تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۳۶
بازدید: ۲۵
کد خبر: ۳۴۶۵۰۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
قائم‌مقام مدیرعامل در حوزه بهره‌برداری و توسعه شرکت فولاد خوزستان با انتقال پیام مدیرعامل در میان کارکنان بخش تولید:

با وجود ناترازی انرژی، می‌توان با صرفه‌جویی این شرایط سخت را با موفقیت پشت سر گذاشت

با وجود ناترازی انرژی، می‌توان با صرفه‌جویی این شرایط سخت را با موفقیت پشت سر گذاشت
میم تالز - محمد نیکوکار قائم‌مقام مدیرعامل در حوزه بهره برداری و توسعه به همراه عباسعلی تقوی معاون منابع انسانی و امور اجتماعی، مهران پاک‌بین معاون بهره‌برداری و جمعی از مدیران شرکت از بخش‌های فولادسازی، گندله‌سازی و احیا بازدید کردند.

به گزارش می‌متالز، این بازدید، روز دوشنبه یکم مردادماه ۱۴۰۳ از بخش‌های یادشده انجام شد.

محمد نیکوکار قائم‌مقام مدیرعامل در حوزه بهره‌برداری و توسعه گفت: این یک واقعیت است که ناترازی انرژی، سختی‌هایی برای شرکت ایجاد نموده است. همیشه باید این آمادگی را داشته باشیم که موج‌های منفی متفاوتی با صنعت برخورد می‌کند. مهم این است که با تمهیدات به موقع، تامین مواد اولیه، حفظ ایمنی و تولید با کیفیت این شرایط سخت را سپری نماییم. تمامی بخش‌های شرکت به یکدیگر وابسته و متصل به‌هم بوده و با کمک یکدیگر باید بر تولید با کیفیت اهتمام ورزیده شود.

نیکوکار افزود: با وجود گرمای شدید هوا، دولت تلاش بر کمترین فشار به بخش شهری و خانگی دارد. این امر باعث ایجاد محدودیت بر بخش صنعتی خواهد شد. در زمان پیک، شبکه توانایی کشش مصرف را ندارد. 

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اتفاق‌های سالیان گذشته، فراز و نشیب در صنعت وجود داشته است. زمانی شرکت به سمت ورشکستگی حرکت نمود، اما امروز با تمهیداتی که اندیشیده شده است، جای نگرانی وجود ندارد. با صرفه‌جویی می‌توان این دوره را سپری نموده و از فرصت به‌دست آمده، می‌توان با تعمیرات سالیانه، آماده‌سازی تجهیزات را انجام داد. 

نیکوکار ادامه داد: با کارکرد پروژه زمزم، بخشی از مشکلات تولید را می‌توان جبران نمود. البته با راه‌اندازی نیروگاه، امیدواریم که بخشی از نیاز انرژی برای شرکت تامین شود. 

نیکوکار اظهار داشت: در حوزه اکتشاف و تامین سنگ آهن، تلاش بسیاری شده که کنسانتره مورد نیاز تامین شود، این یک حقیقت است که ناترازی انرژی در نقدینگی شرکت، تاثیر گذار است، اما با تمهیدات انجام شده در سالیان گذشته و بالا رفتن ظرفیت تولید شرکت، گذر از این چالش امکان‌پذیر است. 

وی در پایان با تشکر از صبر و تلاش کارکنان زحمتکش در بخش‌های مختلف شرکت، آرزوی توفیق برای کارکنان و بازگشت شرکت به شرایط عادی تولید کرد. 

عباسعلی تقوی معاون منابع انسانی و امور اجتماعی گفت: تمام تلاش سازمان بر بازگشت توان انرژی برق برای تولید به سازمان است. تلاش ما در زمینه حقوق و پاداش بر این است که کمترین فشار به کارکنان وارد شود. 

وی افزود: از ماه آینده برنامه سفر کارکنان نیز پیگیری می‌شود تا در اوایل مهرماه که محدودیت‌ها برطرف می‌شود با تمام توان سعی بر جبران تولید از دست رفته شود. 

مهران پاک‌بین معاون بهره‌برداری گفت: هدف ما ارزش‌آفرینی برای ذی‌نفعان سازمان بوده که بر تداوم خط تولید، استوار است. شرکت فولاد خوزستان این افتخار را دارد که با طرح‌های بومی‌سازی در سطح کشور، نقش به سزایی در صنعت فولاد کشور ایفاد نموده است. 

وی افزود: محدویت‌ها و ناترازی انرژی، به خصوص برق، فشار زیادی را به شرکت وارد کرده است. مسوولان شرکت با تمامی سختی پیش آمده، دیدار‌های مختلفی را با مسوولان استان و کشوری داشتند تا مجدد شرایط به حالت عادی بازگردد. 

پاک‌بین اظهار داشت: شرکت فولاد خوزستان، بحران‌هایی همچون دوران جنگ تحمیلی و نزدیک به ورشکستگی را پشت سر گذاشته است. کارکنان پرتلاش شرکت در خط مقدم تولید، از کوچک‌ترین فرصت‌ها برای تولید بهینه و ثبت رکورد برای تصاحب بازار کشور و منطقه استفاده کرده‌اند. 

وی افزود: در سال جاری تنها ۲۲ همت هزینه‌ی برق و گاز مورد نیاز شرکت می‌باشد. ما از کارکنان شرکت انتظار داریم، از میزان برق و انرژی موجود، بیشترین بهره‌وری را برای تولید بهینه داشته باشند. 

در حاشیه این بازدید، کارکنان در خصوص مسکن، صندوق بیمه و بازنشستگی، پاداش و دیگر موارد پرسش‌های خود را مطرح نموده که از سوی معاون منابع انسانی و امور اجتماعی، پاسخ‌های موجه دریافت کردند.

عناوین برگزیده