تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۴۴
بازدید: ۲۸
کد خبر: ۳۴۶۵۰۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرکل دفتر صنایع معدنی و جانشین معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت:

شرکت فولاد خوزستان با وجود نیروی متعهد، متخصص و نخبه، پله‌های ترقی را با سرعت طی کرده است

شرکت فولاد خوزستان با وجود نیروی متعهد، متخصص و نخبه، پله‌های ترقی را با سرعت طی کرده است
‌می‌متالز - علیقلی‌زاده مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت اظهار داشت: شرکت فولاد خوزستان با دارا بودن نیروی متعهد، متخصص و نخبه، پله‌های ترقی را با سرعت طی نموده و به قطب صنعت فولاد کشور تبدیل شده است. کسب دستاورد‌های فراوان توسط این مجموعه علی‌رغم بعضی محدودیت ها، شایسته تقدیر است.

به گزارش می‌متالز، علیقلی‌زاده ادامه داد: محدودیت حامل‌های انرژی به خصوص برق، ضرر‌های بزرگی به صنعت فولاد کشور از جمله فولاد خوزستان وارده کرده است. مجموعه فولاد خوزستان در سالیان گذشته در کنار تامین نیاز داخلی کشور و نوردکاران، مازاد محصولات باکیفیت خود را به اقصی نقاط دنیا صادر کرده است و از این طریق ارزآوری چشم‌گیر و نزدیک ۱.۴ میلیارد دلار برای کشور به همراه داشته است. 

وی افزود: شرکت‌های فولادی برای بقای خود در چرخه زنجیره فولاد نیاز به تامین مواد اولیه و سنگ آهن خود دارند، فولاد خوزستان در همین راستا معادنی را در کشور به تملک خود در آورده و از جمله این معادن می‌توان به معادنی در استان‌های خراسان جنوبی و زنجان اشاره کرد. البته با ارائه گزارش مسوولان این شرکت باخبر هستیم که معادن دیگری هم در حال کارشناسی دقیق و در نهایت تملک است. این رویه یکی از شروط بقا و تولید پایدار در آینده این شرکت محسوب می‌شود.

علیقلی‌زاده اظهار داشت: مجموعه فولاد خوزستان با تلاش و پشتکار کارکنان و مسوولان خود، انجام ممیزی‌های دقیق و همچنین اخذ گواهینامه‌های بین‌المللی، جایگاه مناسبی در کشور عزیزمان و دنیا در صنعت فولاد داراست و این حاصل تولید محصولات باکیفیت و در کلاس جهانی، تلاش یکپارچه همه ارکان سازمانی و مشتری مداری است. 

جانشین معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت در پایان سخنان خود گفت: امیدواریم مشکل محدودیت‌های انرژی با همکاری همه جانبه دولت و بخش خصوصی مرتفع شود چرا که ناترازی برق باعث شده خط تولید فولاد خوزستان قطب دوم صنعت فولاد کشور این روز‌ها خاموش شود و این روند خسارت‌های فراوانی از جمله: توقف تولید شرکت‌های نوردی به دلیل نبود مواد اولیه و تامین آن از سوی فولاد خوزستان، کاهش صادرات و خطر جدی برای اشتغال جوانان به همراه خواهد داشت.

عناوین برگزیده