تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۶:۱۵
بازدید: ۲۶
کد خبر: ۳۴۶۴۷۰
سرویس خبر : زمین شناسی

سازند‌های تیپ زمین‌شناسی البرز در کارگاه‌های آموزشی زمین‌شناسی بررسی می‌شوند

سازند‌های تیپ زمین‌شناسی البرز در کارگاه‌های آموزشی زمین‌شناسی بررسی می‌شوند
‌می‌متالز - کارگاه صحرایی تحلیل و بازدید صحرایی از مقاطع تیپ زمین‌شناسی البرز از اول تا سوم مرداد به همت گروه آموزش سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در استان مازندران برگزار می‌شود.

به گزارش می‌متالز، جواد درویشی خاتونی، معاون مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، فناوری و بودجه این سازمان با بیان مطلب بالا گفت: هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی ایجاد فرصتی برای کارشناسان در پهنه‌های ساختاری غیربومی برای آشنایی و تسلط به سازند‌های پهنه ساختاری البرز در راستای طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی است.

گفتنی است؛ بحث و تبادل نظر درباره رسوبات ضخیم هزار دره در شرق تهران، بازدید از آتشفشان دماوند و سنگ‌شناسی آن، بازدید از چشمه‌های باداب سورت، آشنایی با سازند‌های خزری، سازند لار، دلیجان، شمشک، سازند‌های پالئوزوئیک از برنامه‌های این کارگاه سه روزه است.

مدرسان این کارگاه از اساتید سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور و اساتید دانشگاهی در حوزه علوم زمین هستند و کارشناسان استان‌های کرمان، کردستان، آذربایجان شرقی، خوزستان، لرستان، فارس و تهران در این کارگاه شرکت کرده‌اند.






منبع: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور

عناوین برگزیده