تاریخ: ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۳۶
بازدید: ۲۳
کد خبر: ۳۴۶۸۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تامین منابع مالی ۱۴۲ پروژه در کشور با انتخاب مالیات‌دهندگان

تامین منابع مالی ۱۴۲ پروژه در کشور با انتخاب مالیات‌دهندگان
‌می‌متالز - با انتخاب محل مصرف مالیات توسط مالیات‌دهندگان حوزه اصناف، منابع مالی برای اتمام بیش از ۱۴۲ پروژه در استان‌های مختلف تامین شد.

به گزارش می‌متالز، سید محمدهادی سبحانیان، رئیس سازمان امور مالیاتی از آغاز یک اقدام ماندگار در نظام مالیاتی خبر داد و اعلام کرد، انتخاب محل مصرف مالیات توسط مالیات‌دهندگان حوزه اصناف و مشاغل تنها سه روز پس از ابلاغ آیین‌نامه نشاندار کردن‌مالیات‌ها، این مهم عملیاتی شد. در روز‌های گذشته منابع مالی برای اتمام بیش از ۱۴۲ پروژه در استان‌های مختلف تامین شد.

در واقع سازمان امور مالیاتی با این اقدام به یکی از سوالات و مطالبات جدی مودیان در خصوص اعلام محل هزینه کرد و مصرف مالیات‌های پرداختی به شکل موثری پاسخ خواهد داد.

به طوری که مودیان در جریان ارائه فرم تبصره ماده ۱۰۰ خودشان محل خرج کرد مالیات‌های پرداختی را با تخصیص آن به پروژه‌های اولویت دار ملی و استانی تعیین می‌کنند و به این شکل مشارکت موثری در توسعه کشور و اجرای طرح‌های سازنده در زمینه‌هایی مثل بهداشت و درمان، آموزش، راه و ترابری و ... خواهند داشت.

از طرف دیگر سازمان امور مالیاتی اعلام کرده که اسامی مودیانی که از این مسیر سهمی در انجام و راه اندازی پروژه‌های ملی و استانی داشته باشند با رضایت آنها اعلام عمومی خواهد شد.

انتظار می‌رود این مشارکت شهروندان و مودیان مالیاتی در نظام تخصیص منابع درآمدی به شکل مستقیم منجر به بهبود نگرش آنها نسبت به مصارف مالیاتی و جلب رضایت بیشتر در پرداخت مالیات‌های عادلانه خواهد شد.

گفتنی است ۱۹۱۵ پروژه (طرح) ملی و استانی برای انتخاب مودیان در فرم تبصره ماده ۱۰۰ بارگذاری شده که تاکنون (۳ مرداد) استقبال خوبی توسط مودیان به عمل آمده و ۱۶۰۲ پروژه توسط مودیان جهت تخصیص مالیات‌های پرداختی ایشان انتخاب شده است.

نکته قابل توجه اینکه از میان پروژه‌های انتخاب شده ۱۴۲ پروژه از محل پرداخت‌های مالیاتی مودیان به طور کامل تامین اعتبار شده است.

به همین دلیل می‌توان گفت استقبال خوبی از این طرح در تمام استان‌ها صورت گرفته که بیشترین انتخاب و تخصیص مالیات توسط مودیان به پروژه‌ها در استان‌هایی مثل خراسان رضوی، کردستان، سیستان و بلوچستان، فارس و گیلان بوده است.

گفتنی است به موجب آیین نامه اجرایی مصوب هیات وزیران، مبالغ تخصیص یافته توسط مودیان و اعتبارات تامین شده از این محل توسط سازمان امور مالیاتی به اطلاع سازمان برنامه و بودجه کشور رسیده و سازمان برنامه نیز حداکثر یک ماه پس از دریافت اطلاعات منابع تخصص یافته به پروژه‌ها نسبت به تخصیص و اعتبار بودجه به آنها اقدام خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده
لزوم تغییر حکمرانی در حوزه معدن/ مهم‌ترین ظرفیت اقتصادی کشور چیست؟ / ۹۸ درصد ظرفیت‌های معدنی کشور را حبس کردیم/ آقای پزشکیان شما آخرین امید مردم ایران هستید و طرحی نو در اندازید
«بهرام شکوری» رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران در نشست «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب با فعالان اقتصادی:

لزوم تغییر حکمرانی در حوزه معدن/ مهم‌ترین ظرفیت اقتصادی کشور چیست؟ / ۹۸ درصد ظرفیت‌های معدنی کشور را حبس کردیم/ آقای پزشکیان شما آخرین امید مردم ایران هستید و طرحی نو در اندازید