بزرگ معدنی آماده کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

عناوین برگزیده