تاریخ: ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۲۲
بازدید: ۱۹
کد خبر: ۳۴۶۹۰۴
سرویس خبر : انرژی
وزیر نیرو:

۶ واحد نیروگاهی دچار مشکل شدند

۶ واحد نیروگاهی دچار مشکل شدند
‌می‌متالز - وزیر نیرو گفت: طی روز‌های گذشته به واسطه فشار سنگین وارده به واحد‌های نیروگاهی ۶ واحد با مشکل روبه‌رو شدند که دو واحد امروز مشکلشان مرتفع شد.

به گزارش می‌متالز، علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو در پایان جلسه فوق‌العاده خود با مدیران ارشد صنعت برق گفت: باتوجه به پیش‌بینی افزایش شدید دما در هفته پیش رو از صبح امروز دو جلسه فوق‌العاده در ساختمان دیسپاچینگ ملی و شرکت توانیر به منظور پیگیری آخرین وضعیت تولید، انتقال و توزیع برق کشور و نیز وضعیت مصرف برق در بخش‌های مختلف برگزار شد.

به گفته او، متوسط رشد مصرف برق در سال‌های گذشته سالانه ۴ درصد بود و امسال نیز بر همین اساس سه سناریوی افزایش ۳ درصدی، افزایش ۴.۵ درصدی و افزایش ۶ درصدی مصرف برق پیش‌بینی و بر اساس آن برنامه‌ریزی‌های لازم صورت پذیرفت.

وزیر نیرو اضافه کرد: با این وجود بررسی‌ها نشان می‌دهد امسال میزان متوسط افزایش مصرف برق در کشور به ۸ درصد رسیده است و این میزان در شهر تهران نیز ۹درصد است.

محرابیان با تأکید بر اینکه افزایش دما و در کنار آن افزایش تقاضای مصرف برق در کشور هم به واحد‌های نیروگاهی و هم به شبکه‌های انتقال توزیع فشار بسیار زیادی وارد می‌کند، گفت: در جلساتی که امروز برگزار شد، آخرین پیگیری‌ها بابت آمادگی حداکثری واحد‌های تولید و استقرار گروه‌های واکنش سریع در نقاط حساس شبکه‌های انتقال و توزیع انجام و دستورات لازم در این خصوص صادر شد.

او با انتقاد از تبلیغات گسترده صورت گرفته در خصوص سامانه‌های سرمایشی غیرمتناسب با اقلیم‌های مختلف در کشور بیان کرد: آخرین پیمایش‌های صورت گرفته نشان می‌دهد در سال جاری در مقایسه با سال گذشته میزان استفاده از کولر‌های گازی در استان‌های شمال غرب کشور دو برابر شده است و این در حالی است که اساساً در این مناطق استفاده از اینگونه وسایل سرمایشی ضرورتی ندارد.

محرابیان ادامه داد: در روز‌های گذشته به واسطه فشار سنگین وارده به واحد‌های نیروگاهی ۶ واحد با مشکل رو به رو شدند که به دنبال پیگیری‌ها ۲ واحد امروز مشکلشان مرتفع شد و ۴ واحد دیگر نیز حداکثر تا فردا صبح به شبکه بازمی گردند.

وزیر نیرو در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مدیریت مصرف برق و نقش مؤثر آن در حفظ پایداری شبکه سراسری برق اشاره کرد و افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد عمده مشترکان بخش خانگی در چارچوب الگو برق مصرف می‌کنند، اما گروه اندکی نیز هستند که مصارف به شدت بالایی دارند و لازم است این افراد نیز مصرف برق خود را در روز‌های گرم سال تا سطح الگو کاهش دهند.

محرابیان در خصوص وضعیت تأمین برق در هفته پیش رو گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در هفته پیش رو قله‌های جدیدی از تقاضای مصرف برق ایجاد می‌شود و بر همین اساس از عموم هموطنان خواهشمندیم با صرفه‌جویی در مصرف برق فرزندان خود در این صنعت برای تأمین حداکثری برق در بخش‌های مختلف یاری دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده
لزوم تغییر حکمرانی در حوزه معدن/ مهم‌ترین ظرفیت اقتصادی کشور چیست؟ / ۹۸ درصد ظرفیت‌های معدنی کشور را حبس کردیم/ آقای پزشکیان شما آخرین امید مردم ایران هستید و طرحی نو در اندازید
«بهرام شکوری» رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران در نشست «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب با فعالان اقتصادی:

لزوم تغییر حکمرانی در حوزه معدن/ مهم‌ترین ظرفیت اقتصادی کشور چیست؟ / ۹۸ درصد ظرفیت‌های معدنی کشور را حبس کردیم/ آقای پزشکیان شما آخرین امید مردم ایران هستید و طرحی نو در اندازید

پرطرفدارترین عناوین