تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۱۹
بازدید: ۲۶
کد خبر: ۳۴۶۶۲۶

رشد ۱۴ درصدی تخلیه کالای اساسی در بنادر

رشد ۱۴ درصدی تخلیه کالای اساسی در بنادر
‌می‌متالز - از ابتدای امسال تا پایان تیرماه ۷ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۷۲۰ تن کالای اساسی در بنادر کشور تخلیه شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش می‌متالز، تخلیه کالا‌های اساسی شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور طی ۴ ماه امسال ۷ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۷۲۰ تن بود که در این بین جو رشد ۲۲ درصدی، ذرت رشد ۲۵ درصدی، سویا رشد ۱۱۱ درصدی، شکر رشد ۱۰۰ درصدی و روغن رشد ۴۱ درصدی داشت.

میزان تخلیه گندم طی چهار ماهه نخست سال جاری معادل ۳۲۷ هزار و ۹۲۶ تن و میزان تخلیه جو نیز معادل ۷۶۱ هزار و ۱۶۲ تن بود که حاکی از رشد ۲۲ درصدی جو نسبت به مدت مشابه سال گذشته است و میزان تخلیه ذرت نیز طی مدت مذکور معادل ۳ میلیون و ۶۵۰ هزار و ۴۸۳ تن بود که حاکی از رشد ۲۵ درصدی است.

علاوه بر این میزان تخلیه سویا طی ۱۲۰ روزه نخست سال جاری معادل یک میلیون و ۹۳۶ هزار و ۸۲۵ تن بود که رشد ۱۱۱ درصدی را نشان می‌دهد و میزان تخلیه برنج نیز طی مدت مذکور، معادل ۱۴ هزار و ۱۱۴ تن بود.

میزان تخلیه شکر طی چهار ماهه نخست سال جاری معادل ۳۳۶ هزار و ۲۷۳ تن بود که حاکی از رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه این کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته است و میزان تخلیه روغن طی چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۳ معادل ۴۲۶ هزار و ۹۳۷ تن بود که در خصوص این کالا نیز شاهد رشد ۴۱ درصدی هستیم.

همچنین تعداد کامیون و واگن اختصاص یافته جهت خروج کالا‌های اساسی طی چهار ماهه نخست سال جاری شامل ۳۰۷ هزار و ۵۱۹ دستگاه کامیون و ۱۰ هزار و ۶۹۶ واگن بود که از این تعداد ۳۶ هزار و ۹۰۲ دستگاه به صورت حمل یکسره بوده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده