تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۵۰
بازدید: ۲۵
کد خبر: ۳۴۶۵۸۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
تا قله راهی نیست؛

جهاد در گرمای خوزستان؛ فولادمردان اکسینی از کار در دمای بالای ۵۰ درجه می‌گویند

جهاد در گرمای خوزستان؛ فولادمردان اکسینی از کار در دمای بالای ۵۰ درجه می‌گویند
‌می‌متالز - دمای هوا بالای ۵۰ درجه است. آفتاب از سر و کول کارخانه بالا می‌رود و کارگرانی که کارشان را متوقف نمی‌کنند. اینجا شرکت فولاد اکسین خوزستان در روز‌های خرما پزان اهواز است؛ جایی که تلاش و جهاد سرلوحه است و خدمت و پای کار ایران بودن، نشان افتخار.

به گزارش می‌متالز، جمال پویا سرپرست تولید ناحیه نورد شرکت فولاد اکسین خوزستان یکی از فولادمردانی است که در این گرما طاقت‌فرسا از کارگرانی می‌گوید که از دل و جان برای تولید و تحقق شعار جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری تلاش می‌کنند.

پویا می‌گوید: «کارکردن با فولاد داغ سختی‌های خاص خود را دارد حالا شما تصور کنید که با این فولاد داغ در خوزستانی کار کنید که دمای هوا بالای ۵۰ درجه است و چه شرایط سختی برای کارگران به وجود می‌آید، اما فولادمردان اکسینی همیشه پای کار ایران و تولید هستند و با جهادی که در این زمینه انجام می‌دهند توانسته‌اند رکوردشکنی‌های بسیار خوبی را در بحث تولید داشته باشند.»

وی ادامه می‌دهد: در حین نورد و فرآیند تولید ورق حرارت ناشی از تولید، در سایت بهره‌برداری دمای هوا به بالای ۶۰ تا ۶۵ درجه می‌رسد و علاوه بر این صدا‌ها و لرزش‌های فراوانی نیز وجود دارد که کار برای جهادگران بسیار دشوار می‌کند، اما همه افرادی که در فولاد اکسین خوزستان پای کار هستند از جان گذشته در راه جهاد و خدمت به این آب و خاک فعالیت می‌کنند.

ماجد سعیدی‌پور تکنسین ناحیه نورد یکی دیگر از فولادمردان اکسین است که تا پای جان پای ایران و تولید ایستاده و برای تحقق شعار رهبری در بحث جهش تولید در خرماپزان اهواز و دمای بالای ۶۰ درجه مشغول به کار است و از شرایط کار در این دما می‌گوید. «از سال ۹۳ تا کنون در فولاد اکسین مشغول به کار هستم و شرایط‌های مختلفی را تجربه کرده ام، اما این نکته را می‌گویم که اکسینی‌ها همیشه پای کار تولید بوده‌اند و جهادی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری گام برداشته‌اند.»

سعیدی‌پور می‌گوید: «عشق به امام و وطن و رهبری باعث می‌شود که این شرایط سخت دمایی را احساس نکنیم و برای اعتلای وطن و عشق به خوزستان پای کار تولید باشیم. ما اولین تولیدکننده ورق عریض در خاورمیانه هستیم و از این رو تلاش می‌کنیم تا شرکت را در قله نگاه داریم و برای کشور ارزآوری داشته باشیم.»

ایوب دزفولی سرپرست خط تولید ناحیه تکمیلی شرکت فولاد اکسین خوزستان نیز با اشاره به شرایط دشوار تولید در دمای بالای ۶۰ درجه می‌گوید: «اینکه شرکت فولاد اکسین خوزستان اکنون یکی از موفقترین شرکت‌های فولادی کشور و خاورمیانه است به دلیل پشتکار و تلاش و همت کارگران و مجموعه مدیریتی شرکت است که طی سال‌ها به ثمر نشسته است و ما با تلاشی که در همه زمان‌ها انجام می‌دهیم این جایگاه را حفظ و ارتقا خواهیم بخشید.»

وی عنوان می‌کند: «عزم راسخ کارگران و فولادمردان اکسین است که در این شرایط سخت آب و هوایی کار می‌کنند و پای کار تولید ایران هستند. ما در تولید بسیاری از محصولات نمونه هستیم و همه موفقیت‌هایی که در این زمینه‌ها به دست می‌آید جز با تلاش جهادی این کارگران ممکن نخواهد بود.»

گرمای طاقت‌فرسا در کنار لرزش و صدا‌های فروان در خط تولید شرایط بسیار دشواری را برای کارگران رقم می‌زند. کار کردن فولادمردان اکسینی در این شرایط سخت و طاقفرسا جز با روحیه جهادی که در قلب و روح این کارگران از سوی مجموعه مدیریتی تزریق شده ممکن نخواهد بود. این جمله را یکی از کارگرانی گفت که حاضر به صحبت نشد، اما همین نیم خط اصل کلام بود که به جان دل نشست و می‌شد این کلام را در کار همه کارگران اکسینی به عینه مشاهده کرد.

ایمان و امید و عزم راسخ کارگران اکسین همان اندازه داغ و گیرا بود که گرمای وحشتناک اهواز پای خطوط تولید شرکت و این همان پیوندی است که میان قلب‌های فولادمردان اکسین و ایران رقم خورده است تا نوید بخش آینده و فردایی روشن برای اقتصاد کشور و تولید باشند؛ مسیری که باید بپیمایند و براساس آنجه مقام معظم رهبری فرموده به قله برسند...

جهاد در گرمای خوزستان؛ فولادمردان اکسینی از کار در دمای بالای ۵۰ درجه می‌گویند

جهاد در گرمای خوزستان؛ فولادمردان اکسینی از کار در دمای بالای ۵۰ درجه می‌گویند

عناوین برگزیده