تاریخ: ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۳۸
بازدید: ۲۸
کد خبر: ۳۴۶۸۱۵

ابلاغ دستور وزیر راه و شهرسازی برای آغاز عملیات سفر‌های اربعین

ابلاغ دستور وزیر راه و شهرسازی برای آغاز عملیات سفر‌های اربعین
‌می‌متالز - وزیر راه و شهرسازی دستورات ویژه را به معاون حمل‌ونقل خود برای آغاز عملیات خدمات‌رسانی برای برقراری سفر‌های باکیفیت در اربعین ابلاغ کرد.

به گزارش می‌متالز، «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی دستورات ویژه این وزارتخانه را به معاون حمل‌ونقل خود برای آغاز عملیات خدمات‌رسانی اربعین ابلاغ کرد.

وزیر راه و شهرسازی در مکاتبه با سیدکمال هادیان‌فر معاون حمل‌ونقل اعلام کرد: با توجه به تشکیل ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی و در پیش بودن این همایش بزرگ عبادی و لزوم به میدان آوردن حداکثری ظرفیت‌های این ستاد، لازم است با جدیت برنامه‌ریزی و تخصیص همه امکانات حمل‌ونقل در بخش‌های هوایی، ریلی، دریایی برای خدمت‌رسانی با کیفیت و بالا به زائرین فراهم شود.

عضو کابینه دولت سیزدهم ضمن اعلام آغاز عملیات اجرایی برای تشکیل مرکز فرماندهی مدیریت حمل‌ونقل، گفت: طوری برنامه‌ریزی شود تا کمترین خللی در اجرا پیش نیاید تا انشاالله امسال اربعین باشکوه‌تر و مشکلات کمتر از سال گذشته برگزار شود.

بذرپاش بر برخی از موارد برای برگزاری سفر‌های باکیفیت اربعین تاکید کرد که شامل به میدان آوردن ظرفیت‌های خصوصی در حمل‌ونقل جاده‌ای، دسترسی آسان‌تر برای تهیه بلیت هواپیما، فراهم کردن حداکثری اتوبوس‌ها برای انتقال زوار، به میدان آوردن حداقل ۲۰ درصد قطار بیشتر نسبت به سال گذشته، شروع عملیات انتقال زوار از طریق دریا به بنادر جنوب غرب و بنادر کشور عراق، استفاده از ظرفیت تاکسی‌های اینترنتی برای خدمات‌رسانی بهتر و مطلوب‌تر، آماده‌سازی فرودگاه‌ها به ویژه ترمینال مسافری سلام فرودگاه حضرت امام (ره)، ایستگاه‌های راه‌آهن و پایانه‌های مسافری برای پذیرایی بهتر از زائران، مناسب‌سازی پارکینگ‌ها برای پذیرش بهتر و بیشتر خودرو‌های زائران، آماده‌سازی پایانه‌های مرزی و ارائه تسهیلات رفاهی و سرمایشی بهتر و بیشتر برای زوار و برنامه‌ریزی برای تمرکز وسایل حمل‌ونقل برای بازگشت زائران است.

وی تاکید کرد: همه سازمان‌ها و معاونت‌های مربوطه در قالب ستاد اربعین همکاری‌های لازم را به عمل آورند تا همگی در ثواب این حرکت بزرگ تمدنی و تاریخی سهیم باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده
لزوم تغییر حکمرانی در حوزه معدن/ مهم‌ترین ظرفیت اقتصادی کشور چیست؟ / ۹۸ درصد ظرفیت‌های معدنی کشور را حبس کردیم/ آقای پزشکیان شما آخرین امید مردم ایران هستید و طرحی نو در اندازید
«بهرام شکوری» رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران در نشست «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب با فعالان اقتصادی:

لزوم تغییر حکمرانی در حوزه معدن/ مهم‌ترین ظرفیت اقتصادی کشور چیست؟ / ۹۸ درصد ظرفیت‌های معدنی کشور را حبس کردیم/ آقای پزشکیان شما آخرین امید مردم ایران هستید و طرحی نو در اندازید